Page 1 of 1

A/P Problemi

Posted: 11 Jul 2005, 18:25
by Altinay
Merhabalar,

2 gundur PSSA320 ile aynı problemi yasamaktayım.

LTAI den havalanıyorum, uygun yukseklige geldigimde ucagı A/p devrediyorum fakat bir anda burun asagıya iniyor.

ALT 28000 girmis oldugum halde ve yanında kontrolun MCDU da oldugunu belirten kucuk beyaz nokta oldugu halde ucak hicbir tepki vermiyor burun asagı alcalıyor ve ne yaptıysam cozemedim.

Manual modda VS ayarlayıp denedim fakat yine olmadı anlayamadım.

Yardım ederseniz GERCEKTEN sevinecegim.

Tesekkurler,

Image

TK828

Posted: 12 Jul 2005, 01:21
by THY656
Tunacan
aynı olay benimde başıma gelmişti.
olası sebepler:
a-Fs2004
b-Squawkbox2
c-b şıkkına bağlı olarak nonregistered FSUIPC.dll

sevgiler

Axx Inst.rating va
Check captain va

selim bilgin

Posted: 12 Jul 2005, 02:07
by Altinay
Oncelikle ilginize tesekkurler,

Tek s*k kaliyor o da FS9 cunku FSUIPC registered, SB3 kullaniyorum ... Ama daha once boyle bir problem olmamisti.

FSUIPC 3.48 e gectim acaba ondan olabilirmi cunku ASV yukledimde...

Image

TK828

Posted: 12 Jul 2005, 04:06
by THY166
Bir ara bende de olmuştu bu tip bir baş aşağı verme durumu ...

ALT düğmesine yanlış kliklediğimi fark ettim :) Doğru tıklayınca düzeldi

PSS'de bu düğmeye sağ tıklarsak farklı sol tıklarsak farklı işlev görüyor bildiğiniz gibi ... ( Her iki tıklama usulünde de beyaz nokta çıkıyor malumat )

Olmaz ama , hani bir ihtimal derim .

Geçmiş olsun şimdiden ,



B. Fatih Koz

"Do Not Hesitate ! No Court , No Jury , Show No Mercy ... Just EYE TO EYE"

Posted: 12 Jul 2005, 04:47
by Altinay
Vallahi bilmiyordum [:I]. Ben beyaz nokta cıktıgında MCDU kontrolunde oldugunda sanıyordum...

Sag klik mi tıklamak lazım yoksa solmu MCDU kontrolunde yukselebilmek icin?


Image

TK828

Posted: 12 Jul 2005, 11:59
by THY166
Yanlış hatırlamıyor isem sağ olacak ...

Forumda vardı onun açıklaması ama nerede [:I]

Sevgiler



B. Fatih Koz

"Do Not Hesitate ! No Court , No Jury , Show No Mercy ... Just EYE TO EYE"

Posted: 12 Jul 2005, 14:33
by drumex
Airbus'larda düğmeler hem basılıp hem de çekilebiliyor. Bunun arkasındaki mantık düğmeye basınca kontrollü uçağa vermek, çekince ise devralmak.

Burada kontrölü devralmak dediğim elle uçmak değil; uçak yine AP kontrolünde seyreder ama pilot girdisine göre. Yani bir nevi yarı otomatik.

Sol tıklama tuşa basma, sağ tıklama tuşu çekme işlemlerini simüle eder. Bu PSS'in en önemli özelliklerinden bir tanesidir. Yani neymiş, ısrarla manuel okumadan böyle gelişmiş panellerle elleşmemek lazımmış. :)

Image

Posted: 12 Jul 2005, 15:53
by Altinay
Anlasildi hocam tesekkurler

Image

TK828

Posted: 12 Jul 2005, 20:40
by Kerem1407
Sag tiklarsaniz Optimum climb veya descent moduna girer. Sol tiklarsaniz managed climb veya descent moduna.

Mesela YAA'yi 10000 feet'te geçmek istiyorsunuz, bu degeri Flight plan'de YAA'nin yanina girip, sol tikliyoruz, managed descent oluyor.

:)

TK1407
Kerem Barut

Posted: 14 Jul 2005, 09:13
by THY65
Expedite (EXP) modunu iyi anlamış olan arkadaşımız var mı?

Sanırım düz uçuşa geçtikten sonra ATC farklı yeni irtifalar verdiğinde hızı azaltmadan irtifa değiştirmek için kullanılıyor.

Murat Toloğlu, TK233
Captain - İstanbul

Posted: 09 Sep 2005, 13:51
by serkanunlu
Expedite mode bir nevi open moddur alçalma ve tırmanışlarda maximum derece yi saglıyacak şekilde ucagın dikey hareketlerini kontrol eder.
Airbus manualerinde (FCOM1) 1.22.30
If şe FCU selected altitude is higher şan present altitude,EXP CLB mode engages.
If şe FCU selected altitude is lower şan şe present altitude,EXP DES mode engages.
Serkan UNLU;