Page 1 of 1
VOR Takibi
Posted: 04 Dec 2005, 19:07
by 624
Zamanı ayırabilen bir arkadaşımız PSS'de VOR takibini anlatabilir mi acaba. Ben bir türlü yapamadım. Teşekkürler.
Ateş Atamtürk
ŞY624
Posted: 05 Dec 2005, 00:50
by THY656
Ateş kaptanım
her şeyden önce sırayla kokpite bir bakalım
en üstte (ekranların üzerinde)2 adet kontrol paneli var
1-Solda EFIS (Electronic flight instrument system)
2-Sağ da FCU (Flight Control Unit)
önce EFIS'de en altta duran 2 adet butonu sağa tıklayarak VOR moduna getirdik.Bu butonlardan soldaki VOR1 diğeri VOR2 dir
ardından
önümüzdeki 4 ekrandan soldan 2.olan ND (Navigation Display)de
ekranın altında 2 adet VOR isimleri, bize olan uzaklıkları ile görülür hale geldi.Soldaki VOR1 olan ince ok sağdaki VOR2 olan da kalın ok işareti ile belirir. Yine aynı ekranda(ND) bu okları aldıkları radyo sinyaline göre görmekteyiz zaten.
böylece VOR takibi buradan yapılır.VOR takibini bu okların ucuna bakarak heading'i ayarlayarak yaparız.
Bu VOR bilgilerini nasıl vereceğiz?
a-MCDU'da RAD NAV sayfasında sol 1.tuş VOR1 frekansı sağ1.tuş VOR2 frekansı girilerek verilir. O zaman ND'de VOR frekansların hemen yanında M işareti görürüz ki bu manuel giriş yaptığını gösterir.
b-bağlı bulunduğun meydan da veya uçuş planına göre otomatik VOR girişleri olur ki bunlarda bir işaret olmaz
c-Radiomagnetic Panel'den girilebilir.(Hiç kullanmayız)O zaman R işareti görülür.
VOR yaklaşma:
MCDU'da RAD NAV sol 2.tuş Course bilgisi girilir.
EFIS de sol düğme ROSE VOR moduna getirilir.
ve Navigation Display'de İnce ok ve radiali (Ki bu damia VOR1 dir)takip edilerek yaklaşma gerçekleştirilir.
umarım yardımcı olabilmişimdir.
TK656
A3XX INSTRUMENT RATING va
Check Captain va
selim bilgin
Posted: 05 Dec 2005, 00:55
by hakan737
Ateş bey muhtemelen Boeing ve default uçaklardaki VOR-NAV takibini soruyor sanırım. PSS'de bu yok maalesef. Yalnız MCDU'u devredışı bırakarak, pedestal'den raido panel'in altındaki nav butonu kullanılarak işlem yapılabildiği daha önce anlatılmışdı diye hatırlıyorum.
Hakan737Guven
Posted: 05 Dec 2005, 10:33
by 624
Selim kaptanım çok teşekkürler. ?imdi ukalalık olarak almayın anlattıklarınızı uyguluyorum ama iyi ki zaman ayırıp anlatmışsınız en azından check ettik. Benim anlamadığım bu gelişmiş uçakta neden VOR LOCK yok? Ben VOR yaklaşmada uçağı pilot inisiyatifinden kurtaramıyor muyum? Bir de VOR takibi böyle ise o zaman track ne işe yarıyor onu da yerleştiremedim kafamda[?].
Hakan hocam PSS'i soruyorum. Geçen gün Erzurum uçuşunda MCDU'da uçuş planı sapıttı, daha doğrusu 26R arrival'ı bir türlü aktive edemedim. Onunla uğraşırken ILS approach'da güme gitti. Piste yüksek kaldık, ondan sonra da sabırsızlıktan missied app. yerine indiririm ben bu uçağı deyip çaktık uçağı pist başına. Ertan Sekmen kaptan da şahittir. Bu da böyle bir itirafım olsun[xx(] Çok konuştum. Sizlere çok teşekkür ederim görüşmek üzere.
Ateş Atamtürk
THY624
Posted: 29 Dec 2005, 01:26
by Batur Musaogullari
Selim hocam cok cok guzel anlatmisim hem kisaca ozetlemissin hem de bir cocugun anlayacagi kadar guzel anlatmissin..
Ben bile uzun zamandir pss'ciyim ama senin yazdiklarini okuyunca sanki eksik kalmis yanlarim oldugunu hissedip tekrar bilgilendim
sagolasin [;)]
Batur Musaogullari
FlyThy A320-321 Captain
Posted: 29 Dec 2005, 23:00
by THY656
Batur kaptanım
teşekkürün için çok sağol. Burasının aslında bir sanal dünya olmasına rağmen bizim grubumuzun en güzel özelliği herkesin bildiklerini diğerlerine aktarması. Seneler geçse de o yüzden bu hobi küllenmiyor , aksine güçleniyor.
saygılarımla
TK656
A3XX INST.RATING
Check Captain
selim bilgin