pist nasıl tutturulur

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
basakoztan
Newbie
Newbie
Posts: 4
Joined: 19 May 2002, 15:39
Location: Turkey
Contact:

selamlar,, bende bugün apron programini izledikten sonra siteniz hakkinda bilgi aldim ve hemen basvurumuda yaptim,, bi aksiliik olmassa yeni bi pilot adayi daha sizlerle olacak,, benim sorum fs2002de pisti nasıl tuutraca?ım hakkında,, bi türlü piste tam olarak iniş yapamıyorum,, bu konuda bilgi verebilirseniz sevinirim,,
User avatar
THY157
VIP Member
VIP Member
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 22:00
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Location: Kocaeli

Hoşgeldin Başak;

Öncelikle http://www.flyşy.com/dev/trainings/index.asp sayfalarına bak orada bulacağına eminim, daha sonra buraya sorularını yazarsan daha iyi olacaktır. Çünkü bilgi seviyen, alet kullanabilirliğin gibi şeyler açık değil. Dediğim gibi sitenin eğitim bölümlerinden faydalan, ben öyle yapıyorum.

Kendine iyi bak ve çalış, çalış, çalış :))


Selçuk Poyraz
TK157
uuzgan
Average User
Average User
Posts: 111
Joined: 09 Dec 2001, 15:52
Location: Turkey

Aramıza hoşgeldiniz.

FS2002 ile birlikte gelen pdf manual dosyalarını mutlaka inceleyin.
oldukça detaylı ve resimlerle süslenmiş bu dosyalarda soracağınız hemen hemen her şey var.
Iyi çalışmalar.


Uğur Uzgan
TK080
allbout
Rookie
Rookie
Posts: 49
Joined: 12 Jan 2002, 22:57
Location: Turkey

otopilot kullanmazsam ben de pisti tutturamıyorum (hem uçağı uygun şekilde alçaltmak ve uygun hız- uygun vertikal iniş hızı ve uygun zamanda piste konup doğru noktaya doğru açı ile vs vs...(ilk başta) çok parametre çok zor ...tecrübe kazandıkça ise zor değil sanırım..)
okuma ve çalışmaya ilave olarak,
eğer b737 ile uçuyorsan oto pilot ile ILS li pistlerin ILS sini kullanarak işini oldukça kolaylaştırırsın..(biraz farklı şekilde bu cessna vb diğer uçaklarda da var..)
örnek: istanbul ltba 36 no lu piste b 737 ile güneyden yaklaşık 2000 feet yüksekten yaklaş.. .hdg 355 veya 356 yazıp hdg ışığını/tuşunu yak..alt bölümüne 2000 yaz ve ışığını yak...vert speed bölümü 0000 olsun..bunun için tuş/ ışık yok.. hız bölümü 140-150 gibi olsun..ışık yansın..((auto pilotla ve auto şrootle ve f/d tuşları on olsun..))flap 30 derece.. bu arada telsizdeki nav1 bölümüne 111.30 kod yaz.) gps ekranında (çanak anten gibi olan) yeşil kuyruğa girerken düz girmeye çalış (+/- 30 derece açı olabiliyor)..işte bu biraz karışık yazdığım şeyleri kullanarak ils yardımıyla sadece approach tuşuna basıp uçağı piste indirebilirsin..kendi sen hiç bir şey yapmasanda çoğu zaman iniyor.. yalnız uçağın ils yi bi kere görmesi için.. orta hat çizgisine bir kere darca bir açıyla +-30 kesmesi hdg ışığını söndürüyor..bu pist çizgisine oturmayı sağlıyor..yukarı aşağı uygun iniş için ise bu hayali hattı yine ortadan birkez kesmek gerekiyor.. o zaman da alt sönüyor.. sadece appr ve hız ışıkları yanıyor..ve iniyor.. bu karışık yazdığım şeyleri deneyerek çözersin sanırım..iyi çalışmalar..


***
remzi
Junior Member
Junior Member
Posts: 97
Joined: 26 Oct 2001, 03:33
Location: Turkey
Contact:

Yeni tutkunuz hayirli olsun öncelikle,

Pisti tutturmaya gelince : eliniz zamanla alisacak o konuda endiseniz olmasin. hatta o kadar ustalasacaksiniz ki koca airlinerleri akrobatik ucak gibi kullanir hale geleceksiniz. (aslinda bu tamamen mikrosoftun isgüzarligidir. Sen tut B747 ile extra 300 ya ayni flight dinamiklerini koy)
Manuel okumaya gelince, elbetteki faydasi olacaktir en azindan isin fizyolojisini, calisma prensiplerini, aerodinamigi kavramakta yararli olur. ama pistti tututrma tamamen bir el beceresidir ve kullanimla kazanilir. o yüzden olabildigince cok ucun
Mesela ben istanbul ltba 18 pistinden kalkip sonra sonra vaz gecip dönüp 24 pistine teker koyabiliyorum hemde full yakitla.
sonra degisik yan ruzgar kombinasyonlari ile deneyin, rüzgarin hizini ve yönünü degistirerek inmeye calsin, daha sonra mesela kanatlardaki yakitlar dengesiz olsun birini ful digerini sifir yapin, üstüne üstlük yan rüzgar verin, olmadi motorun birini kapatip kaybetmis gibi senaryou düzenleyin. Böyle böyle alisacak daha sonra en iyisini ve en dogrusunu yapacak hale gelirsiniz. Bizde ilk basladigimizda ne pist tutardi ne ucak dengede dururdu, simdi ucagi parmagimizda oynatiyoruz.
sevgiler iyi ucuslar
remzi öztürk
tk-47
uuzgan
Average User
Average User
Posts: 111
Joined: 09 Dec 2001, 15:52
Location: Turkey

