Page 1 of 1
YAKIT PROBLEMI
Posted: 09 Nov 2006, 18:12
by harekat
PMDG 737-800 DE FMC yi planlamaya gecmeden fuel plannerdan ucacagim rotaya ne kadar yakit gerektigini hesapliyorum fakat ucagi actigimda FS ten de yakiti girip duzeltmeme ragmen hep full olarak ucak geliyor ve duzelmiyor.
ayrica bir sorum olacak duz ucusta cok yakıt harcadigimi dusunuyorum.3.50LBS fuel/flow fazla midir?
tesekkurler
CEVAT ADAPAZARLI
TK2152
Posted: 09 Nov 2006, 22:39
by cydonia
Cevat Hocam mrb. PMDG 738 Uçağının içine girdikten sonra yani kokpitte iken yakıt yüklemesi yapın. FS'nin kendi yakıt ayarlarına dokunmayın. O zaman olacaktır. Fuel Flow!a gelince ben başka model bir uçak kullandığımdan bu miktar bende değişiktir. O yüzden başka bir arkadaş yardımcı olabilir. Ama bildiğim kadarıyla kendi chartlarında bu değerler olması gerekir. İyi Uçuşlar...
Tuğrul Mustafa
TK942
Posted: 10 Nov 2006, 01:19
by cougar
Cevat kaptan,
3.50LBS FF ne zaman? CLB sirasinda mi CRS sirasinda mi? Eger DES sirasindaysa direk fazlasiyla bir miktar ama CLB sirasinda normal bir deger gibi...
Gerci ruzgar durumuna da bakmak lazim head-wind oldugu zamanda normal bir deger olabilir.
Anil Ardahanli.Senior First Officer

Posted: 10 Nov 2006, 09:33
by 1237
Cevat kaptan ben PMDG 737-800'ü seçtikten sonra zaman, yük ve yakıtı load manager ve fuel planner'dan aldığım değerlere göre elle girip (board fuel çalışmıyor), sonra start flight diyorum. Yakıt miktarı ve merkez/kanat tank dağılımı seçtiğim gibi geliyor.
iyi uçuşlar
Alper Oğuz
TK1237
alperoguz at gmail nokta com
Posted: 10 Nov 2006, 10:50
by THY455
senin ucaginda FS>setup>international menusunden metric(altimeter in feet) secilidir. Dolayısı ile Fuel ve weight degerlerini kg cinsinden girmen gerekir.
US system secersen lbs degerinden giris yapabilirsin..
TK 455
Serdar Demiray
Posted: 10 Nov 2006, 13:58
by 1237
Serdar kaptan evet metrik (feet) seçili. Ama fuel manager'da da kgs seçerek yapıyorum. PMDG de KGS'da. LBS'ye hiç karışmıyorum diyebilirim.
Alper Oğuz
TK1237
alperoguz at gmail nokta com