Page 1 of 2
LTBA-LTAC arası 01.41' ?
Posted: 25 Feb 2003, 16:16
by Yenici
Merhaba. LTBA-LTAC arası sürenin standartlara göre (ör.b734 ile)01.00' olması gerekirken, benim yaptı?ım bir uçuş tam 01.41' sürdü. Hata bende mi, yoksa başka birşey mi var anlayamadım. (b734)LTBA rwy36 dan kalkışı müteakip drct.YAA. FL100 irtifaya kadar max.250knot. hızda tırmanıyorum. FL100 üzerine çıktıktan sonra da allah ne verdiyse... max IAS 345 knot. buna ramen LTBA-LTAC arasını 01.41' de almam beni çok şaşırtıyor. Aynı uygulama ile bu arayı 01.20' da da almıştım. Hava muhalefetinin bu süre üzerine etkisinin oldu?unu düşünsem de bu kadar farkın olmaması gerekti?ini düşünüyorum. Bu konuda de?erli kaptan arkadaşlarımın tecrübe ve bilgilerini rica ediyorum. ?imdiden teşekkür eder, Saygılar sunarım.
Posted: 25 Feb 2003, 22:21
by Phenomen
Ahmet bey,
Bu dediğiniz süre gerçekten çok fazla. Ben aynı mesafeyi yaklaşık 55' gibi alıyorum. Simulation rate te bir problem olabilir. Ayrıca hava şartlarıda olabilir ama bu kadar etkileyeceğini zannetmem.
Can KIRHAN / İzmir - KSK
TK541
Posted: 25 Feb 2003, 23:55
by THY7
Flight simulator setingsten
Display True speed seçeneğinizi----->Display indicated speed olarak değiştirin.
iyi uçuşlar.
Berhan Dönmez
TRVACC11-FLYTHY~7~
Posted: 26 Feb 2003, 14:51
by THY65
Sorunun cevabı değil ama, bu vesile ile çok etkilendiğim ve hoşuma giden bir gözlemimi aktarmak istiyorum:
Route&Schedule den aldığım uçuş süreleri ile, yaptığım uçuşların push-back ten engine shut-down a kadar gerçekleşen süreleri normal şartlarda (go around yada hold olmazsa) birkaç dakika farklılıkla tutuyor. Yani, süreyi etkileyen o kadar çok faktör varken bu derece doğru bir yaklaşım gerçekten takdire değer.
Hesaplamalara emeği geçen arkadaşları kutlarım.
Saygılar, sevgiler..
Murat Toloğlu, TK233
SFO, Istanbul
Posted: 26 Feb 2003, 17:20
by Ahmet Bedir
Ahmet bey,
Sorun sanırım FS kaynaklı, aslında uçuşunuz 41 dakkika şürmüş olabilir, kol saatinizle zaman tutarsanız bunu daha iyi görebilirsiniz. FS de Zulu saat yanlış hesaplanır bu sorun Microsoft FS5.0 den beri devam etmektedir, 5-6 yeni sürüm çıkmasına rağmen MS halen bir çözüm getirmemiştir.
Ankara, İstanbul uçuş yaparken Zulu 1 saat değişmektedir. İstanbul da yerel saat Zulu +1 gösterirken Ankarada Zulu +2 gösterir. Biliyoruzki Türkiye tek bir zaman dilimi kullanılır, Zulu +2. Dünyada bunun gibi çok örnek var, LGAV de Zulu +2 olması gerekirken, orada da Zulu +1 dir (saat örmekleri Yaz saat uygulaması olmadığı zamanlar için verilmiştir).
Bu sorunu düzelmek için Dennis Thompson'un çıkarmış olduğu TimeZone dosyasını Avsim den indirmenizi şitdetle öneririm.
Ekteki link de son sürümü olan TimeZone 2.1 bulabilirsiniz.
ftp://205.252.89.41/dynamic/fb/fb809a13 ... b/tz21.zip
Keyifli Uçuşlar,
Ahmet Bedir.
Posted: 26 Feb 2003, 22:01
by THY45
Ben bir oneri yapayim Ahmet'in izni ile:
Ucus saatlerinizin uzunlugunu simulatordeki cockpit time'dan degil computer'deki time'dan check edin.
Ve bence Flight Recorder kullanin

O dogru hesaplar
Pid045 Ozgur Ozden
Posted: 27 Feb 2003, 00:33
by Yenici
Sn.Berhan hocam. Dediğiniz ayara baktım ve o zaten "display indicated speed" olarak işaretlenmiş. Sanırım sorun başka. Sn.Ahmet kaptanın ve Özgür hocamın işaret ettikleri konulara bakacağım. Olumlu- olumsuz bir sonuca ulaşırsam, burada belirteceğim. Herkese teşekkür ederim. Saygılarımla...
Posted: 27 Feb 2003, 04:31
by Yenici
Bu gece LTAC - LTFE Assignment görevimi yaptım. 02.07' [:(]
Posted: 27 Feb 2003, 05:31
by THY45
evet bu ucusunuzu inceledim zaten tum ucuslarinizi FR ile yapiyormussunuz...
