Page 1 of 1
CAYLAK bir pilot aday adayi olarak YARDIM
Posted: 27 Feb 2006, 18:25
by dasguney
Sayin Kaptanlarim,
Bir pilot aday adayi olarak FS 2004 ile ucuslarimi bugune kadar hobby olarak yapiyordum. Fakat 1-2 haftadir ozellikle bu forumu iyice okuduktan sonra Ucuslari daha gercekci olarak ucmak istedim.Fakat problemler yasiyorum. Bu problemlerim baslica :
1-Chart okuma
2-ILS yaklasmasi ve inisi
3-Full Auto Landing
Yani hangi frekansi ne zaman ve nasil, ne zaman NAV1 yada ne zaman NAV2 aktive edilecek, ILS frekanslarini nasil, nereye ve ne zaman girecegim ve tabiki emniyetli bir inis !
Aslinda kendim cabuk ogrenen biriyim. Bana icinizde birkac inis ornegi gosterebilecek olan varmi acaba. Yani belki record edip bana linkini verse yada msn'den gorussek. Yani mutlaka bi yolu vardir diye dusunuyorum. Tek istegim yalnizca canli olarak 3-5 inisi tam anlamiyla gormek istiyorum.
Bu konu hakkinda yardimci olabilecek bir kaptanimiz olursa inanin sevincimden goklere ucacagim

Saygilarimla bekliyorum,
Öner DASGÜNEY
Breda / HOLLANDA
msn :
dasguney@hotmail.com
Saygilarimla,
Posted: 27 Feb 2006, 19:05
by THY166
Soru 1 : [url="http://www.şyva.com/files/training/meydan%20haritalari.zip"]Chart Okuma[/url]
Soru 2 : [url="http://fatihkoz.netfirms.com/offline_ifr_flight/offline_ifr_ucus.htm"]Adım Adım Resimli Temel IFR Uçuş[/url]
Soru 3 : Bunun için ekstra birşey yapmanıza gerek yok , Fs'te her ILS'li meydana IFR ekipmanlı her uçak otoland yapabiliyor . Yeterki ILS frekansını doğru girip yaklaşmayı aktifleştirin ( 2. Sorunun içinde bununda cevabı var )
Birlikte uçmak biraz zor teknik olarak , ilave programlar gerekiyor ve oda paralı maalesef . Ama üstteki linkler yardımcı olmaz ise gerekirse msn'den görüşerek yardımcı olabilir müsait olan arkadaşlar .
Umarım kafanıza takılan sorulara bir nebze olsun açıklık getirebiliriz ...
Kazasız inişler ,
B. Fatih Koz
[url="http://virtual.planepictures.net/search.cgi?Fatih$Koz"]VPP Screenshots[/url]
"İnsanlara Akılları Ölçüsünde Söz Söyleyiniz." Hz. Muhammed (SAV)
Posted: 27 Feb 2006, 20:11
by jesabel
muratka35@hotmail.com msn adresim elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.

