Page 1 of 2
ATC
Posted: 11 Jan 2003, 00:31
by Ekin Bulut
Geçen gün Boeing 734 ile Ystanbul'dan Antep'e uçuyordum ki Antepte
hava sisli(tıpkı diyarbakır kazası gibi)görüş mesafesi oldukça düşüktü pist gözükmüyordu ve VOR ile yaklaşıyordum ama 2 kere pas geçtim ve son denememde çakıldım...Konu şu ki neden LTBB_CTR gibi her hafta Batıya bakan atc varken,LTAA_CTR gibi do?uya bakan atcler yok!!!!??trvacc sitesine bakıyorum ki birtek atc raporlamamış ne zaman online olaca?ını!!budurum beni üzüyor...bu problemle ilgilenirsenez çok memnun olurum saygılarımla;
TK651
Ekin Bulut
Posted: 11 Jan 2003, 01:39
by TK212
Sevgili Ekin kardesim,
yazinda iki konuyu belirtmissin.
1)cogunlukla batı LTBB_CTR olmasina ragmen niye ayni siklikta dogu LTAA_CTR gorev yapmaz diyorsun.
Bu konuda haklisin hatta belki LTBB_CTR'da veya LTBA_APP'da yeterli duzeyde acilmiyor.
Bu konuyu TRVACC'da Serdar hocamiza aktaracagim, belki FlyThy'de oldugu gibi haftanin belirli gunleri ATC'ler icinde assignment verilebilir.
Ancak diger taraftan da igneyi kendimize batiralim bukadar faal pilotun kac tanesi 2 gun onceden Flight booking yapiyor?
Genelde biz flight bookinglere bakip cokca trafik varsa CTR aciyoruz. Eger pilotlarimiz genel olarak ucuslarini yapmadan 1-2 gun once TRVACC sayfasinda "Flight booking" e yazarlarsa daha cok ATC bulabileceklerini dusunuyorum.Zira ATC bir gonul isi olup keyfi ucak olmasidir, ucus ise kendi basina keyiflidir ancak ATC olursa daha keyifli hale gelir.
2)Gaziantep ucusunu ve neticesini eger yanlis anlamadiysam ATC olmamasina bagliyorsun. ATC'nin olmasi senin emniyetle yere inmeni saglamaz, ATC ucusa yardimci bir hizmettir.
Gelelim ucusuna hava Gaziantep icin minumum imis ve denedin minumum'a kadar indin fakat pisti goremedin ve inmedin peki neden 2 defa daha denedin? Hava durumu nedeniyle Bir kere pas gectikten sonra 2 deneme ancak 1.ci yaklasmada MDH inmediysen tekrar edilir. 1.ci yaklasmanda MDH pisti goremediysen hava duzelinceye kadar 100 defa denesen yine pisti goremezsin oyleyse 1 defa MDH'a inipte pisti goremediysen alternate meydana divert etmen gerekir. Bu isde inat olmaz Van ve Diyarbakir daha cok taze.
iyi ve emniyetli ucuslar diliyorum.
Hasan Unsac CPL MEL
TK212
ATC Controller
Posted: 11 Jan 2003, 02:39
by 624
Hasan hocam size tamamen katılıyorum. Bence pilotların flight booking yapmasını zorunlu kılacak bir sistem yararlı olabilir. Çoğunlukla booking fuzuli görüldüğünden, doğal olarak yerine getirilmiyor. ATC'lerde bookinglere bakarak online oluyorlarsa, nadiren online olmaları doğal.
Özverili ATC'lerimize teşekkürle...
Ateş Atamtürk
TK624
Posted: 11 Jan 2003, 14:57
by THY200
HasaaBey selamlar;
Flightbooking konusunda size katılıyuorum.Fakat benim problemim olan birşeyi de belirmek istiyorum.Bende birçok FLYTHY pilotu gibi çalışan bir insanım bazı akşamlar eve geliyorum uçmak istiyorum ve uçuyorum fakat bazen öyle akşamlar oluyor ki ya eve gelemiyorum yada çok yorgun oluyorum eve gelince bilgisayarı bile açmadan yatıyorum.Ben flightbooking yaparsam ve bu uçuşu yerine getiremez isem kendimi verdiğm bir sözü tutamaktan dolayı rahatsız hissederim.Bu yüzden uçuşlarımı flightbooking yapmadan gerçekleştiriyorum.
Ben kimseyi kırmak istemiyorum fakat son zamanlarda servinfoya baktığımda cok nadir akşamları bir ATC nin açık olduğunu görüyorum(Dün akşam hariç dün akşam ATC görevi yapmış kişilere teşekkür ederim fakat eve geç geldiğim için uçuş gerçekleştiremedim).Eskiden servinfoya baktığımda Burak beyin çok sık İstanbul CTR açtığını görüyodum.Sizin de dediğiniz gibi ATC lik bir gönül işi ve sevenlerin yapması gereken bir iş.Ben ATC olduğunda uçuş yapmaktan hoşlanan bir kişiyim bu durum uçuş saatlerimede yansımış durumda.Bence ATC ler trafiği arttırmakta hem hemde uçuş kalitesini yükseltmektedirler.Biliyorum ki pek çok insan Servinfoya baktığında açık bir ATC görür ise sırf bu yüzden uçuş yapmakta.
Bugüne kadar bize hizmet vermiş tüm ATCO larımıza teşekkür ederek yazmı bitirmek istiyorum.
