Page 1 of 1

Hız göstergem çalışmıyo

Posted: 25 Nov 2005, 18:46
by jesabel
Arkadaşlar Merhaba

Ben yaklaşık son 3-4 uçuşumda garip bir durum ile karşı karşıyaya kalıyorum. Örne?in son ltac-ltba uçuşumda havalandıktan kısa bir süre sonra hız göstergem bi anda sıfıra geldi. Arkasından da a/t de olan kumanda son gaza geliyor ve öle devam ediyor. Hızı ben kontrole alıyorum o zamanda ne hızda gitti?imi göremiyorum. Bu problem inişe çok az kala ortadan kalkıyor ve göstergeler bir anda hızımızı gösteriyor. Tabe acı frenler yaparak havada inmeyi başarıyoruz. Bu sorunu benden başka yaşayan bi arkadaş daha var mı merak ettim çünkü sebebi nedir cidden merak ediyorum. Bu problem daha çok LTBA ya yaklaşırken oluyordu.

Murat Kaya
izmir

Posted: 25 Nov 2005, 19:04
by THY072

Posted: 26 Nov 2005, 20:37
by tk973
Fsuipc ayarlarını kontrol etmenizi öneririm. Bende bir ara her yerde oluyordu. Dublin'den kalkıyordum, 20000 feet'i geçmeden başlıyordu, bazen de uçuş irtifasında. Yeri önemli değildi yani. Ama sonra fsuipc visibility ayarları ile fs visibilty ayarlarının alakasının olmadığını farkettim. Bunun dışında harici bir weaşer generator programı kullanıyorsanız o da yapabilir. Mesela wetter 2002 vs. Ben sırf bu yüzden programı kaldırıp tekrar kurmak zorunda kalmıştım. Sonra bir daha yapmadı. Ayarları bir kontrol etmenizi öneriyorum. Sevgilerimle.

Fatih DO?AN
Türkçe Öğretmeni

Posted: 28 Nov 2005, 11:27
by THY072
Arkadaşlar,
Uçağın hızını ölçen alet Pitot Tube'de belli bir irtifadan sonra ısıya bağlı olarak buzlanma başlar ve çalışamaz duruma gelir. Hız doğru okunmadığı için A/T doğru vazife yapmamaya başlar ve hızı sıfır okuduğu için gazları açar ve overspeed olmaya başlar. Alçaldıkça buzlanma azalır ve/veya çözülür hız göstergesi doğru çalışmaya başlar.... Bütün bunların olmaması için Pitot Heat den yaralanılınır.Tube ısıtılarak buzlanmanın önüne geçilir ve keyifle uçulur..Sorunu başka yerde aramayın....:D

Image

Posted: 28 Nov 2005, 12:52
by THY455
Hangi ucakta oluyor.

TK 455
Serdar Demiray

Posted: 28 Nov 2005, 15:11
by Faruk Baran
Ah Hocam,

hangi uçakta olmuyor ki.......[:(][:(][:(]

Hepinize emniyetli uçuşlar ve sevgiler,

Not: Pitot tüpü ısıtıcısı çalışmayan arkadaşlara,
pitot tüpüne battaniye sarmalarını öneririm...


Faruk Baran

Posted: 29 Nov 2005, 10:35
by jesabel
Arkadaşlar sorun çözüldü p.heat aktif hale getirdikten sonra bende böle bi problem kalmadı.
İlgilenen arkadaşlara teşekkür ediyorum.

Murat Kaya
izmir

Posted: 30 Nov 2005, 18:44
by hakan737
adanadaki kaza'nın sebepleri baska. pitot heat'den degil benim bildigim. Basta bu denmisdi ama sonra ucagin asiri fırtınalı bir havaya girdigi ve overstress oldugu aciklandı. overstress sonucu uçagin kuyrugu kopmustu.Ama sonra o gunlerde Boeing'deki rudder hyrolic actuator arizasida eklenmisdi ve hepsi birlesmisdi. Ben bunu hatirliyorum.
pitot heat acilmazsa ne olur? bizim FS'ler bunu tam olark yansitmiyor elbette, ama gerceginde birden bire sak diye surat yukselmez veya dusmez. gostergelerde bir anormallik baslar, 3 surat gostergesi arasinda buzlanma tamamlanincaya kadar farkli is'ar lar okunmaya baslar. elbette bunun ne kadar surecegi havanin nasil olduguna baglidir ama cok cok uzun surmedigi kesin.genelde 10000ft'edn sonra yani sicakligin - degerlere donmeye basladigi irtifalarda hatali veriler okunur.
Bu tip is'arlarda zaten otomatik pilot devreden cikar yada cikartilir. zira surat saati ya fazla ya eksik gosteriyor olacaktir. Bununla beraber yukseklik, varyo gibi pitot-static basincla calisan diger gostergeler de de anormallik baslar.
Bu durumlarda zaten ilk bakilan sey pitot heat'dir. daha yerdeyken baslayan anormal is'ar larin nedeni ise baskadir.

Hakan737Guven