Page 1 of 1
AP de ILS APP:hold sorunu
Posted: 04 Feb 2003, 03:18
by THY656
Sevgili arkadaşlar
dreamfleet 737-400 de ILS app.da hiç bir sorunum yoktu.Fakat bu gün LTAC-LTBA için scheduled uçarken AP aktifken NAV lara 36 pisti için ILS kodlarını girdim 140knt ve 40 derece flap koydum ve arkama yaslandım.Aniden uça?ımın gere?inden fazla irtifa kaybetti?ini farkettim.Baktım APP.hold butonu aktif de?ildi.Ve ben de manuel olarak indim.Bunu off line olarak denedim yine aynı sonuçla karşılaştım.Yanlış bir şey mi yaptım bilmiyorum ama bu ana kadar hiç bir sorunum yoktu.Bu konuda yardımlarınızı bekliyorum.
Saygılar
selim bilgin
Posted: 04 Feb 2003, 03:39
by Bekir
Merhaba Selim Bey,
Bildiğim kadarıyle app.hold butonun active olması lazım.Bu arada sizi ve bizim diğer arkadaşları görüp cesaretle ilk assignment'ımı bende yaptım.Kendinize iyi bakın kazasız uçuşlar diliyorum
Bekir/Eskişehir
TK307
Posted: 04 Feb 2003, 03:40
by THY066
Selim Bey ;
son alçalma irtifasına gelmeden(3000ft mesela LTBA 36R) önce app tuşuna basmış olabilirmisiniz?
bu arada DF734 arkaya yaslanıp app yapıyor idiyseniz o zaman daha önce sisteminizde bi arıza varmış,şimdi düzelmiş derim ben
Çünkü FS2002 ile beraber yaklaşmada bi sorun var o uçakta
Kolay gelsin
Kemal Tolu
TK66
Posted: 04 Feb 2003, 17:21
by THY656
Sn Kemal bey
yanıtınız için sağolun.Ben dreamfleet ile yeni uçuyorum.Bu uçakla ILS yaklaşmada yine siteden tanıdığım Sn Erol Hacıroğlu arkadaşımın verdiği bilgilerle sorunsuz yaklaşmalar yapmıştım.Ama dün inerken AP aktif ve de APP hold butonunu aktif hale getirmeme rağmen buton birden aktiflikten çıktı ve sonuçta ILS yaklaşma hiç bir işe yaramadı.Uçağı manuel indirdim.sorum şu:
1-Programda bir hata mı var?
2-ILS frekanslarını girip mesafeyi gördükten ne zaman sonra APP-HOLD butonunu aktif hale getirmek lazım?Nerede hata yaptım?Off line 3 kez başka meydanlar için de denedim,aynı sorun oldu.
Bu arada Bekir bey bir sınıf arkadaşınız olarak sizin de online uçmanız beni çok mutlu etti.İyi uçuşlar
selim bilgin
Posted: 04 Feb 2003, 20:18
by THY066
1- DF734 FS2000 için tasarlanmış bir uçak.FS2002 çıktıktan sonra bir patch çıkararak uyumu sagladılar ancak bir takım bug lar var uçakta.Bu yüzden g/s est oldugunda uçak 2500-3000 varyo ya kadar bi gömüyor kendini sonra topluyor,toplamama sansıda var,böyle bir durumda hemen manuele geçmek lazım.
Aslına bakarsanız hava müsait ise bu işlemleri manuel yapmak çok daha keyifli
2-ILS active olduktan sonra ATC size zaten son hdg'i verip clrd for ILS app dediginde sizde hdg'i tutup app a basarsınız,yalnız iseniz yaklasık 30' lik açıyla piste yaklaşıp pistin son yaklaşma irtifasına geldikten sonra app on edebilirsiniz,ancak tüm bunlar meydan şartlarına göre degişebilir.
Uzun lafın kısası app tuşuna bastıktan sonra arkanıza hiç yaslanmayın ne olur ne olur [8D]
Kemal Tolu
TK66
Posted: 05 Feb 2003, 06:09
by THY65
Selim Bey Merhaba,
Sanırım benim de daha önce foruma yazdığım olaydan bahsediyorsunuz.
Terimlerde sürç-ü lisan edersem affola, ama olayı anlatmaya çalışayım:
VOR LOCK ve APPR tuşlarına bastığınızda o modlar ARM(ED) oluyorlar ve EADI (Electronic Attitude Direction Indicator) da önce VOR LOCK ve APPROACH yazıları bir KARE İÇİNDE yani etrafı çizili olarak (ARM olduğunu gösterecek şekilde) beliriyor, VOR yada APPR modları HOLD olunca da bu yazıların etrafındaki kare kalkıyor ve bastığınız TU?LARIN lambaları sönüyor. Glide slope hold olduğunda da EADI de GS yazısı beliriyor. GS yandığında hem Glide hem de Localizer HOLD edilmiş anlamına geliyor.