Murat Kaya
izmir
Posted: 27 Feb 2006, 21:29
by dasguney
Fatih Hocam cok tesekkur ederim ,
gosterdiginiz yollari hemen calismaya basliyorum.
Zor da olsa basarmak istiyorum, ilk nereden baslim ?
Murat Kaptanim sana da cok cok tesekkur ederim. Seni hemen MSNime aldim. Umarim gorusebiliriz.
Ah bir de gercek hayatta inis yapabilecek bir kaptan bulsam, onun kokpitini HOLLANDA'nin butun benzersiz cukolatalari ile donatirim vallahi.. Umarim birgun bir kaptanimiz gorur de bizi davet eder. Hayatimin en guzel gunlerinden biri olacagindan eminim.
Cok tesekkur ederim sayin buyuklerim.
Sagolun,
Saygilarimla,
Posted: 28 Feb 2006, 10:06
by THY177
Sevgili Fatih ;
Guzel kaynaklardan birisi olduguna inandığım ve "Sevdiklerim İçin ..." diye başlayan emek dolu çalışmalarını bizlerle paylaştığın için yeniden tesekkur ederim sana..
Arkadaslar bu calısmaları ve diğerlerini akılcı bir şekilde gözden gecirirseniz bir çok merhaleyi aşmış olursunuz..
Sevgiler.
TK 177 Ergenekon Kucuk
Posted: 28 Feb 2006, 14:24
by THY166
Sağolasın ağabey , dilim döndüğünce yazmaya gayret ediyorum yeni dostlar için ...
Fayda sağlıyor ise ne mutlu bize .
Sevgiler
B. Fatih Koz
[url="http://virtual.planepictures.net/search.cgi?Fatih$Koz"]VPP Screenshots[/url]
"İnsanlara Akılları Ölçüsünde Söz Söyleyiniz." Hz. Muhammed (SAV)
Posted: 28 Feb 2006, 22:13
by dasguney
Sayin Fatih Hocam,
Dediklerinizi birer birer yapiyorum ama ILS yaklasmada halen sorun yasiyorum. Not ettigim bazi sorunlarim su sekilde :
LTAC-LTBA Ucusu icin:
Kalkisi gerceklestirdikten sonra, "VOR istasyonunun frekansini NAV1'e , bir sonrakini ise NAV2'ye girebiliriz" diyor. Bu frekans bilgilerini nerden aliyoruz, cunki atc bana herhangi frekans gir diye bir frekans numarasi vermedi. Birde "NAV1'den gelen VOR sinyallerine gore" diyor. BU sinyaller nereye geliyor nerden gorebiliriz ?
2. "36 pisti icin son yaklasma basi degeri olan 355 gir" diyor. BU bilgileri nerden alabiliriz ? Chartlardan mi ? yoksa bu egitim ucusunda hazir olarak veriliyormu ? Cunki bana ATC 18 pistini verdi ve hangi Course 'u girecegimi bilemedim. Yani son yaklasmada yanlis course girilirse ne olur ? Ucak ne algilar ?
Son sorum,
3. ATC bana " CLimb and maintain FL220" diyor. Yani Altitude 22.000 feet mi demek istiyor ? Buradaki FL220 ne anlama geliyor ?
Simdilik bu kadar,
Saygilarimi arz ederim ve simdiden cok cok tesekkurler ederim.
Saygilarimla,
Posted: 28 Feb 2006, 23:22
by THY166
VOR , NDB , ILS vs. gibi bilimum navigasyon sistemlerinin frekanslarını ;
A. Fs MAP
B. Fs Navigator
C. Chart
yollarından biri ile öğrenebilirsiniz (ki bunu daha önce bir başka dostumuz daha sormuştu , aynen bu cevabı yazmıştım bu forumda yine)
Pist yaklaşma hatlarını öğrenmek içinde yine üstteki yollardan birini kullanmanız gerekecek .
Yanlış course girilirse ne olur ? Vallahi hiç denemedim yada başıma geldi ise bile dikkat etmedim ne olduğuna

Bu uçuşta bence sizin başınıza gelen yanlış frekans girmek olabilir çünkü yazıda 36R pistinin ILS frekansı verilmişti yanlış hatırlamıyor isem , siz 18L için yaklaşma yaparken o frekansı kullanırsanız uçak tam ters istikamete dönebilir frekansı yakaladığı anda (yada BC = Back Course açarsanız piste doğru devam eder ama alçalmaz ) .
Üstteki kaynaklardan doğru frekansları alarak sorunsuz şekilde yaklaşma ve akabinde iniş yapabilirsiniz ...
FL220 = 22,000 Feet diyebiliriz kabaca , esasen tam olarak öyle değil basınç farkından dolayı ama şimdi uzun uzun QNH , Altimetre , Basınç vs. anlatıp kafanızı karıştırmayalım . Biraz daha ilerlediğinizde bu konuları rahatlıkla anlayabilirsiniz (ki bunlarında forumda detaylı açıklamaları mevcut)
Eskiden bir şarkı vardı , "Bakkal Amca" diye ... Yağınız var , un ve şekerde mevcut şarkıdaki tabir ile ;) Artık helva yapmak tamamen sizin ellerinize
Bir iki deneme ile ILS yaklaşma ve kabaca IFR navigasyon işini çözeceğinizi sanıyorum .
Sevgiler
B. Fatih Koz
[url="http://virtual.planepictures.net/search.cgi?Fatih$Koz"]VPP Screenshots[/url]
"İnsanlara Akılları Ölçüsünde Söz Söyleyiniz." Hz. Muhammed (SAV)
Posted: 02 Mar 2006, 17:27
by dasguney
Fatih Hocam,
ILS yaklasma tamamdir. Dediginiz gibi bol bol pratik yaptim ve halen yapiyorum ve hatta ucaklarimi degiserek bile yapiyorum ANA mantigi kaptim. Artik sorunsuz inebiliyorum .
Simdi artik bol bol chart okumam lazim. Daha dogrusu okumaya calismam lazim. Bunun en kisa yolu nedir ? Yine bol bol pratik mi ? yoksa teori bu konuda daha mi ön sirada ? [?]
Öner.
Saygilarimla,