Course farkı

Questions, comments; documents about Boeing related products (PMDG and others) ...
Post Reply
onurserce
Junior Member
Junior Member
Posts: 57
Joined: 24 May 2006, 20:09
Location: Turkey

Merhabalar,
PMGD 738 kullanıyorum bende ço?unuz gibi fakat problemim var
Örne?in LTAC 03 runwayleri için course chartta 31 gösterilirken FMC 33 olarak gösteriyor ve biz 31 girersek ILS düzgün olmuyor(Yada tam tersi charttaki course 33 Fmc 31)Bu problemi nasıl çözebiliriz ?[B)]

Onur Serçe LTBA
Image
1237
Senior Member
Senior Member
Posts: 312
Joined: 11 Sep 2004, 17:45
Name: Alper Oğuz
PID: 0000
Vatsim ID: 0000
City: Istanbul
Contact:

Bende chart'ta birçok sayfada 03L/R için course 33 görünüyor. Dolayısıyla 31 girerseniz yanlış olur..

Elinizdeki chart'ta bir hata olabilir mi? Ben trvacc.org 'dan çektiğim LTAC chartına bakıyorum.


Alper Oğuz
TK1237
alperoguz at gmail nokta com
Erdem Eskio?lu
Newbie
Newbie
Posts: 13
Joined: 07 May 2006, 09:48
Location: Turkey
Contact:

Evet ben de trvacc.org sitesinden indirdiğim chartda 03R ve 03L course 33 gösteriyor.Sizin chartınız yanlış olabilir.O zaman trvacc.org sitesindeki chartı deneyin..
İyi günler.
onurserce
Junior Member
Junior Member
Posts: 57
Joined: 24 May 2006, 20:09
Location: Turkey

bendeki charttada 33 yazıyor o sıra chartlar önümde olmadığı için ikisinden biri demiştim ama neyse problem farklı zaten. FMC 03 runwayleri için course u 31 olarak gösteriyor ve 33 olanı girersem uçak düzgün inmiyor:D

Onur Serçe LTBA
Image
onurserce
Junior Member
Junior Member
Posts: 57
Joined: 24 May 2006, 20:09
Location: Turkey

bakın biraz önce gene aynısı oldu LTBA 06 ya inerken chartta Final approach course 55 gösterilirken FMC bana 56 verdi ve 55 girince çok hafif te olsa yandan indi [xx(]

Onur Serçe LTBA
Image
dgzorlu
Newbie
Newbie
Posts: 21
Joined: 19 May 2006, 16:22
Location: Turkey
Contact:

Selam,

Bir konuya dikkatinizi cekmek isterim, ILS yaklaşmada girdiğiniz course un uçağın gidişiyle ilgisi yoktur. O size sadece görsel bilgi verir. Yani 06 pisti için ils establish olduktan sonra course değerini 330 yapsanız bile uçak gidip piste teker koyacaktır. (Eğer ilk ykalaşmada doğru course set etmezseniz LOC hattına girdiğinizi anlayamaz doğru zamanda APP basmayıp overshoot olursunuz ya da tersi). Pistin sağına soluna yaklaşmanız tamamen cross rüzgar nedeniyledir ve AP bu durumu düzeltecek zaman bulamayacak kadar yakındayken metar değişirse olur genelde. VOR ile LOC arasındaki fark budur. LOC VOR ın tek radyalli versiyonu gibi düşünülebilir.

Dogan Zorlu, Izmir
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

belki şöylesi daha açıklayıcı olur. LOCLIZER antenin yaynın derecesi olan COURSE'daki birkaç derecelik sapma sadece sizi piste, pist ile aynı doğrultuda olmayan bir açı ile getirir , localizer anteninin konumu değişmediği sürece pist merkez hattına tekerlek koyabilirsiniz ama pist ile aynı doğrultuda gelmediğiniz için biraz savrulacaksınız demektir. yoksa pistin yanına doğru inmeniz 1-2 derece farkından değil.

Hakan737Guven
onurserce
Junior Member
Junior Member
Posts: 57
Joined: 24 May 2006, 20:09
Location: Turkey

Hakan hocam bende onu anlatmaya çalışıyorum Ankara pistine 33 uçuş başı ile inmem gerek fakat FMC bana approach sayfasında course u 31 veriyor ve 33 girince dediğiniz gibi piste 2 derece heading farkıyla teker koyuyorum ve çok moralimi bozuyor bu ufak durum [xx(]
Benim FMC demi sorun var yoksa chartlardamı.Chartlar doğru trvacc nin son chartları zaten arkadaşlarda demiş Ankara 03 pisti 31 değil 33 course lu diye e o zaman FMC neden bana 31 veriyor ve 33 girince 2 derecelik sapma ile yandan piste teker koyuyor ? [xx(]

Onur Serçe LTBA
Image
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

bunun nedeni şu;

FMC'nin kullandığı AIRAC cycle veya son nav-data bilgileirnde manyetik varyasyon değişmiş buna göre yaklaşma course'u da bu nedenle değişmiş olabilir. Buna karşın, elinizdeki chart'da eğer eski ise eski manyetik varyasyon şugünküne uymayabilir ve/veya afcad'da yine aynı nedenle manyetik varyasyon düzeltmesi yapılmamış olabilir. Afcad kısmı biraz FS2004 dataları ile ilgili olduğundan PMDG ile aynı dereceyi tutturamayabilir.

biliyorsunzu manyetik varvasyon sabit değildir, zaman zaman değişir.bu yüzden bazı alanlarda pistin adı bile değişebiliyor! :)

Hakan737Guven
onurserce
Junior Member
Junior Member
Posts: 57
Joined: 24 May 2006, 20:09
Location: Turkey

Hakan hocam en son Airac, Charts vs... cart curt herşey en son yani anliyacağınız :D Neyse ben daha fazla başınızı şişirmiyim üzümü yicem bağını sormicam :D

Image
Image
Post Reply

Return to “Boeing Fleet”