Page 1 of 1
AVRO RJ85 hk. yine birkaç şey
Posted: 11 May 2002, 19:42
by THY157
Merhabalar;
Öncelikle tüm FLYŞY ilgililerine daha önceki sorunlarımızı çözdükleri için çok teşekkür ediyorum ve panelde yeni farkına vardı?ım bir kaç sorunumu paylaşmak istedim.
Ylk olarak NDB frekansını ADF cihazına giremiyorum. Tüm aramalarıma ra?men ADF cihazını bulamadım do?al olarakta frekansı yazacak yeri de bulamadım.
Ykincisi NAV2 frekansını nereye girece?imi de bulamadım.
Ve son olarak A/P ile uçarken vertical speed giremiyorum, özellikle alçalma yaparken TOD ve DR hesapladıktan sonra alçalma yaparken vertical speed default olarak 1800 ft/min. olarak alçalabiliyorum ama hesaplamalarım hep bu sonucu vermiyor, örne?in 2300 ile alçalmam gereken uçuşlarda 2300 ft/min. de?erini giremiyorum.
Altimetre altında küçük yazılmış bir DR yazısı gördüm ama girdi?im de?erler birşeyi de?iştirmedi.
Yardımlarınızı bekler, sorunsuz ve güvenli uçuşlar dilerim.
Saygı ve sevgilerimle...
Selçuk POYRAZ
TK157
Posted: 11 May 2002, 21:27
by remzi
Selcuk Meraba,
ADF cihazinin frekansi 3 rakamlidir ve yeri de radiyo stack panelinde en altta dir.(rakamin soluna tiklarsan azaltir saginda ise deger yükseltir. fs2002 de ise rakamlarin altina veya üstüne tiklamak gerekiyor)
FS 2000 de stand bay NAV frekanslari girilemiyordu simdi FS2002 de girilebildigi icin ortadaki selektör dügmeye basmadan giremiyorsun. Söyleki NAV1 ve NAV2 bölümlerinde cifter frekans bölümü vardir biri stand bay digeri aktif. aktif olani degistiremessin. stand bayi degistirip istedigin frekansa ayarlayip ortadaki secici dügmeye bsarsan o nav frekansi (yukardaki anlatilanlar COM 1 VE COM2 frekanslari icinde gecerlidir.)secilmis olur.
Diyelim ki son yaklasmadasin ILS frekansini girdin. nav1 e mi yoksa nav2 ye mi girecegiz farketmez frekansi girip aktif yapmak yeterli sadece nav2 ye girmissen ana panelde nav1 nav 2 secici dügme vardir (cessna da saog üst kösede B737 de sag alt kösede)ordan gerekli frekansi secebilirsin.
Otopilottaki soruna gelince hangi modeli kullandigina bagli mesela pss 747 gibi "gercekci" otopilot panelline sahip ucakalarda bunun belli isletim sistemi vardir ilgili dügmeye basmassan vertical speed giremmezzsin.
Herneyse defoult a/p li ucak kullandigimizi varsayalim:
1-neden vertical speed girilmez?
a)FD flight direktör acikmi, a/p engaje edilmis mi?
b)alakasiz bir altitude degerine olmayacak vertical speed orani girilmeye calisiliyordur. 15.000 feette sindir ama oto pilot ALT degeri 20.000 feete ayarlanmistir. simdi burada negatif vertical speed girilmez yazzsan bile silinir.
c)son olarak Vertical speed degeri hanesinde sifirlarin sagina tiklayarak artis soluna tikalyarak da azaltis saglandigini bir kez daha hatirlatayim. Bu sekilde arti-eksi 6.000 ft/dak lik deger girebilmen gerekiyor.
Simdilik akla gelen sebebpler bunlar, olmazzsa sorun hakinda daha ayrintili yazarsin bakariz tekrar.
Cok selam eder iyi ucuslar dilerim
Remzi Öztürk
TK-047
Posted: 11 May 2002, 22:54
by THY157
Remzi Bey merhabalar;
ADF kullanımı, vertical speed tanımı gibi şeyleri biliyorum ve diğer default b734 ve b738 lerde kullanıyorum.
Benim sorunum sadece, bizim sitede Fleet sayfasındaki Bae146 Rj85 in panelinde yaşadığım sorunlar. Kullanmayı biliyorum bilmesine radio stack paneli bu kokpitte yok. Kokpitte görünen ve ya görünmeyen tüm panelleri araştırdım ama ADF frekansını girecek bir cihaz bulamadım.
Vertical speed dede sorun aynı. Vertical speed'le ilgili sayısal değer girişi ne yazıkki bulamadım. DR yazan bir sayısal gösterge buldum belki vertical speed yerine Descent rate terimi kullanılmıştır diye onunla da uğraştım ama bir sonuç alamadım. RJ85'im irtifa alırken ve ya irtifa azaltırken default olarak 1800 ft/min. değeriyle çalışıyor. A/P normal, F/D normal tüm fonksiyonları çalışıyor ama A/P panelinde sayısal vertical speed giriş göstergesi yok ne yazık ki.
