Sevgili Turkish Virtual checkride adayları,
09 Mart 2024 Cumartesi günü saat 17:00'z - 20:00'Local ile yapılacak olan ''Checkride'' uygulamamıza yönelik uygulama esasları aşağıdaki şekilde olacaktır :
1. Checkride uygulaması için LTAC-LTAF, LTAC-LTCN meydanları seçilmiştir.
2. F/O Checkride ’LTAC-LTAF’, Captain Checkride 'LTAC-LTCN' guzergahlarinda yapilacaktir.
3. Checkride uygulaması iki bölüm halinde uygulanacaktır. İlk bölüm de DİSCORD ortamında buluşularak check kontrolörlerince tanışma ve sözlü bilgi ölçme kısmi, ikinci bölümde ise adaylarca uçuş kısmı uygulanacaktır.
4. DİSCORD ortamında buluşma Türkiye saati ile 20:00L'den itibaren başlayacaktır. 17:00z’ ile 20:30z’ saatleri arasında ilgili kontrolörler ile adaylar Discord ortamında buluşacaklardır. 17:00z-20:00L’ arasında checkride departmanı (check pilotlar) kendi aralarında ve yine Discord üzerinde koordinasyon toplantısı yapacaklarından bu saatler arasında Discord çağrısı / daveti yapılmayacaktır.
5. 17:30z 20:30'L dan itibaren adaylar ve kontrolörler buluşmalarını tamamlayarak faaliyetlerine başlayacaklardır. Toplu tanışma sonrası check kontrolörleri adaylarla aynı ortamda, topluca sınavlarına başlayabilir veya tek tek görüşmek suretiyle de sınavlarını yapabilirler, bu kendilerinin belirleyeceği bir konudur.
6. Kontrolörler görüşmenin sonlandığını bildirdikten sonra adaylar belirlenen güzergahta uçuşlarına başlayacaklardır. Dolayısıyla, bu andan itibaren her zaman yapıldığı şekilde ATC ler ile irtibat kurularak uçuş prosedürü başlatılmalıdır. Uçuşlar ve muhaberat check kontrolörünce kontrol edileceğinden yapılacak her faaliyetin tekrar kontrolöre sorulmasına gerek yoktur. Havaalanında online olunduktan sonra talimat alınacak tek kişi ATC lerdir.
7. F/O adaylarından beklenecekler:
a.Sözel Kısım :
(1) Uçulacak meydana ait chart okuma (Websitemiz de bulunan chartlar kullanılmalıdır)
(2) METAR bilgisi
(3) Rota ve yakıt planlama
(4) Genel havacılık bilgisi
b. Uygulama Kısmı :
(1) Sesli muhabere yapıp yapmama
(2) Sesli muhabere usulleri
(3) FDR raporu
8. Captain adaylarından beklenecekler :
a. Sözel Kısım :
(1) Uçulacak meydana ait chart okuma (Websitemiz de bulunan chartlar kullanılmalıdır)
(2) METAR bilgisi
(3) Rota ve yakıt planlama
(4) Genel havacılık bilgisi
b. Uygulama Kısmı :
(1) Sesli muhabere yapıp yapmama
(2) Sesli muhabere usulleri
(3) FDR raporu
(4) Çeşitli arızalara karşı hareket tarzları
9. Ayrıca, eğer ATC'ler herhangi bir aday hakkında sözlüya da yazılı olarak bir rapor beyan etmek isterlerse verecekleri rapor dikkate alınacaktır.
10. Faaliyetler tamamlandıktan sonra check kontrolörü ile tekrar Discord ortamında buluşulup buluşulmayacağı hususunu kontrolörler adaylar ayapacakları görüşmede bildireceklerdir.
11. Sınav sonuçları ertesigün katılımcı pilotların adreslerine mail ile bildirilecektir.
12. Sınav grupları, check kontrolörleri ve adaylara tahsisli kapı (gate) numara sistemi artık uygulanmamaktadır.
13. Tüm adaylar check kontrolörleri ile mail irtibatını sağlamalı ve iletişim bilgilerini bildirmelidir.
14. Online olduğunuz gate dolu ise başkabir kapı da başlanılmalıdır.
15. FS2004 ve FSX ortamında birmeydana uzun sure hiç hareket etmeksizin beklenmesi durumunda program hata vererek kapanabilmektedir. Bu durum scenery hatalarından kaynaklanan ve sanal hafızanın tamamının kullanılması sonucu ''hafıza yetersizliği'' hatasına yol açan bir durumun oluşmasından kaynaklanmaktadır. Adaylar istiyorlarsa zaman kazanmak açısından Discord görüşmeleri esnasında simülatörlerini açık ve hazır tutabilirler, yine de bu husus kendilerinin bileceği bir husustur.
