Page 1 of 1

PMDG DE FMC

Posted: 01 Mar 2005, 14:00
by safakcayli
Slm arkadaslar öncelikle yeni üyeyim aranıza kaıldı?ım için çk mutluyum pmdg yi yeni aldım ama bir sorunum var örnekbir uçuşum vardı FMC yi aynı buna göre programladım sorun yoktu ama uçak havalanınca ben hangi tuşlarla fmc yi aktif edicem VNAV ve LNAV basıyorum uçak rotaya oturuyor ama fs 2004 teki (offline)atc bana hdg veriyor ben bu hdg yimi uygulıyıcam yoksa fmc ye mi uyucam hg uyulamassan da plan canceled oluyor yardımalrınızoı bekliyorum bol uçuşlar

safak cayli
safakcayli@gmail.com

Posted: 01 Mar 2005, 20:03
by Bozhan Özsoy
?afak bey,

Anladığım kadarıyla Sanal Havacılığa tam gaz giriş yapmışsınız, hızınıza yetişebilmek mümkün değil. :D

Pilotluk (sanal bile olsa) uzun soluklu bir eğitim gerektirir. Önce bu işin abc sini öğrenmek gerekir. Eğitim materyalleri Flight Simulator'ün içinde ve WEB'de sınırsız olarak mevcuttur, fakat yinede biz forum ortamında yeni başlayan arkadaşların sorularına kendi dilimizde cevap vermeye çalışıyoruz. Haddim olmayarak size bir tavsiyede bulunacağım, lütfen daha basit uçaklar ile denemeler yapınız, sonra bu problemleri tek tek çözeriz.

İngilizcede bir deyim vardır;

"You can't eat an elephant in one bite"


Görüşmek üzere..

Sevgiler,

Bozhan Özsoy
FlyTHY Tech. Man.

Posted: 02 Mar 2005, 01:37
by TK212
Safak kardesim,
Eger offline ucuyorsan ve FMS kullaniyorsan LNAV ve/veya VNAV'a bastiktan sonra FS2004'un ATC'sinin verdigi hdg'e uymayacaksin hatta onu kapatirsan daha rahat edersin. Online ucusda ise eger uctugun bolgeyi kontrol eden bir ATC varsa onun talimatlarina uymak zorundasin.
Hos geldin aramiza ve keyifli ucuslar dilerim.

Hasan Unsac
IFR CPL MEL
TRVACC C1 FlyThy212
hunsac@tnn.net

Posted: 02 Mar 2005, 13:05
by safakcayli
Öncelikle yardımlarınız için sağolu aranıza katıldığım için bende çok mutluyum FS serisini hep takip ederim ve her versiyonunda uçmuşumdur .
Sayın Bozhan bey en yakın zamanda eğitim için basvuracam ve dediğiniz gibi önce bu işin abc sini öğrenecem PMDG yi ise boş zamanımda bir farklılık olsun diye tercih ettim saygılarımla bol uçulu günler;
Ayrıca Hasan hocam dediğin gibi yapıcam benim esas sorunum suydu FMC
programlıyorum VNAV ve AP yi açıyorum BU durumda ucak FMC ye girilen bilgiler doğrultusun da hareket etmesi lazım ama ATC nin verdiği ATL.değirini ve hdg yi girince işler karışıyor ATC yi kullanmıycaz her halde VE uygulamam gereken su herhalde FMC programladıktan sonra LVNAV / LNAV açıp ap yi açıp atc yi takmıycaz (offline uçarken)UÇak girilen değerde alçalmaları kendi yapacak yanlışsam düzeltmanizi rica ederim birde BU PMDG 800/900 ün 600/700 den farkı varmi sistem olarak ek özellik olarak herkeye yardımları için teşekkür ederek bol uçuşlar dilerim
SAYGILARLA;