Simdi sorunun tespitine gelelim:
FR kullanarak ve ayi zamanda bir kagida masanizdaki herhangi bir saat araciligi ile (bilgisayar demiyorum, bunun disinda kol ya da masasaati) pushback time, engines shutdown time lari not alip ucunuzun nereden nereye oldugunu da belirtip, Flight Recorder hesaplari ile sizin kendi kagidinizda yazdiginiz saatleri de buraya guzelce anlatarak gonderebilir misiniz?
Bir de kalktiktan sonra max yuksekliginiz kac bin feet civarinda. Ornegin LTBA-LTAC arasi FL250'a tirmanizdaki suratiniz ile FL100 da suratiniz de farkli olacaktir. Eger 2 saatlik bir ucusu FL100da yapiyorsaniz bunun da etkisi olabilir. Aam bu kadar farkettirmez diye dusunuyorum.
Pid045 Ozgur Ozden
Captain
Posted: 28 Feb 2003, 12:19
by Yenici
Sn. Özgür ÖZDEN hocam. Söylediğiniz uçuşu, bu akşam assignment görevimde yapacağım. Bu arada şunu da belirtmeliyim ki, benim Flight Recorder' den yana hiç bir şüphem yok. (emeği geçenleri candan kutlarım). ?üphelerim, kendi uygulamamdan veya sistemimden yanadır.
Sonucu bu akşam yazacagım. Sevgi ve Saygılarımla...
Posted: 01 Mar 2003, 03:15
by Yenici
LTFE - LTAC
pushback: 22.49
Engines: 22.51
22.55 Taxi' ye başladım.
23.02 Airborne
Flight Plan:LTFE OKESA VG8 IMR VR32 KULAR TUMER KINIK KFK VR32 HALIL ANK LTAC
-OKESA ya 10nm kala IAS330
-IMR de IAS330, time 23.16, FL240
-KULAR, time 23.27, FL290, IAS330
-TUMER, time 23.32, FL290, IAS330
-KINIK, time 23.34, FL290, IAS330
-KFK, time23.38, Descending FL290 to FL100, IAS300
Land: 00.22
At Gate: 00.25 and engines off.
Not1: Son yaklaşmada önümde bir başka uçak olduğundan, dirty perdovites konumunda min. IAS ile yaklaşmak zorunda kaldım.
Not2:Serv Info da hiç uçmamış görünüyorum.
Not3:FR bu assignment uçuşumu, schedule olarak başlattı.
Sevgi ve saygılarımla...
Posted: 01 Mar 2003, 04:38
by THY45
Bu verdiginiz degerleri Zuluya cevirdigimde ki bunlar kol saatinizle tuttugunuz saatler idi, FR ile aralarinda 0 dakika fark var. FR dogru olcmus. Peki sizin dusuncenize gore bu ucusun 1:36 surmesi normal mi anormal mi?
PS: 25bin feet uzerinde kesinlikle IAS yerine MACH kullanin, heleki cruise altitude FL300 civari ise 20-22binden sonra bile gecirebilirsiniz. Ve ucaginizin cruise hizinin B737 icin, .74-.76 araliginda yuksekliginize orantili olarak cikabilmesini saglamalisiniz.
Pid045 Ozgur Ozden
Captain
Posted: 01 Mar 2003, 12:15
by THY157
Ahmet bey selamlar;
Özgür hocamın söylediklerine katılıyorum mach kullanımı konusunda ancak benim anlamadığım siz mach kullansaydınız daha yavaş gidecektiniz ve daha uzun sürecekti uçuşunuz. Bir de uçuş rotanızın yanlış olduğunu düşünüyorum ben, çünkü şimdi FSNavigator ile baktım, SID uygulamasını göz önünde bulundurmaz ve Ankara 03R indiğinizi kabul edersek İzmir'den dolaşarak siz yaklaşık 384nm. yol almış olmanız gerekiyor. Oysa BDR CENGO KAVAK CRD KFK HALIL ANK rotasını kullansaydınız aynı uçuşu 328nm.'e indirebilirdiniz. Rüzgarı hesaba katarsanız (ben kendimden gözlediğim kadarıyla FL240'dan sonra rüzgar yaklaşık hep 240/36 şeklinde oluyor) Çardak rotasıyla rüzgar hep arka/arka sol olacağından GS'iniz daha yüksek olacaktı ve uçuşunuz kısalacaktı. Ayrıca plan detayınızda IMR FL240 görünüyor ki bunu gerçekten bilerek mi yaptınız bilmiyorum ama şahsi fikrim tırmanız çok uzun sürüyor çünkü ben yine örnek olarak İstanbul 36R kalkışında YAA1K uygularken YAA'ya 10nm. kala falan FL240'a ulaşmış oluyorum normal şartlarda.(YAA1K departure yaklaşık 54nmlik bir yoldur)Sizin tırmanma sorununuz gereğinden fazla yakıtla ağır olarak kalkmanızdan kaynaklandığını düşünüyorum.
