Page 1 of 1

Offline ATC hakkında

Posted: 15 Dec 2005, 15:42
by mutluckaya
Arkadaşlar, offline'cıyım. (Yanlış anlamayın hepten offline [:p])

Geçenlerde LTBR Yenişehir'i bir göreyim dedim. Alanda 25R pistinde ILS var. Di?erlerinde yok. Gerçekte de böyle FS2004'te de. Ancak Ankara'dan geliyorum, FS'ın ATC'si beni ILS olmayan 07L pistine yönlendiriyor. Visual runway diyor, report airport in sight yaptırıyor. Neden ILS'li pisti tercih etmiyor?

Ayrıca,
Dün de bir LCEN Ercan'ı göreyim dedim. Biber hocanın scenerysine yükledim, AFCAD güncellemesini yaptım. Kalkarken limandan Ercan de?il sadece LCEN diye söz etti. Yolda sırasıyla Ankara center, Nicosia Center ile görüşmeler oldu. Expect ILS vectors rwy 29 sözü de bir ara geçmişti. Ancak sonunda Larnaka approach'a tune olduk, o da beni yine visual rwy 29,report runway in sight şeklinde ILS'siz pist muamelesi yaptı. ATC ILS'yi görmüyor mu? Bir güncelleme eksikli?i mi var burada?
Öyle olsa, Yenişehir LTBR default FS2004 scenery,neden beni temiz temiz ILS'li 25R pistine indirmiyor da , 07L pisti için dolaştırıyor?

Mutlu ÇETYNKAYA

Posted: 15 Dec 2005, 16:41
by THY166
Mutlu Kaptan ,

Gerçek hayatta nasıl pist seçimi yapılıyor ise FS'in AI ( Artificial Intelligence ) ATC ekibide aynını yapıyor . Bunda bir yanlışlık yok içiniz rahat olsun .

Bir başka deyişle her zaman ILS'li piste inilecek , her zaman ILS'li pist tercih edilecek diye bir kaide yoktur havacılıkla .

Ha bazen AI ATC arkadaşlar garip işler yapar ama o kadar kusur kadı kızında da olur diyip geçiyoruz mecburen ;)

Bildiğiniz gibi belirli yaklaşma usulleri vardır , bunlar ;

Visual ( Görerek )
VOR
VOR/DME
NDB
NDB/DME
ILS

olarak ayrılabilir .

Eğer bir pistte ILS yoksa diğer yaklaşma usulleri uygulanır ki her yaklaşma usulünün neleri kapsadığı ilgili haritalarda belirtilmiştir .

FS içinde her meydanın yaklaşma bilgileri mevcut değil , bu nedenle az kullanılan , çok yaygın olmayan meydanlar için FS hep "Visiual Approach" ( Görerek Yaklaşma ) yaptırır .

Eğer LCEN yada LTBR yerine daha yoğun bir meydana giderseniz düşük bir ihtimalde olsa diğer yaklaşma usullerinden birini ATC size verebilir yada FS 2004'ün güzelliklerinden biri olan Yaklaşma Seçme işlemini yaparak inişe müsait olan piste ait FS içinde kayıtlı yaklaşmalardan birini seçebilirsiniz .

Bunu denemek isterseniz LTBA'dan kalkın ve tekrar LTBA'ya inmek isteyin , size ilk etapta ILS yaklaşma verilecektir bu aşamada ATC'den VOR yada NDB yaklaşma talep edebilirsiniz . ( LTBA için birden çok yaklaşma prosedürü FS'de mevcuttur )

Affınıza sığınarak bir iki not daha eklemek istiyorum ;

ATC "Visual Runway 07" dediğinde bu 07 pistine görerek yaklaşma yapılacağı anlamına gelir .

