Page 1 of 1

Metar

Posted: 18 Mar 2007, 02:45
by Serden
LTBA LTAC ucusu yaparken FSinn'den aldigim metar raporunda ruzgari VRB01 gosteriyordu,bende inis pisti olarak 21R pistini sectim.tam petar'a yaklasmaktayken baska bir arkadasimizin 03R'de dogru yaklastigi mesajini chat'ten aldim.ozelden mesaj atip sordugumda ruzgari 360 gibi bi acidan 09kn aldigini soyledi,gercektende shift+z yaptigimda LTAC icin bu bilgi dogruydu.bende rotami degistirip 03 icin yaklasmaya girdim,fakat final'dayken 21R'den kalkis oldugunu gordum. simdi,benim sorum biz hangi metar'a guvenecegiz? cunku FSnin kendi default motoryla FSinn bir cok zaman cakisiyor.

bir sorum daha,03R'ye ILS'deyken ucak 03L'ye align oluyor,bu crash'ima sebep oldu,bu sorunu nasil duzeltebilirim

Serden NAYIN
THY2168

Posted: 18 Mar 2007, 22:22
by bbugday
Serden kaptan,
metar sorunuu için birşey diyemicem zira genelde gördüğüm kadarıyla pilotlarımız fsinn metarına göre davranıyor...

LTAC de 03R ils frekansını girince 03L e align olmasını ilk defa duydum ancak benzer sorun bende LTAI da oluyor. 36C ILS'ini giriyorum fakat FS'den baktığımda ILS frekansı bulunmayan 36R pistine yani yeni piste align olup iniyorum. ?u ana kadar hiç atc olmadı ben ltai'a uçarken fakat acaba onlar 36R mı kullanıyorlar yoksa 36C mi bilemiyorum. Yani sorun bendenmi kaynaklanıyor yoksa yüklediğim scenerydenmi. Yanlış hatırlamıyorsam LTAI default scenry'de yeni pist yok sonrada yüklenen ltai scenery'de çıkıyor yeni pist.

Burak Buğday
Fly THY Captain

Posted: 19 Mar 2007, 00:08
by Serden
artik g/s'u tutup manuel align yapicaz anlasilan:)

Serden NAYIN
THY2168

Posted: 19 Mar 2007, 14:37
by THY1789
Merhaba! Benim de bu aralar ucus oncesi aldığım metarla yaklaşmada tekrar baktığım metar farklılık gostermeye başladı ve surekli ineceğim pistler değişiyor.Artık ineceğim pisti alcalmaya başlarken belirliyorum.Bir de FSINN i yeni kullanmaya başladım.Call sign surekli aynı değiştiremiyorum.Nasıl değiştireceğim konusunda bilgi verirseniz sevinirim.iyi ucuslar..

Serhan Tüzemen
THY 1789

request clerance for take off....

Posted: 19 Mar 2007, 21:08
by Murat Kandemir
Merhaba arkadaşlar

Birinci soruna gelince serden kaptan hepimiz metarı normal olarak fsinn den alıyoruz.Diğerleriyle uçan arkadaşımız pek az o yüzden fsinn den uçarsak daha güvenli olur kanısındayım.Chartlara gelince genellikle sürekli yenilenen chartlar TRVACC da güncel olarak yayınlanıyor eski chartlara güvenmeyip yenilerseniz daha iyi olur birde FMC de iniş alanını seçtiğinizde yazan detayları intref den bakarsanız orada size doğru nav ve coursu gösterir sanırım, elbette yeni sürüm yüklemişseniz ki ben hala 0612 ile uçuyorum ve çok sağlıklı,serhan kaptan sende callsign i offline olduğunda değiştirmeyi dene olacaktır online olduğunda değişmediğinden kaynaklanabilir.
Sevgi ve saygılarımla iyi uçuşlar dilerim.

Dr.Murat KANDEMİR
THY7024

Posted: 20 Mar 2007, 00:50
by THY1592
Merhaba,

FSInn ile ilgili kurulum ve ayarları hakkında hazırladığım resimli anlatımı aşagıdaki linkte ki Pilot teknik destek bölümünde bulabilirsiniz.

http://www.dardanelairva.com/forum/



Erman PİLİÇO?LU

Posted: 20 Mar 2007, 11:41
by THY1789
roger!:)Murat kaptan, Erman kaptan cevaplar icin tesekkurler.
herkese iyi ucuslar!!

Serhan Tüzemen
THY 1789



request clerance for take off....

Posted: 20 Mar 2007, 18:08
by Serden
evet,bende artik FSinn'den gidecegim

Serden NAYIN
THY2168

Posted: 21 Mar 2007, 00:53
by Murat Kandemir
erman hocam emeğiniz çok hepimizde bunun içinde teşekkürler çok hoş olmuş :-)

Posted: 21 Mar 2007, 14:57
by THY177
Herkese selamlar ..

FSınn yada sq box bizi online ortama atan ve kendi wheaşer generatorleri olan ,bir cok noktadan aldığı yerel havabilgilerini simule eden arayuzler..

Acıkcası ben ne sqbox nede fsinn 'in metar bilgilerini ve wheaşer generator ozelliğini kullanmıyorum .Cunki farklılıklar olabiliyor.

Bence metar ve generator özelliklerini en iyi barındıran toollar başta Active Sky (ucretli) ve Fsmetar ucretsiz ..

Sizlerinde bahsettiği gibi metar surekli olarak değişebilir ,bu nedenle kanımca ;

- ucus oncesi gerek depature meydan gerekse arrival meydan gerekse yedek meydan ın metar verileri alınmalı (gercek hayatta oldugu gibi )

-eger bahsettiğim programlardan birine sahipseniz sqbox yada fsınn 'in wheaşer opsiyonarı kapatılmalı .

- ve yine (elbette atc yok ise) alçalma noktasına geldikten sonra metar mumkun olaildiğince kontrol edilmeli ve onumzudeki trafikler gözlemlenerek pattern kontrol edilmeli .

Kısaca soylemeya calıstıgım arkadaslar hep fs ınn 'de olmak bu aşamada bize standart getiremiyor ..Bence bu nedenle metar için farklı bir arayuz kullanmak en dogrusu ...(eger fsınn ve sqboz kullanıyor ise en kotu ihtimalle serv infodan da bakıp metar verilerinin dogurulugunu kontrol edebilirsiniz.)

Selamlar..

TK 177 Ergenekon Kucuk