safak cayli
safakcayli@gmail.com

Posted: 02 Mar 2005, 18:28
by TK212
===================================================================
programlıyorum VNAV ve AP yi açıyorum BU durumda ucak FMC ye girilen bilgiler doğrultusun da hareket etmesi lazım ama ATC nin verdiği ATL.değirini ve hdg yi girince işler karışıyor ATC yi kullanmıycaz her halde VE uygulamam gereken su herhalde FMC programladıktan sonra LVNAV / LNAV açıp ap yi açıp atc yi takmıycaz (offline uçarken)UÇak girilen değerde alçalmaları kendi yapacak yanlışsam düzeltmanizi rica ederim birde BU PMDG 800/900 ün 600/700 den farkı varmi sistem olarak ek özellik olarak herkeye yardımları için teşekkür ederek bol uçuşlar dilerim
SAYGILARLA;
=====================================================================
Sevgili Safak kardesim,
1)Evet Jeppesen route'larda ucuyorsan FS2004 icindeki ATC'yi dikkate almayacaksin, oradaki ATC, FS2004 icerisinden "Flight Planner" den ucus yolunu ve ucus yuksekligini planlayanlarin biraz daha realism'e yakinlastirmak icin yapilmis. Bizleri ilgilendirmiyor O ATC konusmalarini kapatabilirsin.
2)B738 de ben kendi uygulamami sana soyliyeyim ancak bu pilottan pilot'a fark eder.
Kalkisda manuel kalkiyorsun Autopilot OFF durumunda 1000ft gectikten sonra Autopilot'i istersen ON haline getirebilir ve FMS de cizdigin route uzerinde veya kalkisda ilk fix noktasinina ulasabilecek bir pozisyonda isen, yani yakin ve hdg o noktaya gidise uygun ise LNAV'i devreye sokabilirsin. Ancak manuel kalkisinda FMS yolu ornegin arkanda kaldi ise (SID Standart Instrument Departure)olmadigini farzedersek Autopilot ON durumunda HDG mode ile FMS'in cizdigi route'a intercept olurken LNAV'i devreye alirsin.
3)VNAV icin ise eger direkt olarak son irtifana tirmanacaksan LNAV'i 1000ft'i gectikten sonra devreye alabilirsin ancak uctugun bolgede ATC var da sana klerans da kalkisi muteakip 10000ft bilahare 10 dak sonra son seviyeye tirmanis talimati vermisse "... initial alt 10000ft expect FL280 10 minutes after departure...." gibi bir klerans verilmis ise Autopilotta VS ile tirmanmak daha uygun olmakta zira 5000ft'e 2500ft/min ile 4 dakikada cikip sonrada o seviyede 6 dak beklemek yerine VS de 1000ft/min ile tirmanmak FL280'a serbest kilindiginda VNAV mode'a almak daha uygun olur diye dusunuyorum.
4)Ben sahsen alcalmayi Speed ve VS ile yaparim genelde, once seyir suratini dusurup ondan sonra ilk 1000ft alcalmayi 500 ft/min ile yapip sonra varyoyu artirmak inecegin irtifaya da 1000ft kala alcalmayi tekrar 500 ft/min alarak yolcu konforu saglamak gerekir:)
10000ft altinda 250 KIAS surat'e ve ILS'e est olurken de max 180 KIAS surate dusebilecek sekilde alcalmalari ve hizlari kontrol etmek lazim.
Bunlar hep kisisel tercihler her pilot farkli uygulayabilir ayrica farkli ucaklarda farkli FMS lerde pilot kendine en rahat ve emin gelen sistemi genelde uygular.
5)PMDG B600/700 ile ucmadim bilmiyorum
Iyi ucuslar

selam ve sevgiler

Hasan Unsac
IFR CPL MEL
TRVACC C1 FlyThy212
hunsac@tnn.net

Posted: 02 Mar 2005, 23:41
by safakcayli
Hasan hocam bilgilerini benimle paylaştığın için sağol ol bütün verdiğin bilgileri okudum ve çok faydası oldu tekrar sağol bol uçuşlar iyi geceler

safak cayli
safakcayli@gmail.com

Posted: 05 Jul 2005, 17:05
by serkanunlu
Genelde hava yollarinin ve THY nin de tercih ettigi kalkis prosuduru kalkistan sonra uygulan RA da 400 ft goruldukten sonra hdg yada LNAV secilir.Kalkistan sonra hemen donuse gecilecekse v2+15 uzerinde max olarak 30 derecelik donus yapilabilir.Uygulanan SID tahlit yoksa AE+1500 ft de N1 a basilir yani climb power set edilir.AE+3000 de VNAV e gecilir ve suratun uygun oldugu zaman flaplar toplanir.