Yani, daha önce benim de yaptığım gibi, butonların ışıkları sönünce panik yapıp manuele geçmeyin. Siz öncelikle EADI üzerindeki yazıları ve EADI nin alt ve sağ yanındaki localizer ve glide değişimlerini takip edin. Hız, flap uygunsa zaten bir sorun çıkmıyor, minimumda A/P dan çıkarsınız. Herhangi bir sebepten dolayı hold da bir sorun varsa EADI nin sağ yanındaki GLIDE oku yanıp sönmeye başlıyor. GS oku yanıp sönerse yine hemen panik yapmayın. Bir süre sonra tekrar tutabiliyor. Baktınız ki olay iyice kötüye gidiyor o zaman manuele geçebilirsiniz ama böyle bir şey benim başıma hiç gelmedi.
www.dreamfleet.com dan DF737 Quick User Manuel'i indirip okumanızı öneririm. DF737 benim su ana kadar kullandığım en iyi uçak.
İyi uçuşlar,
Murat Toloğlu, TK233
SFO, Istanbul
Posted: 05 Feb 2003, 13:24
by hakanunal00
Selim kaptan,
Gecen seneki calistayda bu konuyu kendi aramizda biraz tartismistik. Genel olarak deneyimlerimizden yola cikarak DF737'de Glideslope yuksekliginin ~100 feet altindan yaklasma yapma ve ucagin hiz bilgilerine mutlak sartta uymak gerektigini saptadik. Ornegin LTBA Rwy36R icin 2600 feet, max 180 IAS gibi.
Diger bir detay daha var. O da su; DF737'nin kurulumu asamasinda yanlis hatirlamiyorsam altitude'un dogru hesaplanabilmesi icin makinenin hizina dair bir bilgi girmeniz gerekiyordu. Uzun zamandir kurmadigim icin net hatirlamiyorum. Buradan daha accurate bir irtifa hesaplanmasi icin hizli bir makine gerektigi sonucuna varabiliriz.
Bunlarin disinda DF737'nin ILS yaklasmasi konusunda sureklilik arzetmeyen ve keyfe keder bir kapasitesi oldugu ortada. Zaman zaman benim ucuslarimda da benzer problemler oluyor. Kurulum asamasindaki secenegin farklilik gosterip gostermeyecegini bir sonraki formatta arastiririm.
sevgiler
Hakan "BB" Ünal
TK4
Posted: 05 Feb 2003, 19:28
by THY656
Sn kaptanlar
sorunuma verdiğiniz yanıtlar için sağolun.Sanırım benim de hatalarım oldu.Fazla fuel olduğunu sonra fark ettim.Bu ağırlığa yaklaşma hızımı çok düşük tuttum.
Hakan kaptan,yazınızda kurultaydan bahsetmişsiniz.Bu her sene oluyor mu?Eğer planda varsa kendim adıma katılmayı çok arzu ederim.Bizler İzmir grubu olarak toplanmayı gelenek haline getirdik.Ama yine de başka illerden arkadaşlarla tanışmayı çok isterim.
saygılar
selim bilgin
Posted: 05 Feb 2003, 21:31
by THY65
Selim bey Selam,
DF737 nin en güzel özelliklerinden biri de FMC. Navigasyonda büyük rahatlık sağlaması bir yana, o anki ağırlığa ve (sıcaklık vs) diğer parametrelere göre inişte hız-flap değerlerini hesaplıyor. Bir sorununuz olursa seve seve yardımcı olurum.
Kolay gelsin,
Murat Toloğlu, TK233
Posted: 06 Feb 2003, 13:43
by hakanunal00
Selim kaptan, gectigimiz sene gerceklestirdigimiz calistay bilgi birikim paylasimi ve faaliyetlerimizi duyurmak acisindan cok faydali olmustu.
Bu sene de bir calistay olmasi muhtemel. Organizasyon cok kapsamli ve yorucu, maddi/manevi acidan da fedakarlık isteyen bir calisma gerektiriyor. Onun icin kesin bir yanit ve tarih soylemek guc.
Bir calistay olmasi durumunda zaten mutlaka cok onceden haberdar edileceksiniz.
Hakan "BB" Ünal