B738 hakkinda birkac soru..
Posted: 14 Feb 2005, 15:39
Herkese selamlar. Foruma üye olmakta problem yaşıyordum sonunda olabildim. Aranızda olmak çok güzel. Bu da ilk postum sayılır..
PMDG B738 hakkında birkac sorum var:
1. Ucak FMC kontrolünde giderken rüzgar nekadar güçlü olursa olsun rotasından sapmıyor. A/P uça?ı rotasında tutuyor. Ancak HDG hold açıkken uçakta rüzgar sapması oluyor. Bir örnekle açıklayayım. mesela YAA vor'a do?ru 330 hdg de ilerliyoruz. LNAV açık. rüzgar yandan çok şiddetli esiyor. Ancak A/P uça?ı rotasında tutabiliyor. bu sırada HDG hold'u açıp 330 dereceyi girersek uçak 330 derecede tutunmuyor.mesela rüzgar sa?dan esiyorsa 318'de tutunuyor. 330da gitmek için de aradaki farkı istedi?im HDGe ekliyorum. bu örnekte HDGi 342 yaparsam uçak ozaman 330da seyrediyor....
Bunda bir çelişki gözüme çarptı. Yani LNAV da HDG HOLDda otomatik pilot sonuçta. LNAVda uça?ı rotada tutabilen A/P, HDGde nasıl sapma gösterebiliyor. Bu gerçek hayatta da böyle mi acaba?
2. Di?er sorum alçalma hakkında. uçak -1000 v.speedde alçalırsa hızını çok zor düşürebiliyor. ancak -1000den fazla bi hızda alçalırsa hiçbir zaman hızını düşüremiyor. Mesela -1500le alçalıyorsa hız yavaş yavaş artıyor hep. speed brakeler bile ancak hızı sabit tutmaya yarıyor. LVL CHG tuşu ise hiçbir zaman istedi?iniz alçalmayı sa?lamıyor.
Ben bunun çözümünü alçalmadan önce istedi?im hıza düşerek(mesela 220) sonra speed brakeler açık bir şekilde alçalma yaparak buldum. Başka bir şekilde hiçbir zaman istedi?iniz alçalma olmuyor. sonuç missed approach oluyor. ATCnin verdi?i direktifleri uygulamak çok zor oluyor. (Bu arada benzin durumu uçtu?um mesafeye göre ayarlanmış %100 de?il)
Acaba bu da gerçek hayatta böyle mi yoksa uça?ın yazılımında mı bir sorun var?
Umarım anlaşılır bir şekilde anlatabilmişimdir sorunlarımı.Şimdiden teşekkürler..
Baris Vardar
PMDG B738 hakkında birkac sorum var:
1. Ucak FMC kontrolünde giderken rüzgar nekadar güçlü olursa olsun rotasından sapmıyor. A/P uça?ı rotasında tutuyor. Ancak HDG hold açıkken uçakta rüzgar sapması oluyor. Bir örnekle açıklayayım. mesela YAA vor'a do?ru 330 hdg de ilerliyoruz. LNAV açık. rüzgar yandan çok şiddetli esiyor. Ancak A/P uça?ı rotasında tutabiliyor. bu sırada HDG hold'u açıp 330 dereceyi girersek uçak 330 derecede tutunmuyor.mesela rüzgar sa?dan esiyorsa 318'de tutunuyor. 330da gitmek için de aradaki farkı istedi?im HDGe ekliyorum. bu örnekte HDGi 342 yaparsam uçak ozaman 330da seyrediyor....
Bunda bir çelişki gözüme çarptı. Yani LNAV da HDG HOLDda otomatik pilot sonuçta. LNAVda uça?ı rotada tutabilen A/P, HDGde nasıl sapma gösterebiliyor. Bu gerçek hayatta da böyle mi acaba?
2. Di?er sorum alçalma hakkında. uçak -1000 v.speedde alçalırsa hızını çok zor düşürebiliyor. ancak -1000den fazla bi hızda alçalırsa hiçbir zaman hızını düşüremiyor. Mesela -1500le alçalıyorsa hız yavaş yavaş artıyor hep. speed brakeler bile ancak hızı sabit tutmaya yarıyor. LVL CHG tuşu ise hiçbir zaman istedi?iniz alçalmayı sa?lamıyor.
Ben bunun çözümünü alçalmadan önce istedi?im hıza düşerek(mesela 220) sonra speed brakeler açık bir şekilde alçalma yaparak buldum. Başka bir şekilde hiçbir zaman istedi?iniz alçalma olmuyor. sonuç missed approach oluyor. ATCnin verdi?i direktifleri uygulamak çok zor oluyor. (Bu arada benzin durumu uçtu?um mesafeye göre ayarlanmış %100 de?il)
Acaba bu da gerçek hayatta böyle mi yoksa uça?ın yazılımında mı bir sorun var?
Umarım anlaşılır bir şekilde anlatabilmişimdir sorunlarımı.Şimdiden teşekkürler..
Baris Vardar