Page 1 of 1

Center of Gravity

Posted: 14 Jul 2005, 13:47
by CnC
Selamlar
FSPassenger'i kurduktan sonra, programla gelen yukleme eklentisini calistirip , PMDG737-800'u yuklemeye calisirken, aklima takilan birkac sey oldu. Bunlar genel olarak bilinen seyler ama biraz daha detayli bilgiye ihtiyacim oldugunu farkettim.
FSPAssenger ile yukleme yaptim, yukleme sayfasinda gorulen ucak animasyonunda, CG yi olcekli yerin tam ortasinda merkezledim. Yukleme bitti ve sonrasinda rapor aldim. CG %22 gibi hesaplanmis. Aircraf.cfg ye bir baktim, sanirim CG , 0.13 ile 0.33 arasinda olmak zorunda.

Oncelikle bu %22 ne anlama geliyor? Yani basitce neyin %22'sidir bu? Sadece bakis acisi vermek icin, mesala bu deger ucagin boyuna gore olsaydi, yaklasik ucagin boyunun 1/5 i gibi olurdu ki , eger referans burun ise buraya cok yakin olurdu. (Tabiki ucagin hengi bolumunun ne kadar yuklendigine bagli olarak, tipik kaldirac destek manigi).Yani demek istedigim , bu degerin fiziksel olarak yorumu nedir..
Sonra FMC'ye dondum ve heaplanan degeri orada da okudum aynen.. CRZ CG degeri olarak.(Yalniz agirlikler ve ZFW kg olarak girilmis)

Neyse sonrasinda FSPAssenger 'da ucusu iptal ettim ve FS'nin kendi yukleme bolumune bir goz attim. Verdigim yukler aynen girilmis. Fakat oradaki ucak animasyonunda, CG hedefi, belirtilen olcekte buyuk parantez icinde, ama tam merkezde degilde biraz daha buruna yakin bir yerde.. Oysa ben bunun olcekli yerin tam merkezinde olmasini bekliyordum.
Bunun sebebini merak ediyorum.

Aksam firsat bulursam, ucagi hic yuksuz deneyecegim.Yani fuel payload olmadan. Bu CG nerede duracak. Bu FS'deki yukleme ile ilgili ucak animasyonunun mantigini anlamak icin..

Sevgiler ve saygilar


Cüneyt Damar
TK1193
Image

Posted: 16 Jul 2005, 19:40
by ertansekmen
hocam çok kazık bi soru olmuş bu dilim döndüğünce basitçe yanıtlamaya çalışayım. istersen daha fazla detaylı bilgi iletmeye çalışırım...

başlamadan önce araştırmak için keyword : "uçuş stabilitesi ve dinamiği"
[img]http://exp-aircraft.com/library/heintz/images/ht-904c.gif
[/img]

MAC-mean aerodynamic chord- ortalama aerodinamik veter: kanat profilini kesiyoruz başı ile sonunu birleştiren bir çizgi çiziyoruz

allowable center of gravity travel : uçağın güvenli bir şekilde uçabilmesi (daha doğrusu UÇABİLMESİ) için CoG nin olabilecek en ön ve en geri pozisyonu. buradaki yüzde değerleri MAC'un yüzdesidir. 0% MAC'in ön 100% arka ucu olmak üzere... yani uçağın boyu değil de ortalama areodinamik veter'in boyunun oranı...


buradaki hesaplar bahsettiğiniz gibi kaldıraç mantığı ile yapılıyor. uçağın kaldırma merkezine göre moment alınıyor kuyruk kanadı, uçağın ağırlığı vb. yüklemeye göre trimliyoruz. momenti 0 buldukmu uçak level flight yapıyor... tabii uçtukça yakıt harcıyoruz, yakıt harcadıkça ağırlık merkezimiz başlangıçtaki yerinden sapıyor ve yeniden trim yapıyoruz... vs vs...