Page 1 of 1
ILS Kullanimi
Posted: 08 Nov 2005, 18:10
by bafrali055
Arkadaslar Lütfen Yardim Yeni baslayana
Dogru yeremi actim bilmiyorum ama.., ne olur yardimci olun
düsseldorf tan carsamba havaalanina ayarliyorum carsamba havalimanina yaklastigimda nava geciyorum fakat bana mesela 35 numarali pistemine indiyor ama nasil ayarlaniyor bilmiyorum o puste nasil yaklasacam ne olur arkadaslar yadimci olun (fs2004)bir kerebileinemedim ucak boeing 737-500
birde kalkista otomatik kalkis oluyormu lütfen yardim
Msn:
fincan55@hotmail.com
Posted: 08 Nov 2005, 23:50
by tk973
Bafralı kardeşim (adınızı yazmamışsınız çünkü:)), her şeyden önce; IFR bir uçuş planı (yani aletli uçuş) uyguluyorsanız, merkezden size verilen talimatlara uyarak yaklaşıyor olmanız gerekiyor. Eğer öyle ise, size inmeniz gerektiği söylenen pistin ILS frekansını radyoda VOR1 kısmına, pistin tam yönünü de (örnek olarak eğer runway 35 ise 350'dir sanırım.)otomatik pilot panelinde "course" yazan kısma girerseniz, iniş için gerekli hazırlığın bir kısmı yapılmış olur. Bu frekans ve yön bilgilerini uçuş planı hazırlarken edinebilirsiniz. Ama işlemlerin bir kısmı halledilmiş olur; çünkü "Localizer" denilen son yaklaşma koridoruna girmeden önce, yüksekliğinizin size söylenen seviyede olması gerekir. Uçağı localizer'a yükseklik ve yön olarak oturttuğunuzda yine otomatik pilot panelinde "app" tuşunu aktif ederseniz alçalma işlemi otomatik olarak başlayacaktır. Ama bundan önce flap pozisyonunu, "speed brake"i, otomatik frenleri (auto brake), iniş takımlarını ve hızınızı kontrol etmiş ve uygun konumlara getirmiş olmanız gerekir. Her uçağın kendi el kitabında bu ayarlarla ilgili açıklamalar vardır. Öncelikle bu referans bilgileri edinmenizin iyi olacağını düşünüyorum. Yaklaşma işinin sağlıklı olması için de daha önceden söylediğim gibi, merkezden size verilen talimatlara uymanız gerekiyor. Merkez sizi pistin yaklaşık 30 derece çaprazında 20 mil uzaklıkta, iniş koridoruna yönelmeniz ve yerleşmeniz için uyarır. O andan itibaren gerekli hız limitlerini ve flap ayarlarını yapmanız gerekir. Koridorun ucuna geldiğinizde 30 derecelik bir dönüşle koridora yerleşip "app" tuşunu aktif edebilirsiniz. Ama dediğim gibi önce aircraft manuel dosyalarını açıp bir güzel okumanızda çok büyük yarar görüyorum. Sevgilerimle. İyi uçuşlar diliyorum.
Fatih DO?AN
Türkçe Öğretmeni
Posted: 09 Nov 2005, 22:38
by bafrali055
Tsk usta ellerine saglik yazdigin cevap icin cok isimi yaradi sagol
Posted: 10 Nov 2005, 19:10
by cotte
sey ben dun al traffic in dosyasini indirmistim nereye yapistirmam gerekiyo onu
Posted: 11 Nov 2005, 01:10
by alperdilaver
Sn. bafralı hocam
alınmak darılmak yok hepımız sızın gectıgınız yollardan gectık.hata yapa yapa duzedık:))) ama;
1.foruma ısım yazmak zorunlu kural kı sıze yardımcı olan kısı kım oldunuzu bılsın...