Yani kısaca uçuş sürenizin uzun olmasını sizin uygulama hatanızdan kaynaklandığını düşünüyorum. Lütfen yazdıklarımı yanlış anlamayın sadece sorununuza çözüm bulmak için bu topikte insanlar fikirlerini belirtiyorlar ve ben de belki yardımım olur diye yazıyorum. Önerim az yakıtla (kanatlara %60'ar, center boş) ve benim yazdığım Çardak üzeri uçuş planıyla LTFE-LTAC uçuşunu yine FL290 kullanarak offline olarak deneyip sonuçlarını buraya yazarsanız karşılaştırma şansına sahip olacağız ve belki yeni fikirler üretebileceğiz.
Saygı ve sevgilerimle, iyi uçuşlar...
Selçuk Poyraz
Senior Captain
TK157
Posted: 01 Mar 2003, 14:51
by Yenici
Tekrar merhaba. Sn.Özgür ÖZDEN hocam; bu uçuşun 01.36' sürmesi bence anormal. Bunda rota ve yakıtın rol oynadığı fikrindeyim. MACH konusunda ise hiç bir fikrim yoktu. Önerinizi deneyeceğim. Sn.Selçuk kaptan; tırmanmanın uzun olduğu bence de doğru. FL190 dan sonra max.IAS gitgide 290 lara düşüyor, ben de bunu VS i düşürerek arttırmaya çalışıyordum. Dolayısıyla tırmanma süresi artıyor. Yakıt hesabının yanlış yapılması konusundaki fikrinize aynen katılıyorum. Bu hesabın ne denli hassas olduğunu bu vesile ile gördüm. Uçuş süresinin uzun olmasını (en başta da belirttiğim gibi) FR'a hiç bağlamamıştım. Sistem veya uygulama hatası olabileceği hususundaki şüphelerim (durum onu gösteriyor ki) uygulamadan yana oluştu. Rota konusunda da haklı olabilirsiniz. Ben rotayı FS deki "find route" dan tespit ediyordum. Ama belirttiğiniz rota daha makul. Yazdıklarınızı yanlış anlama konusuna gelince; Selçuk kaptan, sizi nasıl yanlış anlarım ki! Sorunuma ilgi gösterip, bilgi ve tecrübelerinizi bizimle paylaşmanız... Bilakis memnunluk verici ve size çok teşekkür ederim. Tavsiyeniz olan uçuşu (offline ya da online) yapıp, sonuçları burada sizinle paylaşacağım.
Posted: 01 Mar 2003, 15:11
by THY45
hemen bir ek:
Rotalarinizi FlyTHY Route Schedule bolumunden almanizi (biz de TRVACC'sinin uzman kadrosunun calismalari ile bu hizmete ulasiyoruz, tesekkurler Ahemet Bedir) tavsiye ederim.
Agirliginizin normal oldugunu dusunursek, ortalama bir yakitin 1:30 lik yol icin Selcuk'un dedigi gibi olmasi gerekir. Bu yakitla kalkista cok rahat ilk 250kn ulasana kadar 3500-4000feet tirmanabilirsiniz. Isterseniz gelin siz bir de tirmanma plani cizelim ucaginiz nedir bilmiyorum ama. Ben DF737 olarak bir ortalama yazayim siz onu kendi ucaginiza modfiye edin.
- Kalkistan sonra 15 derece noise up ile tirmanirken hizi arttirmayip ilk 3bin feet kadar 4bin varyo ile tirmanin sonra birazcik burun one verin
- 8-10n oiuse up ve 10000e kadar boyle tirmanirken bir yandan hizinizi 210-230 araliginda tutun bir yandan da max tirmanin.. 3000-4000 varyo ne uygun gelirse..
- 10binden sonra 1500varyoya dusun ve hizlica hiz kazanin ve 250-den 280e kadar 1500ile devam edebilirsiniz.
- 270lere geldiginizde artik 2500varyo ile devam edin ve 280i gorunce yine 2500-3000devam..
- Bir yerden sonra ki genelde bu 15-20bin feetten sonra artik ucagin IASinin suratle dustugunu gorursunuz ben genelde 20bine yaklasirken MACH gecerim. .68machi baglayin sisteme ve tirmanabildigi kadar tirmansin 200-2500varyo ile sanirim kurtaracaktir.
- 25bin feetler geldiginde artik tirmanma hizi duser 1500-2500 hatta 1500-2000 araliginda seyredebilir. Normaldir.. Hizinizi da 25bin uzerinde .70-.72 arasinda bir degere set edebilirsiniz.
-Cruise geldiginizde de .74-.76 arasi bir deger verirsiniz.
- Alcalmanin 25bine kadar olan kisminda .73 kullaanbilir, 25bin - 18bin araliginda 300kn gelebilir, 18bin-13bin araligini 280 devam, 13bin-10bin araliginda 270kn, 10binden altina inince 250-240-230 seklinde 5bine kadar gelebilir ve artik son waypiointe yaklastiginizda 210kn ile devam etmeniz gerekir ki bundan sonra yavas yavas flaplarla devam edip yavaslayarak donup inersiniz.
Benim gorusum FL300 cikmak 15dk gecmiyordur herhalde. Hic olcmedim ama olcecegim.
Pid045 Ozgur Ozden
Captain