VFR UÇARKEN NASIL RAPOR VERİRDİM
Posted: 27 May 2006, 02:03
Sevgili sanal Pilot arkadaşlar,
Aramızda VFR uçan Pilot sayısının çok az olmasina ragmen hepimizin bilmesi gereken husulardan biri de "VFR Uçuşlarda Pozisyon Raporlaması" dır.
VFR Uçuşlar, pilotların görerek şartlarda yaptı?ı, gökyüzündeki di?er uçan nesnelerle (Tayyare, balon, yelken kanat, Planör, paraşüt, vb.,) ve yeryüzü maniaları ile ayırımı pilotun yaptı?ı ve belli görüş koşullarinin arandı?ı tür uçuşlardır. ATC'lerin VFR şartlarda uçan pilotlara "ayırma ve vektörleme hizmeti" verme yükümlülü?ü iş yükü ile alakalidir. Sanal ortamda "Air Space Class" uygulaması olmadı?ından daha detaya girmeyece?im. Ancak, VFR uçuş yapan her pilot havadaki pozisyonunu iyi bilip aşa?ıda anlataca?ım ve bir örnek de verece?im şekilde pozisyon raporlaması yapması ucus emniyeti ve trafik koordinasyonu açısından faydalı olacaktır.
Öncelikle radyonuzu kontrol ederek;
1- Dogru frekansta oldugunuzu, (ATC varsa onun frekansında, yoksa unicom'da)
2- Radyonun "Volume" ve "squelch" ayarlarinin duzgun yapilmis oldugunu,
3- Iki radyonuz var ise dogru radyonun secili oldugunu,
4- Kulakliginiz var ise dinlemenin "phones" konumunda oldugunu kontrol ve teyit ediniz.
Ilk temas noktasinda, Callsign (Cagri isareti) ve Aircraft type (Ucak tipi) verildikten sonra asagidaki dizin icinde bilgiler geciniz.
P = Position
H = Heading
A = Altitude (veya Flight Level)
C = Conditions (VFR or IFR)
E = Estimate (bir sonraki "check point" e ya da meydana varis zamani. yelkovanın gozterece?i dakika)
R = Request (Talebiniz ya da niyetiniz)
Bu sirayi cok basit olarak PHACER seklinde hatirlayabiliriz.
Cessna 182, Bilecik üzeri 330 baş uçuş seviyesi 085, görerek şartlarda Ystanbul yapar. Ystanbul tahmini 45, yaklaşma ve iniş talimatı.
TC-IHM, Cessna 182.
P = Bilecik uzeri
H = 330 baş
A = Ucus seviyesi 085
C = Gorerek sartlarda
E = Istanbulyapar. Ystanbul tahmini 45
R = Yaklasma ve inis talimati icin dinlemede
Aynı mesajın Yngilizcesi :
Cessna 182, over Bilecik heading 330 Flight level 085, VFR, estimate istanbul at 45, request joining and landing instructions
TC-IHM, Cessna 182.
P = over Bilecik
H = heading 330
A = Flight Level 085
C = VFR
E = estimate Istanbul at 45
R = request joining and landing instructions
Bu noktada önemli bir ayrıntıya dikkatinizi çekerim.
ONLINE ATC hizmeti yoksa REQUEST kısmına "talebiniz" yerine "niyetinizi" yazmalısınız.
Cessna 182, Bilecik üzeri 330 baş uçuş seviyesi 085, görerek şartlarda Ystanbul yapar. Ystanbul tahmini 45, 36R pisti için sa?dan rüzgar altı girişini ikaz edece?im.
Cessna 182, over Bilecik heading 330 Flight level 085, VFR, estimate istanbul at 45, will report joining right downwind for runway 36R
Arada bir VFR uçun... Otopilot'tan kurtulup kendi insiyatif ve riskinizde bile?inizin gücüyle uçmanızın dayanılmaz keyfini yaşayın. [;)]
Sevgilerimle
Serdar Sualp
Aramızda VFR uçan Pilot sayısının çok az olmasina ragmen hepimizin bilmesi gereken husulardan biri de "VFR Uçuşlarda Pozisyon Raporlaması" dır.
VFR Uçuşlar, pilotların görerek şartlarda yaptı?ı, gökyüzündeki di?er uçan nesnelerle (Tayyare, balon, yelken kanat, Planör, paraşüt, vb.,) ve yeryüzü maniaları ile ayırımı pilotun yaptı?ı ve belli görüş koşullarinin arandı?ı tür uçuşlardır. ATC'lerin VFR şartlarda uçan pilotlara "ayırma ve vektörleme hizmeti" verme yükümlülü?ü iş yükü ile alakalidir. Sanal ortamda "Air Space Class" uygulaması olmadı?ından daha detaya girmeyece?im. Ancak, VFR uçuş yapan her pilot havadaki pozisyonunu iyi bilip aşa?ıda anlataca?ım ve bir örnek de verece?im şekilde pozisyon raporlaması yapması ucus emniyeti ve trafik koordinasyonu açısından faydalı olacaktır.
Öncelikle radyonuzu kontrol ederek;
1- Dogru frekansta oldugunuzu, (ATC varsa onun frekansında, yoksa unicom'da)
2- Radyonun "Volume" ve "squelch" ayarlarinin duzgun yapilmis oldugunu,
3- Iki radyonuz var ise dogru radyonun secili oldugunu,
4- Kulakliginiz var ise dinlemenin "phones" konumunda oldugunu kontrol ve teyit ediniz.
Ilk temas noktasinda, Callsign (Cagri isareti) ve Aircraft type (Ucak tipi) verildikten sonra asagidaki dizin icinde bilgiler geciniz.
P = Position
H = Heading
A = Altitude (veya Flight Level)
C = Conditions (VFR or IFR)
E = Estimate (bir sonraki "check point" e ya da meydana varis zamani. yelkovanın gozterece?i dakika)
R = Request (Talebiniz ya da niyetiniz)
Bu sirayi cok basit olarak PHACER seklinde hatirlayabiliriz.
Cessna 182, Bilecik üzeri 330 baş uçuş seviyesi 085, görerek şartlarda Ystanbul yapar. Ystanbul tahmini 45, yaklaşma ve iniş talimatı.
TC-IHM, Cessna 182.
P = Bilecik uzeri
H = 330 baş
A = Ucus seviyesi 085
C = Gorerek sartlarda
E = Istanbulyapar. Ystanbul tahmini 45
R = Yaklasma ve inis talimati icin dinlemede
Aynı mesajın Yngilizcesi :
Cessna 182, over Bilecik heading 330 Flight level 085, VFR, estimate istanbul at 45, request joining and landing instructions
TC-IHM, Cessna 182.
P = over Bilecik
H = heading 330
A = Flight Level 085
C = VFR
E = estimate Istanbul at 45
R = request joining and landing instructions
Bu noktada önemli bir ayrıntıya dikkatinizi çekerim.
ONLINE ATC hizmeti yoksa REQUEST kısmına "talebiniz" yerine "niyetinizi" yazmalısınız.
Cessna 182, Bilecik üzeri 330 baş uçuş seviyesi 085, görerek şartlarda Ystanbul yapar. Ystanbul tahmini 45, 36R pisti için sa?dan rüzgar altı girişini ikaz edece?im.
Cessna 182, over Bilecik heading 330 Flight level 085, VFR, estimate istanbul at 45, will report joining right downwind for runway 36R
Arada bir VFR uçun... Otopilot'tan kurtulup kendi insiyatif ve riskinizde bile?inizin gücüyle uçmanızın dayanılmaz keyfini yaşayın. [;)]
Sevgilerimle
Serdar Sualp