Page 1 of 1

help

Posted: 21 Feb 2003, 13:08
by THY286
merhaba,
pushback ve gate önünden ayrılmayı nasıl yapıyoruz?!
birde,ILS inişte piste on mil 3000ft te 1800 vs ile alçalmaya başladı?ımda 4 mil önce iniş yapıyorum.
vs mi düşürmeliyim yoksa daha yakınmı alçalmalıyım?!
yardımlarınızı bekliyorum.
teşekkür ederim...
TK286 tuncay altun

Posted: 21 Feb 2003, 13:29
by Koray Koru
Merhaba Tuncay Bey;

Anladığım kadarıyla ilk sorunuza cevap vermeye çalışayım.
Pushback yapmak için Shift+P yapmalısınız! Bu şekilde uçağın yavaşça geri geri gittiğini göreceksiniz. Soldaki sıradaki sayılardan 1 ve 2 ile sol sağ 4 ile sabit yön işlemi yapabilirsiniz. Tekrar Shift+P yapınca pushback duracaktır.

Saygı, sevgi..

Koray KORU


İyi uçuşlar...

Posted: 21 Feb 2003, 13:51
by vaccaro
Tuncay hocam
Chartta yazan şekilde alçalmanız gerekiyor.
Mesela LTBA 36R ILS DME için LOC descend gradient %4.7 veya ILS GS 2.70 derece. Buna göre Ground Speed 70 ise 339 fpm, 90 ise 436 fpm ... 160 ise 776 fpm ile alçalmak lazım.
Sevgiler,

Arslan Türegün

Posted: 21 Feb 2003, 18:28
by Cessna
Selam arkadaşlar;
Alet yaklaşmalarında pratik hesap olarak size 3 derecelik süzülüş hattını sağlıyacak formul;
Süzülüş oranı(FPM)=GS%5 i
Bu formülü VOR yaklaşmalarında açık havalarda sabit bir süzülüş hattında alçalmak içinde kullanabilirsiniz.Örneklemek gerekirse GS iniz 170 ise süzülüş varyonuz 170.5%=850 FPM olmalı umarım yardımcı olabilmişimdir.Sevgiler emniyetli uçuşlar dilerim...

Akın DOGAN
TK37

Posted: 21 Feb 2003, 20:24
by THY286
yardımlarınıza ve ilginize teşekkür ederim...
kazasız uçuşlar
TK286 tuncay altun