Page 1 of 1
Yardım: Karlı ve buzlu pistlere iniş teknikle
Posted: 04 Jan 2007, 14:54
by o?uzyalçyn
Sayın arkadaşlarım ve hocalarım ellerinde türkçe veya ingilizce buzlu pistlere iniş teknikleri ile ilgili bilgi ve adresler varsa burada paşlaşmak istiyorum. Emniyetli uçuşlar
Posted: 11 Jan 2007, 11:47
by hakim10
Bende merakla bekliyorum,
Selamlar
Ümit
Posted: 11 Jan 2007, 21:40
by o?uzyalçyn
aslında konu şu dönemde çok başa gelen hava olayları arasında .
ben başka kaynaklardar da derlemeler yapıyorum halen .katkıda blunmak isteyen kaptanlarım var sa yardımlarını bekliyorum.
Posted: 12 Jan 2007, 14:51
by Murat Kandemir
selamlar kaptanlarımıza
Karlı ve buzlu havalarda iniş tekniklerinde aslında sanal uçuşlarda fazla kayma yapmamakla beraber gerçek inişlerde kullanılan motor reverse lerini kullanarak tekerlek frenlerinin kilitlenmesini önlemek sanırım doğru bir yaklaşım olacaktır.Ama belirttiğim gibi aslında sanal uçuşta fazla bir fark olmamaktadır sebebi ise hava şartlarının pist yapısına FS9 tarafından bire bir realize edilememesidir.
Sevgi ve Saygılarımla
Dr.Murat KANDEMİR
THY7024
Posted: 14 Jan 2007, 16:07
by o?uzyalçyn
Konunun bir parçasını teşkil eden buzlanma ,kuyruk stolu gibi konuların ihtiva edildiği mükemmel bir kurs mevcut.Nasa sayfasında yayımlanıyor.
http://aircrafticing.grc.nasa.gov/courses.html#
adresinde takip edilmesini tavsiye ediyorum.
konu ile ilgili bilgileri derlemeye devam ediyorum.
İyi inişler.
Posted: 21 Jan 2007, 17:25
by o?uzyalçyn
En yaygın usuller genelde :
1. Maximum flap kullanarak yaklaşmak
2. Konfigürasyona göre en düşük sürati kullanmak
3. Pistten maximum faydalanmak içim pist başına planlama yapmak
4. Palye mesafesini kısa tutmak
5. Tesası yumuşak değil biraz sert yapmak stol süratine yaklaşmak.
7. Max frenleme ve Revers kullanmak
Pist frenlemesinin iyi olması veya pistin temiz olması Taxi ve Apronların temizlenmiş olması manasına gelmemektedir.
Posted: 05 Feb 2007, 00:17
by o?uzyalçyn
özellikle kış aylarınca yayımlanan snow notamlarında belirtilen frenleme durumunu iyi değerlendirmemiz gerekmektedir.notamda belirtilen zayıf.zayıf.zayıf durumu bizim olayı iyi anlamamız için üç defa yazılmış değildir.frenleme mesafesi tahmini ölçüm değeridir.
pistin başında yapılan ölçüm ,ortasında yapılan ölçüm ve sonunda yapılan ölçümlerdir.orta.zayıf.orta şeklinde de olabilir.pilot kendi uçağının kabiliyetini ve lastik durumunu dikkate alarak kararını vermesi gerekmektedir.
Oğuz YALÇIN