16. Checkride akşamı, tüm adaylar
https://turkishvirtual.com/charts.asp linkinden LTAC-LTAF, LTAC-LTCN Chart's larını indirip kullanacaklardır.
17. Scenery yükleme adayların sorumluluğundadır. Diledikleri scenery'yi kullanabilirler.
Gözetmen;
Orhan KALKAN
Erhan M. ARTUC
Tüm adaylara başarılar diliyoruz.
Dear Turkish Virtual checkride candidates,
Checkride application will take place on 09th March 2024 at 17:000(Z) Saturday; the policy will be set out as below;
1. LTAC-LTAF, LTAC-LTCN airports have been Chosen for the Checkride.
2. F/O Checkride will take place at' LTAC-LTAF', and Captain Checkride will take place at LTAC-LTCN airports.
3. Checkride application will be carried out in two parts. In the first part, we will meet at DISCORD with the check controllers and the verbal information measuring section. In the second part, candidates will be applied with the flight section.
4. Meeting at Discord will be held in Zulu starting at 17:00z. Between 17:00z and 20:30z will be based on controllers and candidates meeting at the Discord channel. Between 17:00z-17:20z Checkride department (check pilots) within themselves and again over Discord be making a coordination meeting, so during these minutes, Discord invitations will not be made.
5. After 17:00z, candidates and controllers will start their activities as they carry out their meetings. After a meeting, check controllers with their candidates at the same place who may all start their exams or, if they wish, may do their exams as they meet one to one. This is a decision they will choose themselves.
6. After the controllers notify that their meetings have ended, candidates may start their flights on their indicated routes. Therefore, as has always been done, flight procedures should begin by contacting ATCs. The flights and correspondence controlled through check controllers will only need to ask for some activities from the controller. During the airport, being online, the only instructions should be gained through ATCs.
7. Expectations for F/O candidates:
a. Verbal section:
(1) Reading charts against the area to be flying at. (You need to use of our website charts)
(2) METAR Data
(3) Route and fuel planning.
(4) General flight knowledge
b. Application section:
(1) Voice communications
(2) Voice communications procedures
(3) FDR Reports
8. Expectations for captain candidates:
a.b Verbal section:
(1) Reading charts against the area to be flying at. (You need to use of our website charts)
(2) METAR Data
(3) Route and fuel planning
(4) General flight knowledge
b.Application Section:
(1) Voice communications
(2) Voice communications procedures
(3) FDR report
(4) Reactions against various faults.
9. Additionally, If ATCs decide to give a verbal or written report against any candidates, it will be considered necessary.
10. After activities have been carried out, the decision to re-meet with the check controllers at Discord will be decided during the meeting between the candidates and the controllers.
11. Exam results will be sent to participating pilots' email addresses' the next day.
12. For Exam groups, check controllers and candidates. There are no allocated gate numbers. You can choose any gate to start at your departure airport.
13. All candidates should strengthen their contact by mail with their check controller and state their contact information.
14. If your chosen gate is full, you should start at another gate which has yet to be stated.
15. At the FS2004 and FSX, staying for too long without action may end the program by giving an error. This situation arises from scenery errors were having used all of the virtual memory leads to a "memory not enough" error. If candidates wish to, they may, to gain more time, will keep their simulators switched on and ready during Discord meetings. However, this is a decision they should make for themselves.
16. All candidates will download and use the LTAC-LTAF, LTAC-LTCN Charts at
https://turkishvirtual.com/charts.asp
17. Downloading Scenery is the responsibility of the candidates. They may download whichever scenery they want.
Inspector;
Orhan KALKAN
Erhan M. ARTUC
We wish all candidates good luck.
Kind regards,
Erman PİLİÇOĞLU,
Turkish Virtual Checkride Director