Page 1 of 1

squawkox'tan mesaj

Posted: 04 Feb 2003, 03:35
by Bekir
Arkadaşlar e?timlerimi yeni bitirdi?im için genelde geç saatlerde assignment'arı tamamlamaya çalışıyorum tecrübem artıncaya kadar.Dolayısıyle uçtu?um saatlerde atc olmuyor bildi?im budrumda sbox'tan pozisyonla di?er uçakları bilgilendirmek gerekiyorfakat ben budurmda biraz bozuk teminoloji kullandı?ımı fark ettim di?er arkadaşların mesajlarını okuyunca.Uçuş esnasında da bunları do?al olarak not edebilme sansım yok.Bu konuda baş vurup bilgilenece?im bir link var mı?
Herkese kazasız iyi uçuşlar diliyorum

Bekir/Eskişehir
TK307

Posted: 04 Feb 2003, 03:57
by THY066
Bekir Bey ;

Aslinda çok fazla detaylı birşey degil.Sadece alçalmaya başlayacagınız zaman bulundugunuz level'i ve alçalacagınız level'i ve yaklaşmakta oldugunuz meydanı anons edin.

Ör:TK111:LTBA inbound traffic, descending to FL100 out of FL280

sonra STAR uygulaycagınız noktaya gelince STAR ismi ve inceginiz pist ismini ve son alçalma yüksekliginizi bildirin.

Ör:TK111:LTBA inbound traffic , executing YAA1A arr for rnw 36R going down to 3000ft gibi

ILS'e est olunca da onu rapor edin,visual app yapıyorsanız final'i rapor edin.

Ve dua edin tüm bu anonslarınızı göz ardı eden bi kamikaze ortaya çıkmasın :D

Hayırlı uçuşlar dilerim.

Not:Tavsiyem ATC oldugu saatlerde uçmayı deneyin,TURK ATCO lar herzaman özveriyle çalışırken deneyimi az olan pilotlara da yardımcı olmayı ihmal etmezler.

Kemal Tolu
TK66

Posted: 04 Feb 2003, 17:57
by Bekir
Sn.Tolu Hocam,
İlginize teşekkür ediyorum 03.02 Akşamı sizde LTAC'ye indiniz Ben TK142 olarak ilk assingment'ımı yapmıştım bilmiyorum dün akşam ki uçuşumuzda hatalı dikkat çekici bir durum oldumu şüphesiz tecrübeleriniz bizim gibi yeni başlayanlar için çok önemli.Ben çok heycanlı idim bir ara irtifa verirken fazladan bir sıfır ilave etmişim hemen düzeltme yaptım gerçide.Bu arada siz maaşallah son gördüğümde yurtdışından LTBA'ya geliyordunuz ve hatta sizi takip ederek kalktım ve sizi LTAC'ye trafikte görüncede gerçekten çok şaşırdım.
Saygılarımla kazasız bol uçuşlar dilerim

Bekir/Eskişehir
TK307

Posted: 04 Feb 2003, 20:27
by THY066
Kaptanım ;

önemli olan su kısa ve öz olarak pozisyon rapor etmeniz.Yanlis yazma isine gelince,bunu hepimiz yapıyoruz.Geresi hikaye :D

Bu arada ist a indikten hemen sonra A310(PIC 767) a binip güzel bi rüzgarı arkama alıp tamgaz ank a gittim,ben sizi zaten radar dan ve fsnav'ın multiplayer'ından takip ediyordum.Kısa bi hatırlatma,benim bildgim kadarıyla LTAC de sivil trafik 03R-21L pistini kullanır,siz 21R yaptınız gibi hatırlıyorum [:p]

kendinize iyi bakın

Kemal Tolu
TK66

Posted: 05 Feb 2003, 03:53
by Bekir
Haklısınız 21R 'a inmiştim[:I]Bu haıtrlatmanız iyi oldu.Bir başka uçuşta yine görüşmek üzere[:X]

Bekir/Eskişehir
TK307