Emin olabilirsiniz ki yeni başlayan biri için en zoru iniştir.
Bu uzun denemeler sonrası öğrenilebilir. Ben pist ILS'ini ayarladıktan sonra en az 100nm geriden pist doğrultusuna girmezsem inemiyordum.(Autopilotsuz)
Benim söylemek istediğim
1. Başlangıçta küçük bir cessna kullanın. Kesinlikle daha kolaydır.
2. Autopilotla inmek kolay ama, bir B737'yi manuel olarak autopilotsuz indirebilecek seviyede olmalısınız. Bu da ancak uzun denemelerle olacaktır.
3. İniş hızı çok önemli, uçağın referaslarında (F10 tusu ile çıkar) uygun hızları bulabilirsiniz.
4. Hiç bir kumandayı fazlaca hareket ettirmeyin. Verdiğiniz kumanda sonrası istediğiniz hareketin gerçekleşmesi için uçağa zaman tanıyın.
3. Klavye kullanıyorsanız; ayarlardan tuş hassasiyetlerini ve control panelden tus yinelenme hızlarını arttırın. Ayrıca tüm uçuş kontrol yüzeylerini nötr konuma getiren bir tuş tayin edin. Ben ok tuşları üzerindeki delete tusunu kullanıyorum.
Saygılar..


İyi inişler


Uğur Uzgan
TK080
allbout
Rookie
Rookie
Posts: 49
Joined: 12 Jan 2002, 22:57
Location: Turkey

madde 3 de yazdığınız nötr tuşu nasıl oluşturuluyor?
teşekkürler...

***
uuzgan
Average User
Average User
Posts: 111
Joined: 09 Dec 2001, 15:52
Location: Turkey

Klavyeden kullanımda örnegin sag ok tusuna bastiginizda sol ok tusu ile düzeltme yapmazsaniz öylece kalir. (Joystick te ortaya geliyor tabi) Sol ok ile düzeltme yaparken de tam ortayı bulmak zor.
Bu nedenle yatış için sağa basarsınız. yeterli bulunca da nötr tusuna basarsiniz. ucak düzelmeye başlar. taxi sırasında da kullanisli oluyor.
(?imdi birileri "joysticksiz nasıl uçulurmuş" diyordur eminim)

nasıl yapılacağı;
- menüden options,controls,assignments,
- event category kısmından "Control surface commands"
- Center ailerons and rudder a tek tık.
- Change assignment
- ok tusları üzerindeki "Delete" tusuna bas. (ya da baska bir tusa.)
- Ok.
- tekrak OK.
Kolay gelsin.


Uğur Uzgan
TK080
allbout
Rookie
Rookie
Posts: 49
Joined: 12 Jan 2002, 22:57
Location: Turkey

Bu yöntemi öğrenmek çok işime yaradı..yalpalayıp duruyordum pistte..
Teşekkürler..(fs 2002 de "5" nolu tuş default olarak bu işi yapıyor sanırım) ayrıca del tuşunun ayarlanması ise sağ sol eli klavyeden kombine kullanmak açısından faydalı olabilir..

***
vaccaro
Junior Member
Junior Member
Posts: 78
Joined: 06 Sep 2001, 16:25
Location: Turkey
Contact:

Selamlar
Uğur yalnız değilsin :))
Klavye hayranı olarak numeric pad tuşlarını öneririm.
Zaten default olarak da bunlar geliyor.
NUmLOck tuşunu inaktif ettikten sonra
7 (elev trim down) 8 (elevator down) 9 (şrottle up)
4 (sola eleron) 5 (nötralize etme) 6 (sağa eleron)
1 (elev trim up) 2 (elevator up) 3 (şrottle down)
0 (sola rudder) del (hiçbirşey) Enter (sağa rudder)

Klavye kullanırken önemli olan uçağın setting kısmında Auto Rudder opsiyonunun aktif edilmesidir.
böylece dönüşlerde hem yatış hem de dönüş sadece eleron ile yapılır.

Sevgiler,
Arslan

kıl adam

Edited by - vaccaro on 24/05/2002 08:57:59
uuzgan
Average User
Average User
Posts: 111
Joined: 09 Dec 2001, 15:52
Location: Turkey

Yalnız olmadığımı bilmek güzel. Umarım başkaları da vardır.
Son yaklaşmada ufak düzeltmeleri joystick ile yapmak zor geldi nedense. (Bu arada bir Sidewinder'ım var)

Ancak Combat Flight Simulator'de joystick muhteşem oluyor doğrusu.

Trim tuşlarını zaten nümerikten kullanıyorum.
ancak bazen yanlış tuşlara basıyorum diye normal ok tuşlarına geçtim. nötr olarak ta del kullanınca kullanışlı oldu. tavsiye ederim.

iyi uçuşlar.



Uğur Uzgan
TK080
Post Reply

Return to “Training Lounge”