Page 1 of 1

Trafik

Posted: 02 Mar 2003, 16:16
by THY072
Selamlar,
Ystanbul kontrolun online olmadı?ı bir akşam Toker den YAA do?ru alçalmaya başladım.YAA yı FL130 da geçece?im. LTBA_V_app açık rw kanalına girip bu durumu rapor ettim. Cevap ilginç "benim kontrol sahamda de?ilsiniz". Amaç LTBA app kontrol sahasına girdi?imde hangi yükseklikte nerede olacı?ımı ATCO ya bildirmek ama anlaşılmadı herhalde. Ben genellikle ctr olmadı?ı zamanlarda app'a onun hava sahasına girmeden ba?lanırım ve bu birçok sorunu ortadan kaldırır. Bir yandan da unicomdan pozisyon bilgisi verip di?er uçakları dinlerim.
YAA geçildi ATC bir baş verdi devam ediyoruz. Hava 36R için uygun dinlemedeyiz. APP hızımızı be?enmemiş düşürün dönemezsiniz diye uyarıyor derin bi nefes alıp hız kesiyoruz. Yanlış anlama olmasın önümüzde arkamızda uçak yok yani bir ayırma durumundan de?il hız azaltılması talebi. Speed restrictions bakıyorum FL100 da ve altında max 250 IAS ,40nm IST VORTAC 250 IAS , 15nm IST VORTAC 210 IAS , 5 nm from şreshold 160 IAS . Bu de?erler içinde hızımız.
Neyse min clean speed e çektik hızı devam ediyoruz localizer geliyor biz bize verilen başa devam ediyoruz ATCO ya 36R ils app için serbest bırakıldık mı diye soruyorum. localizer kaçmış ATCO 360 baş ve 36R ils app veriyor. Mümkün de?il tabi 030 başa dönüp localizerı karşılayıp iniyoruz. Rwy vacate anonsumuza squawk standby karşılı?ı alıp beklemeye başlıyoruz.(?imdi ATCO lar haklı olarak squawk stand bye yapılmadı?ında ekranımız karışıyor diyecekler haklıdırlar da. ama otalıkta benden başka sadece bir uçak var.)ve beklemeye devam .....
Mecburen soruyoruz gate e taxi ye serbestmiyiz diye ve gate gidiyoruz yolcular kızgın :)
Yyi uçuşlar

Posted: 02 Mar 2003, 17:02
by TK212
Sevgili Can,
CTR olmadigi zaman APP calisma alani Istanbul TMA'dir ve yerden itibaren FL160'a kadar mesuldur. Yatay mesafede ise Istanbul Ataturk'den 60nm yaricapli bir daire icerisinde gorev yapar.
Senin TOKER'i gectikten sonra yapmis oldugun cagri CTR olmadigi sart icin dogrudur, senin bu cagrin bilgi vermen icindir.
Eger APP gorevi yapan arkadasimizin Radar range'i 60 nm ve tavani da FL160'a ayarladi ise seni gorememesi dogaldir. Biz genelde APP gorev yaparken ve trafiklerde yogun ise mesela Flyinn'lerde APP olarak ucaklari +200ft--FL200'a ayarlarizki bizimle (APP) ile ilgili olmayan trafikler ekranda gorunmesin ve ekrani karistirmasin diye.
Basta da soyledigim gibi senin cagrin dogrudur.
Pilot- Goodday APP for your inf. descending FL130 40nm to YAA
buna cevabinda;
APP- Goodday TKxxx Clear to descend FL130 proceed YAA expect RWY36R call 10nm to YAA
olmasi gerekirdi.
Ikinci hususa geldigimizde APP tarafindan surat tahdidi verilmis olmasi muhtemelen sizin 36R localizer'a establish olurken yuksek suratte oldugunuzu gormesindendir. Biz ATC'ler genelde establish suratinin 220kias veya daha dusuk olmasini tercih ederiz zira o zaman daha kucuk bir yaricapla est olabilirsiniz ve daha rahat olur. Suratiniz daha yuksekse ATC'nin daha once size donus talimati vermesi gerekir bu da sistemde genelde lag varsa ve tesadufen o talimat verildiginde de lag az olur ise sizi erken dondurmus olur. Bu tip olaylar ve bahsetiginiz localizer course'nu kesmeniz ve sonradan 030 basa donmenizin gerekmesi genelde sistemdeki lag'den kaynaklanmaktadir.Bu tip olaylarin lag disinda pilotlara atfedilebilecek bir hatasida size(pilotlara) talimat verildikten sonra once readback yapilip sonra talimatin uygulanmaya baslanmasidir, halbuki pilot once talimati uygulayacak sonra readback yapmasi gerekir.
Butun bu tartistigimiz hususlar gercek hayattta da pilotlar ve ATC arasinda olmaktadir(APP meselesi haric zira gercekte herzaman CTR APP ve TWR vardir)Her Pilot'un becerisi ve her ATC'nin kabiliyeti ayni degildir burada saglanmasi gereken minumum standartlarin mumkun oldugu kadar egitimlerle yukari cikarilmasidir.
Keyifli ucuslar dileklerimle

Hasan Unsac
CPL IFR MEL
TRVACC C1

Posted: 02 Mar 2003, 23:06
by THY072
Sevgili Hasan Ünsaç,
Aslında bu anlattıklarımız şikayet demek istemiyorum çünkü değil, TRVACC ATCO larının olağanüstü bilgi ve tecrübelerinden kaynaklanıyor.
İnsan iyiye alıştımı böyle detaylar rahatsız ediyor. Bunların hiç birisinin lagle alakası yok belki ben iyi izah edemedim course a gelmeden çok önce hız düşürlmesi istenmiş ve tarafımdan uygulanmıştı ve course geçildikten sonra benim uyarım üzerine 36R ils app a serbest bırakıldık.Burada bence öncelikler iyi tayin edilmiyor. Yani önce taxi to şe gate de arkasından squawk standby de o da gerekiyorsa .


Saygılar
iyi uçuşlar