2. ils denen konu altındaki bir sorunun yerı burası degıl. eger aratmıs olsaydınız pekcok baslık altında tartısıldını bulabılırdınız.
en guncel ve etkılı olacana ınandıgım
http://www.flyşy.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=2848
bu lınkte var bakarsanız sorununuza cozum bulabılırsınız.(sanırım resımler sılınmıs)
Otomatık kalkıs denen bı uygulama yoktur. gereklı ayarları ve kontrollerı yaptıktan sonra gazı acar ucagınıza hız verır uygun hızda kalkarsınız. bunların hepsı bır usule baglıdır.
Buyuk ıhtımalle bu topıc yetkılı tarafından dogru yere tasınacaktır.Kayboldu dıye uzulmeyın.

))))
ıyı calısmalar
TK539
Alper DİLAVER-TRABZON
Posted: 16 Dec 2005, 12:42
by fix
merhaba sn. üyeler
yeni bir acemiden , yeni bir soru
bu ils sistemi ile piste yaklaşıyorum (ltba) prosedürleri doğru uyguladığımı zannederek ilerlerken piste tehminen 1-1.5 nm kala pist boylu boyunca önümdeyken uçak birden sola dönüş yapıyor ve yaklasık 90-120 derecelik bir dönüş yapıyor ; bunun nedenini çözemedim acaba böyle bir soruna yanıtınız varmıdır ? nerde yanlış yapmış olabilirim.
ltba : flyşy den indirdiğim 2005 isimli bir scenery(marmara hakkında yenilikler içeriyor diye lanse edilen dosya)
uçak : default business jet
durumum bu ve birkaç havaalanında da böyle sorunla karşılaşıyorum yani tam anlamıyla ils le piste teker koyamadım.
herkese tekrar merhaba
ben Refik -acemi bir pilotum vakit buldukça simulatorle uğraşıyorum umarım bu konuda kendimi geliştirebilirim.
Saygılar
Posted: 16 Dec 2005, 13:30
by THY27
Refik selam
öncelikle problem scenery ile alakalı değil bu kesin.İkinci olarak piste son yaklaşmada (Uçağının özelliklerini bilmiyorum)ils ile yaklaşsan bile hdg ayarın ils course ile aynı olsunki uçağı ils den çıkarttığında eğer hdg active oluyorsa uçak yolunda bişaşırma yapmasın ayrıca bunun birbaşka fayda ve gerekliliğiği goingarround (inişi pas geçmen)yapman gerektiğinde ki bu durum genelde acil olur uçuş başın değişmemiş olur.
Sevgiler

Posted: 16 Dec 2005, 15:02
by hakan737
Cem'in anlattığına ilave olarak, A/P ile (autopilot) ILS yaklaşması APP mode'da yapıldığında, eğer son 1.5 nm'de manuel inecekseniz bütün A/P ile ilgili mode'ları önce A/P disengage tuşundan başlayarak yapın. özellikle A/T (auto şrottle) tuşunu, çünkü A/P off bile olsa bazı moellerde A/T ve speed aktif olarak kalabiliyor. HDG değiştrmesinin bana göre de tek sebebi son anda HDG'in aktif olması eğer son anda APP'u off yapıyorsanız ve hdg ile devam etmek istiyorsanız onunda pist ile aynı değerde olması gerekli.uçağın durduk yere başka bir yere gitmesinin ikinci sebebi bir şekilde NAV tuşunun aktif hale gelmesidir. eğer GPS konumunda kaldıysa ve siz fligtplanner ile bir uçuş yapıyorsanız bu durumda uçak yine bir başka konuma yönlenebilir. NAV1'e ILS girdiğiniz için APP'dan NAV'a geçse bile eğer nromal VOR modunda ise yine pist hattını biraz yalpa yapsada koruyacaktır,sadece alçalma yapmaz ama yön değiştirmez (ILS'de bir tür VOR navigasyon gibi çalıştığı için)
Hakan737Guven
Posted: 16 Dec 2005, 16:10
by fix
headingi de ayarladığımı zannediyorum ama emin olmak için ilk fırsatta tekrar deneyeceğim .
cevaplarınız için tesekkürler