Page 1 of 1

737 uçuş pratiği

Posted: 14 Feb 2006, 12:58
by balbunar
737'de manuel uçuş yeteneklerimi geliştirmem için nasıl bir yol izlememi önerirsiniz?

Benim şu an için yaptı?ım şu: DreamFleet'i yükle. Aktif pistte başla. Kalkış yapıp 3000 feet' çık. Hızı 250'ye sabitle. Sola dön, 1dk uç, tekrar sola dön (meydan turu göya). Dönüşlerde 20 derece yatışı, hızı ve irtifayı koru. Alanı 45 derece arkana alana kadar uç. Sola, tekrar sola, meydanı karşına al, descent ve crash (şimdilik).

Tamam, oldum ben deyince de standart operasyonlara geçmeyi planlıyorum.


Sevgiler, Ayhan Balbunar

balbunar@gmail.com

TK1093__|__
'---o--(_)--o---'

Posted: 14 Feb 2006, 23:11
by THY1125
Selam,
öncelikle manual uçmaya alışmakla başlayabilirsiniz.Benim yapmayı çok sevdiğim bir yöntem var.Uçağımı başlatıyorum,pist başına geliyorum kalkıştan sonra autopilot ve autoşrottle olmadan sadece mcp den gerekli degisiklikleri yapıp tamamen elle flight director barları takip ederek 5000 agl tırmanıp manual uçuş yaparak daha sonra bir yandan kendimi tekrar alçaltıp piste yaklaştırarak daha sonra visual pattern ile iniş.Tamamı full manual ve altınızdaki uçağın ne kadar stabil olduğunu anlıyorsunuz.Tabii bu dediğim leveld 767 için geçerli :D.Tavsiye ederim belki biraz erken olabilir seviyenize göre ama mutlaka deneyin.

Bir diğeri de gene full manual visual pattern leri deneyin ve hatta inmeyip go around yapın.B737 visual pattern ı ekliyorum :

Image

Daha ilerde de leveld gibi uçakları kullandığınızda ve gerçekten kendinize güvendiğinizde 60 dereceden 45 knot crosswind,severe turbulence,500metre visibility gibi ayarlayın weaşer ı ve bu şekilde yaklaşıp inmeye çalışın.İnanın çok keyif alacaksınız.(Ural ve Yiğit kaptan bilirler az mı uğraştık inmeye:D)

---------------
Buğra Oğuzülgen / TK1125
http://virtual.planepictures.net/search ... $oguzulgen & VPP.net Co-Administrator
ImageImage

Posted: 15 Feb 2006, 13:45
by balbunar
quote:Originally posted by Buğra Oğuzülgen

Selam,
öncelikle manual uçmaya alışmakla başlayabilirsiniz.Benim yapmayı çok sevdiğim bir yöntem var.Uçağımı başlatıyorum,pist başına geliyorum kalkıştan sonra autopilot ve autoşrottle olmadan sadece mcp den gerekli degisiklikleri yapıp tamamen elle flight director barları takip ederek 5000 agl tırmanıp manual uçuş yaparak daha sonra bir yandan kendimi tekrar alçaltıp piste yaklaştırarak daha sonra visual pattern ile iniş.Tamamı full manual ve altınızdaki uçağın ne kadar stabil olduğunu anlıyorsunuz.Tabii bu dediğim leveld 767 için geçerli :D.Tavsiye ederim belki biraz erken olabilir seviyenize göre ama mutlaka deneyin.

Çok sağolun valla çok makbule geçti. Ben bunu hemen uygulamaya başlıyorum.
?u anki sorunlarım şöyle: Joystickle yeni yeni uçmaya başladığımdan pitch ayarlamak zor oluyor şimdilik. Sensivity ayarlarında bir değişiklik gerekirmi? Siz nasıl ayarlıyorsunuz?
İlk kalkışımda f/d barlar vardı fakat iniş yaptıktan sonra resetlemeden taxi yapıp tekrar pist başına geldiğimde f/d barlar çıkmadı?
0 hava olsa bile kalkış gazı verdikten sonra uçak hafifçe sola kayıyor. Nedendir? Fuel dengeli ama yolcular rastgele. Göstergeler normal.
İniş sırasında yolcuların çığlıklarını duymamak için ne yapabilirim? Konsantremi bozuyorlar :)) Aha, yine çakıldık işte. Çıkışlar ortataki yarıktan.


Sevgiler, Ayhan Balbunar

balbunar@gmail.com

TK1093__|__
'---o--(_)--o---'

Posted: 15 Feb 2006, 14:08
by THY1125
Selam,
joystick sensitivity sini en iyi kendiniz ayarlayabilirsiniz ben ne kadar anlatsam da siz nasıl rahat edersiniz önemli olan o o yüzden ona kendiniz bakın.
Flight director barları mcp den flight director switch i on yapmazsanız çıkmazlar.Siz kapattınız bir daha açmadınız herhalde.
Uçağın sola kaymasını bilemiyorum rüzgar da yoksa.
Siz sanırım default uçak kullanıyorsunuz ve henüz işin başındasınız.O zaman bence bunlar sizin için biraz erken siz vaktiniz oldukça normal uçmaya çalışın bir meydandan diğer bir meydana zamanla zaten kendiliğinden bazı şeyler olacaktır.

---------------
Buğra Oğuzülgen / TK1125
http://virtual.planepictures.net/search ... $oguzulgen & VPP.net Co-Administrator
ImageImage

Posted: 15 Feb 2006, 18:03
by THY072
Uçuş esnasında trim kullanıyor musunuz?

Image

Posted: 15 Feb 2006, 18:16
by THY1125
Tabii ki.

---------------
Buğra Oğuzülgen / TK1125
http://virtual.planepictures.net/search ... $oguzulgen & VPP.net Co-Administrator
ImageImage

Posted: 15 Feb 2006, 22:32
by THY1125
Ayhan bey şu videoyu izlemenizi tavsiye ederim :)

http://www.flyşy.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=3510

---------------
Buğra Oğuzülgen / TK1125
http://virtual.planepictures.net/search ... $oguzulgen & VPP.net Co-Administrator
ImageImage

Posted: 16 Feb 2006, 13:23
by balbunar
quote:Originally posted by Can Polat

Uçuş esnasında trim kullanıyor musunuz?


Bana soruyorsanız evet. Hatta kalkıştan bir süre sonra kullanmaya başlıyorum. Sadece dönüşlerde ve iniş esnasında joy kullanıyorum.


Sevgiler, Ayhan Balbunar

balbunar@gmail.com

TK1093__|__
'---o--(_)--o---'

Posted: 19 Feb 2006, 22:39
by THY072
Kumanda sizde iken her daim trim kullanmanızda büyük yarar var aslında tersi pek mümkün değil.. Böylece joystickle boğuşmaktan kurtulursunuz .......

Image