Page 1 of 2
Pilot finalde nereye bakar ?
Posted: 12 May 2006, 20:19
by engoosti
Arkadaşlar merhaba herkese benim merak etti?im (8 yıldır sanal pilotum bu arada ofline uçuyorum daha çok )
Pilotlar son 1000 ft de daha çok nereye bakarlar asi,vsi,visual görüntü,hdg n1 ,rpm daha çok hangisine bakarlar
herkese iyi inişler.
saygılarımla
Engin KESKYN
PPL&IRR flyşy 035 old
Posted: 13 May 2006, 05:05
by derin
Eyer visual landing ise pist'e, ILS ise PFD ve ND
Derin Allard
Posted: 13 May 2006, 14:05
by YilmazEfe
Çok Yere,
ILS veya VOR yaklaşmalarda hem piste hem alçalma değeri PFD/ND deki tüm verileri sürekli kontrol etmeli yani ben ediyorum en azından.Ayrıca motor değerlerinide normal değerlerde olup olmadığınıda kontrol etmekte yarar var..
Derin'in dediği gibi Visual Approach yani non-precision approachlarda pilot flying piste göz temasını kaybetmemeli ama sanırım first officer'da az önce belirtiğim değerleri kontrol etmeli....Tabi biz tek kişiyiz malum işimiz karışıyor:)
İyi uçuşlar
|Efe Doğan TK957 AAL237| |
efedogan@gmail.com|


Posted: 13 May 2006, 20:01
by THY656
Tabi ki çok yere ama benim non-precision approachlarda sırasıyla
1.Hız
2.Descent Paş Indıcator(PSS Airbus)
3.PAPI
lerden
gozum ayrılmıyor
TK656
A3XX Inst.Ratıng va
Check captain va

Posted: 14 May 2006, 13:49
by hakan737
yanlış ama eğer visual referans'ım var ise, daha çok PAPI ve sürat göstergesi ve varyometreye bakıyorum. genelde motor ile ilgili ayarlarımı son 5nm içinde tamamladığım için N1 göstergesine göz ucu ile anormalik varmı diye bakarım.
sebebine gelince, ekran çözünürlüğü, göstergelerin küçüklüğü ve gerçekte olmayan derecede duyarlı olması nedeniyle (simulasyonuun PC bazındaki gerçekliği ve hissiyatı) HSI gibi cihazları okumakta ve takip etmekte zorluk çekebiliyorum.
eğer CAT inişi yapıyorsam, bu sefer olabildiğince fazla dikkatimi HSI, ADI veya PFD ve ND'ye veriyorum , büyütüleibliyorsa büyütüyorum ve 7/10 oranında ufki durum, varyo, sürat ile beraber ILS barlarını takip ediyorum 3/10 oranında ise motor,flap göstergeleri ile dışarıya bakıyorum referans alabilecekmiyim diye.
Hakan737Guven
Posted: 16 May 2006, 04:31
by tk1550
ben olsam kokpitteyse hostese bakarım[xx(]

:D
peki peki olmadı ama içimde kalmasın dedim.affedin[:p][:p]
tk1550-VoLkANN
Posted: 16 May 2006, 15:06
by TK550
Yahu onlara yerdeyken baksana:D
Havadayken işine bak sen [8D]
Ural Köseoğlu
Posted: 16 May 2006, 18:44
by YilmazEfe

