Page 1 of 1

Flight Director Takeoff Mode

Posted: 14 Feb 2003, 17:35
by MD
Arkadaşlar merhaba,

DF B737 F/D modunda TO/GA ile kalkış yaparken (FMC aktif)Uçak gerekti?i gibi hızlanıyor, F/D barları önce 10 derece nose down, 60knts da 15 derece nose up'ı gösteriyor fakat hızlanmayı takiben otomatik liftoff (otomatik olarak uça?ın havalanması ? ) gerçekleşmiyor. Bu konumda Vr de uçak gerçekten kendisimi havalanmalı yoksa joystick ile mi kaldırılmalı. açıklamalardan benim anladı?ım kalkışın tamamen otomatik olaca?ı ve sonra Vnav'a geçilebilece?i.
Bir de Final approache da Vnav ile girildi?inde VorLoc ve APP modlarına geçiş gereklimi gerekli ise ne zaman geçilmeli. Vnav Modu açıklamasında ILS yaklaşma yapılabilece?i belirtiliyor.

Yardımlarınız için çok teşekkürler

Can Hürel

CH

Posted: 15 Feb 2003, 14:44
by THY177
Can ;

Fd kakıştan hemen sonra pitch commandları vermeye başlıyor bildiğim kadarı ile..Burada sen ucağın kalkış öncesi konfiglerini (trim ,head wind componnetse göre flap ve bu faktörlerin belirlenmesinde önemi olan diğer unsurlar ile ) yaptıysan VR dan hemen sonra ufak bir geriye tazyikle ucak kendiliğinden yerden kesilecektir.

Burada FD nin ana rolu ucağı 15 derecelik bir pitchle tırmandıracağı bir açı sağlaması ve main control panele bağladığın hızın bildiğim kadarı ile 25 not ve üzerinin tutturulmasını sağlamaktır.

Yani ototmatik kalkış bu ise böle bişi sanırım sorduğun ..ama buna otomatik kalkış demek doğru olmaz....

Final Aproachda Vnav ile yapabileceğin MDA altında olmamak kaydı ile bir fixi belirli bir hızda ve seviyede kesmek olacaktır.Ki bence bu noktada Final Fix ten öneki bir fix olabilir.(speed restrictonlar ,beklenmeyen trafikde ATC nin başka bir doğrultu vermesi v.b aklımıza gelenler..)ATC nin olduğu bir ortam olduğunu varsayarsak bana buraya MCP speed ve HDG veya ve daha iyi ve rahat VOR loc /vs ve tabiki en güzeli APP ile girmek en doğrusu ve pratiği olur diye düşünüyorum .

TK 177 Ergenekon Kucuk

Vnav ile ilgili olarak ;

Vnav aşağıdakilerden biri yapılana kadar engaged kalır diyor;
-Glideslope capture or (süzülüş hattı yakalandı)
-Anoşer pitch mode is seleceted (başka bir yatay moda geçildi )
-Flaps are extended beyond 15 (flaplar 15 derecenin üstüne alındı)
-Lnav is disengaegd wişout capture.. (LNAV loc capture olmadan kapatıldı)