===================================================================
programlıyorum VNAV ve AP yi açıyorum BU durumda ucak FMC ye girilen bilgiler doğrultusun da hareket etmesi lazım ama ATC nin verdiği ATL.değirini ve hdg yi girince işler karışıyor ATC yi kullanmıycaz her halde VE uygulamam gereken su herhalde FMC programladıktan sonra LVNAV / LNAV açıp ap yi açıp atc yi takmıycaz (offline uçarken)UÇak girilen değerde alçalmaları kendi yapacak yanlışsam düzeltmanizi rica ederim birde BU PMDG 800/900 ün 600/700 den farkı varmi sistem olarak ek özellik olarak herkeye yardımları için teşekkür ederek bol uçuşlar dilerim
SAYGILARLA;
=====================================================================
Sevgili Safak kardesim,
1)Evet Jeppesen route'larda ucuyorsan FS2004 icindeki ATC'yi dikkate almayacaksin, oradaki ATC, FS2004 icerisinden "Flight Planner" den ucus yolunu ve ucus yuksekligini planlayanlarin biraz daha realism'e yakinlastirmak icin yapilmis. Bizleri ilgilendirmiyor O ATC konusmalarini kapatabilirsin.
2)B738 de ben kendi uygulamami sana soyliyeyim ancak bu pilottan pilot'a fark eder.
Kalkisda manuel kalkiyorsun Autopilot OFF durumunda 1000ft gectikten sonra Autopilot'i istersen ON haline getirebilir ve FMS de cizdigin route uzerinde veya kalkisda ilk fix noktasinina ulasabilecek bir pozisyonda isen, yani yakin ve hdg o noktaya gidise uygun ise LNAV'i devreye sokabilirsin. Ancak manuel kalkisinda FMS yolu ornegin arkanda kaldi ise (SID Standart Instrument Departure)olmadigini farzedersek Autopilot ON durumunda HDG mode ile FMS'in cizdigi route'a intercept olurken LNAV'i devreye alirsin.
3)VNAV icin ise eger direkt olarak son irtifana tirmanacaksan LNAV'i 1000ft'i gectikten sonra devreye alabilirsin ancak uctugun bolgede ATC var da sana klerans da kalkisi muteakip 10000ft bilahare 10 dak sonra son seviyeye tirmanis talimati vermisse "... initial alt 10000ft expect FL280 10 minutes after departure...." gibi bir klerans verilmis ise Autopilotta VS ile tirmanmak daha uygun olmakta zira 5000ft'e 2500ft/min ile 4 dakikada cikip sonrada o seviyede 6 dak beklemek yerine VS de 1000ft/min ile tirmanmak FL280'a serbest kilindiginda VNAV mode'a almak daha uygun olur diye dusunuyorum.
4)Ben sahsen alcalmayi Speed ve VS ile yaparim genelde, once seyir suratini dusurup ondan sonra ilk 1000ft alcalmayi 500 ft/min ile yapip sonra varyoyu artirmak inecegin irtifaya da 1000ft kala alcalmayi tekrar 500 ft/min alarak yolcu konforu saglamak gerekir:)
10000ft altinda 250 KIAS surat'e ve ILS'e est olurken de max 180 KIAS surate dusebilecek sekilde alcalmalari ve hizlari kontrol etmek lazim.
Bunlar hep kisisel tercihler her pilot farkli uygulayabilir ayrica farkli ucaklarda farkli FMS lerde pilot kendine en rahat ve emin gelen sistemi genelde uygular.
5)PMDG B600/700 ile ucmadim bilmiyorum
Iyi ucuslar
selam ve sevgiler
Hasan Unsac
IFR CPL MEL
TRVACC C1 FlyThy212
hunsac@tnn.net