NAV2 yi söylediğiniz gibi kullanıyordum belki ayrıca bir cihaz vardır da ben görmedim diye sormuştum. Hem VOR1 hem VOR2 yi aynı anda görmek daha iyi olur diye düşünmüştüm.
İlginiz için teşekkür ederim.
Selçuk Poyraz
TK157
Posted: 11 May 2002, 22:56
by THY157
Yazmayı unutmuşum

FS2002 kullanıyorum.
Saygılar...
Posted: 11 May 2002, 23:38
by THY45
Selamlar,
RJ'de sorunu soyler asabilirsiniz. Maddeleyelim:
1- Radio Panel: Shirft+5,6,7 (bunlardan biri idi su an hatirlamiyorum)
2- Vertical Speed: Alttitude girdiginiz degerin altinda bir yuvarlak olmali bu yuvarlgin uzerine mouse goturup beklettiginizde + ve - goreceksiniz diger yerlerdeki gibi buna basarak o dugmeyi dondururseniz eger vertical speedi ayarlarsiniz.
Saygilar,
TK045 Ozgur Ozden
FlyTHY Yonetim Kurulu Uyesi
Posted: 14 May 2002, 02:10
by THY157
Hocam tamam sizin söylediğiniz şekilde hallettim. Hatta dün akşamki uçuşta kullandım mükemmel, yardımlarınız için teşekkür ediyorum. Yeni soru ve sorunlarımda yardımlarınızı esirgemeyeceğiniz dileklerimle

Zevkli, güvenli ve iyi uçuşlar.
Selçuk Poyraz
TK157
Posted: 14 May 2002, 13:55
by tsevim
Sayın hocalarım,
Rj konusunda benimde bir iki sorum olacak.Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
1- 737 de APP tuşuna basıldığında HDG tuşu sönüyor bir müddet sonra ALT tuşu da sönüyor ve alçalma ayarını AP kendi yapıyor.Ancak RJ'de bunu birkaç kere çeşitli yüksekliklerde denememe rağmen mümkün olmadı APP tuşu ile pist orta hattı tutuluyor ancak alçalma gerçeklemiyor. Bunun bir püf noktası var mı?
2- Ben Geforce feedback 2 joystick kullanıyorum. Uçak kalkışta pistte koşmaya başladığında ve yaklaşık 60 knt civarında kendini kaldırmak istiyor. Bu sürat kalkış için düşük olduğundan joystick'i ileri itmek zorunda kalıyorum veya trim yapmam gerekiyor. Ayrıca tırmanmaya başladığında da burnunu çok kaldırdığı için stall oluyor devamlı joystick'i ileri itmek gerekiyor. Bunun default bir ayarı mevcutmu? Yada aircraft dosyasının içinden birkaç parametre değiştirilerek bu sorunu halletmek mümkün mü ?
Saygılarımla,
Taner Sevim
Posted: 14 May 2002, 14:39
by THY3068
Selamlar,
Sorularina soyle yanit vereyim.
1-) Meydana ILS yaklasma yaparken eger approach chartlarinda belirtilen irtifadan yuksekte yaklasmaya baslamarsan glideslop'un ustunde kalirsin ve automatic descend baslamaz. Localizer establish olmasi bunu degistirmez. Ucak GS intercept edememistir. Cozumu basit. Aprroach prosedurunu birebir yerine getirirsen hersey yolunda gidecektir. Ya tam approach irtifasinda ya da biraz altinda olman yeterli. Bu RJ-85 mahsus degil tum ucaklar icin gecerlidir.
2-)Bende Force Feedback 2 kullaniorum. Ancak boyle bir durum yok. Soyle yapman gerekir. Kalkis oncesi Flight Director u ac. Initial flight leveli ayarla. Headingini pist dogrultusuna ayarla. Initial IAS 'ini ayarla. Ancak sakin yerden 400-500 feet yukselmeden autopilot'u aktif etme. Sorunun bundan kaynaklaniyor sanirim. Auotpilotu actigin icin otomatik olarak trim initial flight level a cikmak icin arttirilmaya baslaniyor. Ve ucak hizlandikca trimler de acik oldugu icin yukariya bas veriyor. Autopilot suz 400-500 feet yukseldikten sonra (meydan seviyesinden) Autopilotu, altitude ve autoşrottle ve heading aktif yap. Hersey yolunda gidecektir
Hayirli ucuslar
Bulent Oner
TK159
Virtual PPL & Instrument Rating
Posted: 14 May 2002, 15:23
by tsevim
Sayın Bülent Öner
Yardımlarınız için teşekkür ederim.
Saygılarımla,
Taner Sevim