:D
|Efe Doğan TK957 AAL237| |
efedogan@gmail.com|


Posted: 20 May 2006, 23:23
by hakan737
pitot heat mi aktif edilmemişti, yoksa aşırı stressli bir bir oraj'ın içinden geçerkenmi uçak dağılmıştı bende hatırlamıyorum ama hakikaten konuya örnek verilmeyecek kadar elim bir kazadır.Gerçi hiçbir kaza şakaya alet edilmemelidir.
ilk mesajınız çok talihsiz olmuş Ufuk bey, inşallah diğerleri olmaz.
Hakan737Guven
Posted: 23 May 2006, 00:31
by TK5904
Ufuk Hocam Öncelikle Alay Ettiğiniz kazada BEN ENİ?TEMİ KAYBETTİM...
Lütfen Tanımadığınız, biri hakkında "Gçmiişte bundan dolayı kaza olmuştu hatırlarsanız.hac yolcularını getirmek için mekkeye gitmek üzere kalkan şy uçağı kalkıştan hemen sonra düşmüştü. sebebi ise hostesler pilotların dikkatini dağıtmış..." ?eklinde bozuk bir Türkçe ile YORUM YAPMAYINIZ !!! Bu forumda belirli değer yargıları vardır. Lafınızı düzeltmememiz halinde bu işi yönetime taşıyacağım. Bu portal "GEYİK" yapılabilecek biryer değildir. Havacılar kaliteli insanlardır. Lütfen sizde kalitenizi koruyunuz. Karakutu kaytılarına internetten ulaşabilirsiniz. Lütfen okuyun, ve görün bakalım son ana dek neler yapmışlar. Sizin değdiğiniz gibi "Hosteslere mi sarkmışlar" İnsanoğlunun dayanabileceği, pisikolojik sınırı zorlamışlar.
Bu tutumunuz beni çok sinirlendirdi.
TC-JEP de ENİ?TEM İKİNCİ KAPTAN OLAN ORHAN SAMİ BEZCİO?LUR.
Kendisi Kıdemli Albay emeklisi olup, Kıbrıs Harekatı Dahil olmak üzere, birçok operasyonda görevini başarı ile icraa etmiştir. F104,F-4,F-5, C130 birçok uçakta uçmuş seviyeli bir askeri pilottur. Lütfen böyle bir asker hakkında yapmış olduğunuz işamı gözden geçiriniz !!!
SAYGILARIMLA
Barbaros Hayrettin EMSEN
------------------
Pisteki teker izim, Havadaki Beyaz şeritim benim imzamdır...
Posted: 23 May 2006, 00:59
by TK5904
Hocam kazanın asıl olma sebebi hakan hocanın anlattığı gibidir. Bize zamanında dinletilen kayıtlara göre,
Uçulmaması gereken bir havada, malum şirket baskısı ile uçmak zorunda kalıyorlar. Zaten şirket içi anlatılanlara göre, TC-JEP sabıkalı bir uçak. Daha önceleride sıklıkla birtakım arzılar vermiş. İncirlik Hava Üssü metar hakkında uyarmış. Fakat tipik pilot davranışı uçacağız. Oraj içerisine giren 737-400 de kuyruk bölümünde yorulmalar başlıyor ve strabilize bölümü olduğu gibi kopuyor. Kaptan şoka giriyor. İdareyi eniştem alıyor. Amacı YERLE?İM BİRİMİNDEN ÖTEYE DÜ?ÜRMEK uçağı. İnanın kaptan kendinden geçiyor. Eniştem elinden geleni yapıyor.Uçağı yaklaşık 400 KNT süratte yaklaşık 30 SN burun aşağı kontrol ediyor. Yerleşim biriminden uzaklaşınca ALLAAHHHH diyip bırakıyor ve bilinç kaybı yaşıyor. İnanın bunu dinlemek insani bitiriyor. Kahretiyor. Benim ona olan bir sözüm var pilot olacağım. Kendi arkadaşları şu anda elimden tutuyor. İnanın o ve arkadaşları o kadar seviyeli insanlar ki, hosteslere tenezül bile etmezler. Ordunun göz bebeği 15 Albaydan biriydi eniştem...
SAYGILARIMLA
Barbaros Hayrettin EMSEN
------------------
Pisteki teker izim, Havadaki Beyaz şeritim benim imzamdır...
Posted: 23 May 2006, 01:17
by EmirhanKöksalTHY
Ufuk bey o kazada bende çok yajın bir abimi kaybettim KIVILCIM TUNCER kaptan lütfen dikkatli olalım.

Posted: 23 May 2006, 01:19
by hakan737
sevgili Barbaros, işte internetin en tuhaf yanlarından biriside bu , kimin hangi deneyimleri geçirdiğini, kimlerin neler yaşadığını kimse bilemiyor. Tekrar başın sağolsun.
Kazanın olduğu zamanlarda şimdkinden çok daha fazla ilgiliydim ve bir çok pilot tanıdığım ile böyle konuları konuşabiliyordum. Ancak yinede her nekdar işin içide bile olsalar tam ve kesin bir bilgiyi ya veremiyorlar, ya vermemeleri gereken bir durumdalar. Her iki durumdada kendilerine hak veriyorum. Dolayısı ile bizim siviller olarak duyduğumuz sağdan soldan bilgiler. elbette sende daha kesin bilgiler vardır.
Benim o günlerden hatırladığım, Oraj meydan üzerinde değil ve incirlik radar pilotları uyarıyor, fakat bir sebepten dolayı orajın etrafından dolaşmak yerine içine giriyorlar. bunun nedenini hatırlamıyorum.
tekrar başınız sağolsun diyorum ve Allahtan tüm ölenlere rahmet diliyorum.
Hakan737Guven
Posted: 23 May 2006, 01:25
by TK5904
Teşekkürler hakan hocam,
Buradan yönetime sesleniyorum. Gereğin yapılmasını arz ediyorum. Çok sinirlendim bu duruma. Bu resmen hakarettir.
Kendisinin yapmış olduğu uçuş yorumlarında dikkatimi çeken kısım;
Cargo 22 May 2006 TK8935 LTCG LTCE DC-10 10:23 10:30 00:07 102 19 A.Q 0.96 0 16 145.04 $ 21,626.88 $ 7,495.88 $
Kullanmış olduğu ifade sizce ne kadar bu ciddiyetle yaptığımız hobimize yakışıyor. Lütfen bu şikayetimi dikkate alın Sn. Serdar Sualp ve Sn. Ergenekon Küçük Hocalarım...
SAYGILARIMLA
Barbaros Hayrettin EMSEN
------------------
Pisteki teker izim, Havadaki Beyaz şeritim benim imzamdır...