Page 1 of 1
yardım
Posted: 04 Feb 2003, 14:25
by kcy
sevgili arkadaslar,
schedule LTCC-LTAC FL280 RJ-85 ile squawk box auto pilot ucarken ucak her seferinde 15000 feet uzerine cıkarken stall a giriyor ve ne yapsam duzeltemiyor ve cakılıyorum,nerede hata yapıyorum,lutfen yardım.Hepinize sevgiler.
Kadir Yuce
Posted: 04 Feb 2003, 16:46
by THY480
pitot-heat butonunu tirmanis sirasinda "on" konumuna getirirseniz sorun çözülür diye tahmin ediyorum
alp
Posted: 04 Feb 2003, 16:47
by Alan Cosar
Merhaba Kadir,
Stall yapabilen seyler mesela:
-Belki fazla V/S (Verical Speed) kulaniyorsun? V/S azaltmaya calistin mi?
-Tekerlekleri ve Flaplari iceriye cektin mi?
-Yavas hiz tabik stall yapar.
-"Pitot Heat" aktif yaptin mi, yapmadiysan bu da stall yapa bilir.
Kendine iy bak,
THY 783 | Alan Cosar
Posted: 04 Feb 2003, 17:48
by kcy
Arkadaslar ilginize tesekkurler,
Pitot heat ON
IAS 250
Flaplar kapalı
İnis takımları kapalı
sadece vertical speed RJ85 panelinde nereden ayarlanıyor bulamıyorum bu nedenle VS kac oldugunu bilemiyorum,hepinize sevgiler.
Kadir Yuce
Posted: 04 Feb 2003, 18:02
by Bekir
Kadir Bey,
Aynı durum bendede oldu arkadaşların söyledği herşey tam olasına rağmen sebebin bilmiyorum fakat o günden beri oto-pilot kullanmıyorum ben sanki programla ilgili bir sorun var.
Bekir/Eskişehir
TK307
Posted: 05 Feb 2003, 15:53
by Koray Koru
Merhaba,
Birşey sormak istiyorum, FL100 ve uzerinde neden 250knt da gidiyorsunuz? Rj85 ben kullanmadim ama olmasi gereken hizi bumu, misal ben B734 de FL100 ve sonrasinda Vs1800 tirmanis ve hizimi .76M olarak duzenliyorum. Rj buna yakin hiz yapamiyormu.?
Sevgiler, saygilar..
İyi uçuşlar...
Posted: 05 Feb 2003, 19:24
by deniz
RJ'nin cruise hizi M.68-.69 civari...
Deniz Özhan
TK206
Posted: 06 Feb 2003, 00:54
by THY157
Kadir bey selamlar;
Diğer arkadaşlar zaten muhtemel sebepleri saymışlar sorunlarınıza yönelik. Benim önerim SB FMS kullanmamanız yönünde, ancak illa kullanacağım diyorsanız sadece LNAV özelliğini yani waypoint takibini çalıştırmanızda fayda var. Çünkü SB'nin VNAV özelliği malesef stabil olarak çalışmıyor, ya hızı normal tutamıyor ya da yüksekliği, çoğu zamanda her ikisini birden. Benimde bundan yaklaşık bir yıl önce daha FMC'yi keşfetmemişken SB FMS'ini kullanma takıntım vardı, bir-iki kez overspeed yaşadıktan sonra sonsuza dek vazgeçtim [:p] Artık daha çok DF734 kullanarak FMC ile uçuyorum ve ya çok zorda kalırsam uçuşumu VOR takibi ile tamamen A/P kullanımı ile ben yapıyorum.
İyi ve keyifli uçuşlar...
PS: Bu arada lafı açılmışken beni FMC kullanıyorum diye KÜÇÜKmseyen sevgili kardeşime "Teknoloji var niye kullanmayayım, gel sana da öğreteyim" demekten başka birşey gelmiyor elimden [:p]
Yaşasın FMC, yaşasın FMC uçucuları
Selçuk Poyraz
TK157
Posted: 06 Feb 2003, 01:55
by Yenici
Aynı sorunu ben de yaşamıştım. Vectral Speed'i düşürünce sorun çözülmüştü. Tabi hız-irtifa takasını da gözönünde bulundurmalısınız.
Posted: 06 Feb 2003, 03:45
by THY656
Selçuk kaptan
FMC kullanıyorsunuz diye bırakın sizi aşşağılamayı sizlere gıpta ediyorum.Çünkü bana çok karmaşık gelir diye yanaşmıyorum bile.Bu nedenle inşallah ben de öğrenirim diyorum
selim bilgin