Page 1 of 2
FMC ve final course
Posted: 31 Jul 2003, 14:13
by TK550
Arkadaşlar merhaba DF734 FMC'sinde initref sayfasına bastıgımızda approachla ilgili de bilgiler çıkıyor bildiginiz gibi.Burda yazan final course'u nasıl degistiriyoruz?Ornegin esenboga 03R icin 31 çıkıyor ama ben 33 yapmak istiyorum
Birde FMC'nin kendi kafasından standard 12nm'ye atadıgı waypointin mesafesini ayarlıyabiliyoruz peki bunun piste gore course'unu nasıl ayarlıycaz??
Insallah anlatabildim derdimi[:I]...
Saygılar
Ural Köseo?lu
TK550
Posted: 31 Jul 2003, 16:12
by Alan Cosar
Merhaba Ural,
Approach sayfasindaki ILS bilgiler yanliz yardimci
olsun diye veriliyor.
ILS kurarken önemlisi MCP deki course, bunu 033'e getirirsen
problem cikmaz. Onun icin Approach sayfasinda birsey degistirmene
gerek yok.
"Rwy Extension Line" degistirmek icin ilk önce "DEP/ARR"
ve sonra "STAR"'a basip LSK3R'da bulabilirsin. Istedigin
numarayi yaz ve sonra LSK3R tusuna bas ver.
Insallah yardimci olabildim,
Iyi ucuslar
THY 783 | Alan Cosar
Posted: 31 Jul 2003, 16:44
by TK550
Alan cevap için teşekkür ederim
Peki bu rwy extension noktasının piste göre dogrultusunu nasıl ayarlıycaz ya da ayarlanabiliyor mu?
Saygılar
Ural Köseoğlu
TK550
Posted: 31 Jul 2003, 20:30
by Alan Cosar
>Peki bu rwy extension noktasının piste göre dogrultusunu nasıl >ayarlıycaz ya da ayarlanabiliyor mu?
Merhaba Ural, tam sorunu anlamamis olabilirim
ama söyle diyim.
Simdi örnek gibi Istanbula ucus yapiyorsun diyelim.
LTBA Rwy24 kullaniniyor ve sen YAA1T'la approach yapacaksin.
Simdi chart'da gördun gibi YAA1T seni YAA'dan sonra BKZ'a getiriyor.
Simdi gercek hayatta BKZ'dan sonra ATC sana radar vectors verir,
mesela TK550: "after BKZ turn left hdg 270 intercept ILS for rwy24"
Sen ozaman BKZ'u gectikten sonra "LNAV"'dan "HDG SEL" gecmen gerektir ve MCP hdg 270 olmali. Yani genelikte bu Rwy Extension Line gereksiz birsey.
Zaten "LNAV"'la inis yapilmaz, cunku "APP" bastiktan sonra "LNAV" tusu söner.
Eger BKZ'dan sonra "LNAV" halen kullaniyorsan ucak bu waypoint'a dönmeye baslar, bu dönusu mesela ATC veya trafik olmayinca kullanabilirsin (ATC olurken bu dönus yasaktir) ve waypoint'a yaklasik artik "APP" basarsin ve inisini yaparsin.
Insallah istedigin cevabi verebilmisim,
yoksa yine yaz veyardimci olmaya calisirim.
THY 783 | Alan Cosar
Posted: 31 Jul 2003, 22:45
by TK550
Alan merhaba postu tekrar okuyunca soruyu tam manasıyla soramamışım,benim sorum şu:
Runway extension noktasını nasıl modifiye ederiz?Hız ve yükseklik olarak edebiliyoruz,peki lateral olarak(kuzey,guney ve/veya doğu,batı yonlerinde) modifiye etmek mumkun mu,yoksa sadece piste uzaklıgını mı değiştirebiliriz?
Teşekkürler...
Ural Köseoğlu
TK550
Posted: 31 Jul 2003, 23:23
by Alan Cosar
Tekrar merhaba,
Evet, yanliz piste uzakligini degistirebilirsin.
Default 12nm.
Iyi ucuslar
THY 783 | Alan Cosar
Posted: 01 Aug 2003, 14:34
by Koray Koru
Arkadaşlar yeni bir topic açmadan burda bende bir soru sorayım. Df FMC de SID-STAR tanımlamalarımı yapıyorum. Uçuş yüks. misal FL240. FMC nin yaptığı SID e göre daha 1. point de 240 hedefleniyor ve uçak kalkar kalkmaz burnunu dikip FL240 hedefliyor. LEGS bölümünden bu yükseklikleri değiştirmeyi denemedim ama başarılı olamadım. Bunları değiştirmenin yolu nedir? Misal x noktasında 300/FL240 yazıyor ben manuel 250/FL100 yapıp o noktayı tıklıyorum ama kabul etmiyor? Nereden hata yapıyorum, teşekkürler.
Koray KORU
İyi uçuşlar...