Aynı ATC arkadaş "Report Airport In Sight" dediğinde ise bu meydanı görüp görmediğinizi bilmek içindir . Neticede göremediğiniz bir meydana görerek yaklaşma yapmanız beklenemez ;) Bu nedenle önce meydan görüşü ardından pist görüşü "Report Runway In Sight" talimatı ile pilottan istenir . Eğer meydanı görmüş , yaklaşmanızı yapmış iseniz ve pisti görüyorsanız inişe serbest kılınırsınız .

Gelelim ERCAN - LCEN söylemine ;

FS'in kullandığı ses dosyası güncellenebilmektedir . Bu güncelleme ile ATC'ler ve pilotlar Fs içinde kayıtlı olmayan hava alanlarını , havayollarının radyo çağrılarını kullanabilirler .

EditVoicePack programı ( http://www.editvoicepack.com )bu iş için biçilmiş kaftan olup , son sürümünü indirip güncelleyerek Fs'in ses datalarını yenileyebilir akabinde uçarken ATC'nin size

"Turkair XXX , cleared Visual Runway 11 for Ercan" demesini sağlayabilirsiniz .

Sevgilerimle


B. Fatih Koz

"Do Not Hesitate ! No Court , No Jury , Show No Mercy ... Just EYE FOR AN EYE"

Posted: 15 Dec 2005, 17:04
by mutluckaya
Hocam çok teşekkür ederim, çok faydalı oldu, dediklerinizden bir an önce tecrübelerimi artırıp, ben online'a geçmem gerektiğini anladım, çünkü bu AI ATC arkadaşların yaptığını ben pek sevmedim. (Ya da böyle limanlara gittiğimde benim için başka bir çözüm : Atc'yi hiç takmamak!)

Hmm ben sanıyordum ki, havalimanını (LCEN'den bahsediyorum) yüklemekle yaklaşma bilgileri de yükleniyor, demek onlar yüklenmiyor, onlar yok.. O yüzden de biber hocanın ercan'ına ben geliyorum, Ama bu AI ATC arkadaş :D bu meydanla ilgili yaklaşma bilgilerini bilmediğinden bakarak [:p] in işte diyor.. Ama online olsaydım bizim arkadaşlar heralde böyle demez :) ?imdi anladım.

Teşekkürler.

Posted: 15 Dec 2005, 21:00
by hakan737
AI ATC'nin diğer bir tuhaflığıda her zaman en uzun pisti seçmesidir. ancak AFCAD2 dosyalarında bazı ufak oynamalar yaparak çoklu pistlerde trafik akışını belli bir derecede yönlendirmek mümkün.
Eğer offline olarka uçuyorsanız mutlaka fsmetar gibi bir program kullanıp bir an için (devamlı bağlı kalmıyorsanız) güncel hava durumunu alın ve sonra uçuşa başlayın. Bu şekilde sahip olduğunuz METAR bilgisine göre eğer ATC'nin pistini uygun bulmazsanız (örneğin rüzgar sakin ama pistin istemediğiniz yönünü veriyor) yaklaşma seçeneklernden diğer pisti veya yaklaşma usulunü seçebilirsiniz

Hakan737Guven

Posted: 15 Dec 2005, 22:52
by THY166
Eğer trafik ve koşullar müsaitse pilot meydan için yayınlanmış yaklaşmalardan istediğini seçebilir .

Elzem bir durum yoksa bu konuda ATC yaptırımı olamaz ;) Neticede ATC tavsiye hizmeti veren bir birimdir , tavsiyesini verir ve size ILS 36R verir ...

Siz piste VOR yaklaşma yapmak istiyorsanız bunu iletirsiniz , buna engel bir durum yoksa bu talebiniz kabul görür ve yaklaşmanızı yaparsınız .

Eğer durum müsait değilse ATC'nin size bunu izahı ile bildirmesi gerekir , örneğin "Negatif efendim , VOR Bakımda , ILS ile devam ediniz" .

Sevgiler

B. Fatih Koz

"Do Not Hesitate ! No Court , No Jury , Show No Mercy ... Just EYE FOR AN EYE"