Posted: 02 Aug 2003, 02:38
by hakan737
tum route 'u girdikten ve active ettikten sonra legs sayfasina gelin, burada degistirmek istediginiz surat ve yuksekligi us sekilde / kullanmadan yazin ;
300/24000
eger surat degil sadece irtifa ise /24000 yazin. Burada FMC sizin position ini. sayfasinda bir yerde verdigini transition altitude degerine gore belli bir seviyeden sonrasini FL olarak kendisi degistirir. Ama FMC'ye bu degeri girerken feet olarak girmek gerekiyor.Ayrica size bir uyari STAR'i cok gerekli degil ise girmeyin. Bende (FS2000-DF734) STAR girdigim zaman waypointler normal ucus seviyemdeyken bile degismiyor. Oysa arada ATC shurtcut verebilir baska bir direct rota verebilir. BU yuzden STAR'i manuel olarak ucmayi deneyin. Burada sizin icin olumsuz olan ILS frekansini ve OBS course'u siz girmek zorundasiniz ve ILS' oturmayi MFP'yi (Autopilot control panel) kullanarak yapabilirsiniz. Diger turlu siz hicbirsye dokunmadna ucak STAR'ı tamamlar ve ILS'e kendi kendine oturur.
Hakan737Guven
Posted: 04 Aug 2003, 00:19
by Koray Koru
Selamlar,
Hakan Bey cevap için teşekkür ediyorum sorunum çözüldü... Belirttiğiniz gibi STAR zaten hiç uygulamıyorum. Yinede STAR belirtiyorum olurda bir şey unuturum kaçırırım vb. FMC nin belirttiği RX vb. noktalara gelmeden önce kontrolü alıyorum.
Bu arada bir şey daha sorayım bugün başıma geldi.! LTFE-LTBA uçuşum vardı rotam AKBUK - OKESA - VG80 - BIG. Hem normal olarak FMC de kalkış varış limanları SID-STAR seçeneklerim vb. girdim. Ancak farkettim ki rota OKESA dan sonra direk BIG olmuş. VIA da direct karşısında BIG vardı. Ben VG80 'i SID sonrasında nasıl girebilirim ki uçak direk BIG yapmasın.
?imdiden tşk.
Koray KORU
İyi uçuşlar...
Posted: 05 Aug 2003, 21:58
by Koray Koru
FMC uzmani arkadaslar yukarida belirttigim konudada bana yardim edebilirmisiniz??
Selamlar,
Koray KORU
TK720
İyi uçuşlar...
Posted: 06 Aug 2003, 02:18
by hakan737
Aslında eğer anladığım şey oldu ise endişe etmenize gerek yok çünkü herkesin yapmak istediği rota girişini yapmışsınız demektir.
eğer VG80'i yol olarak aldı ise FMC OKESA'dan sonra VG80 yolu ile IMR-BERGO-DUGLA-ERDAL ve BIG yolunu kendi kendine takip edecektir. FMC'de ara waypointleri LEGS'lerde veya EHSI ekranında MAP mode'unda görebilirsiniz. Yaptığınız uygulama uzun mesafe rotalarınının sayfa sayfa tek tek girilmesini kolaylaştırmak için sadece airway'in girilmesi işidir ve hammallığı üzerinizden alır. Zaten dert etmeyin OKESA'dan sonra VG80 direct olarak BIG'e gitmiyor.
Hakan737Guven
Posted: 06 Aug 2003, 03:26
by Koray Koru
Hakan Bey selam,
Ben sanıyorum anlatamadım

Ben OKESA sonrasında VG80 takip edip BIG e varmak istiyorum ama FMC bunu yapmiyor. FMC de bunu nasıl yaparım onu sormak istedim. Ben OKESA dan sonra BIG e kadar git diyorum ama o VG80 yolunu kullanmadan direct BIG yapiyor.[?] Ben bunu değiştirmek için manuel IMR den BIG e kadar tüm point leri giriyorum.
Yardımcı olursanız sevinirim..
Teşekkürler.
Koray KORU
TK720
İyi uçuşlar...
Posted: 06 Aug 2003, 05:42
by Alan Cosar
Merhaba,
LTFE-LTBA rotayi dogru kurmamisin ozaman
bu problem cikiyorsa. Ben bu ucusu sorunsuz yapabiliyorum cunku.
Simdi FMC'de "RTE" sayfasina girince LTFE ve LTBA
havalimanlari insert yap.
Sonra "TO" olan yere ilk önce AKBUK ve sonra altina OKESA yap.
Simdi "NextPage"'a bas ve "VIA" oldu yere VG80 yaz ve
onun karsisinda "TO" olan yere BIG yaz.
Dogru yaptiysan simdi "LEGS" sayfasinda rota böyle
gözukecek: AKBUK-OKESA-IMR-BERGO-DUGLA-ERDAL-BIG
Iyi ucuslar
THY 783 | Alan Cosar
Posted: 07 Aug 2003, 03:37
by hakan737
tamam simdi oldu, sorunu simdi anladım. Bende Alan'in dediginiz yazacaktim.Ben siz zaten VG80'i girdiniz ama aradaki waypointler ile ilgili sorununuz var diye dusundum. Alan'in tarifi dogru.
Hakan737Guven
Posted: 07 Aug 2003, 14:17
by ilkerogan
Arkadaşlar merhaba,
Benimde DF 737 FMC`de geçen gün ilk defa karşılaştığım bir sorun oldu, LTBA inişini gerçekleştirirken LNAV ile Rwy Ext. kadar geldim herzaman yaptığım gibi APP. düğmesini bastım ama bu seferki fark LNAV devreden çıkmadı ve ışık yanmaya devam etti ve bende manual olarak inişimi gerçekleştirdim, bunuda ne yaptıysam bir türlü anlamadım, bilgisi olan varsa cevap alırsam sevinirim.
İyi Uçuşlar
TK739 İlker Ogan