Sevgi ve Saygılarımla
Hayri Karabilgin
Posted: 11 Jan 2003, 15:41
by Musashi
Hayri hocama katılıyorum.
Benim tecrübem, FLYTHY sayfasında gecen "on ATC tonight: LTBB_V_CTR MR. X, LTAC_V_APP MR Y" bannerinin insanlar üzerinde bir motivasyon yarattığı ve hadi ucalim bu aksam diye planlar yapılmasını teşvik eden bir sistemdi. Ayrıca kule acildiğini gören pilotun hadi bir ucus yapalım diye hazırlandığını da biliyorum.
Günlük assignment sistemi teklifi getiren Ateş kaptanımıza katılıyorum.
Dün Beyrut donusumde Serdar Sualp, Ahmet Bedir ve Hasan Ünsac gibi bu işin ustadları ve liderlerinin kontrolunde üstelik YAA'ya yaklasirken arızalar yaşayarak Istanbul'a Berhan hocanın arkasından onun pisti terketmesi uyarısından 20 sn kadar sonra teker koydum. Bunun keyfi de başkaydı.
Gönlümün istediği Berhan ve Burak gibi bu işe gönül vermiş kişilerin oturup bir daha düşünmesi ve eski günleri bir yana atarak biran evvel kule açıp aramıza katılmaları. Uzun süredir servislerinden mahrum kaldığımız Ugur hocam kıl payı bu kapsama alanından kurtardı (cunkü dün LTAC_APP 'da gördüm) bu "geri donuyorum" manasına geliyor inşallah.
Ve umarım dün aksam bol ATC li günlerin başlangıcı olur ve her hafta sonumuz en azından flyin keyfiyle gecer.
Flyin deyince şu Diyarbakır'ı anma konusundaki flyini haftaya yapalım derim.
Gürhan
TK317
Posted: 11 Jan 2003, 19:45
by aybirtek
Sevgili arkadaslar,
Ben bu konuda sadece kendi fikirlerimi aktarabilirim.
Online ucmanin en buyuk farki ve zevki ATC lerin olmasidir.ATC olmadan yapilan ucuslar hastalara ameliyat sonrasi verilen,yagsiz,tuzsuz ve baharatsiz corba gibidir.
Ancak ucan pilot sayimiz ve trafik yogunlugunun artisina oranla ATCO gorevi yapan arkadaslarimizin sayisi cok yavas artmaktadir.
Ben ATCO olabilmek icin kolları sivadim ve egitim icin bekliyorum.
Sanirim bu sayi artarsa hergun en az birkac ATC aktif olabilecektir.Zaten amac budur.
Buradan herkesi ATCO egitimi almaya davet ediyorum.
Saygilarimla
Ahmet Aybirtek
TK083
Posted: 11 Jan 2003, 19:51
by aybirtek
Bu arada unuttum.
Sayın Hasan Unsac'ın donusu beni cok mutlu etti.Kendisine tekrar hosgeldiniz der saygı ve sevgilerimi iletirim.
Ahmet Aybirtek
TK083
Posted: 11 Jan 2003, 20:00
by THY157
Bu işin bir hobi, daha çok da gönül işi olduğunun hepimiz farkındayız, ki ATC'lik kadar uçmak da bir gönül işi. Yani bu ortamı bir anlamda uçuş isteğimizi tatmin, güzel dostluklar kurmak ve birşeyler paylaşmak için kullanıyoruz. Gürhan hoca gibi bende dün akşam Uğur hocamı yine radar ekranı karşısında görmekten son derece mutlu oldum (Bende bunun "Geri döndüm" işareti olmasını diliyorum). Akşam Diyarbakır'a uçarken ATC yokken, dönüşe geçerken İstanbul'da 3 birbirinden değerli hocama rastlamak da kendimi çok şanslı hissetmeme neden oldu.
ATC'lerimizin ne kadar özverili görev yaptıklarına, bizi ne kadar tolare ettiklerine, yardımcı olmaya çalıştıklarına birçok temaslarımda kendim şahit oldum. Sevgili Sabih hocam İstanbul FIR'da sadece ben kalmışken, sırf keyif için İstanbul-Çanakkale VFR yaparken ben inene kadar online kalması... Burak hocamın uçuş planında hata olan arkadaşlara yardım edişi, bana uçuş sırasında verdiği birbirinden değerli bilgilere, uçuşu boşuna PC başında bekleme yerine bir eğitim zamanına çevirişine... Bunun gibi birçok olaya şahit oldum.
Türkiye üzerindeki trafiği artırmak kurumlar bazında olduğu kadar birey olarak hepimizin sorumluluğu olmalıdır diye düşünüyorum ben. Ancak bunun şu anda bookingle çözülebileceğine inanmıyorum, çünkü ben dahil Fly-in ler hariç pek booking yapma alışkanlığı olmayan insanlarız(zamansızlık, son anda karar verme gibi sebeplerle). Benim için baz servinfoyu açtığımda uçuş olup olmadığı ve ATC olup olmadığıdır. İki gün önceden planlanmış ve booking yapılmış bir uçuş artık hobi olmaktan çıkıyor benim için, görev gibi gelmeye başlıyor, bir aksilik olup uçamazsam da rahatsızlık veriyor bana.
Trafiği artırmak için bence öncelikle ATC olan zamanları artırmak, bir zamanlar olduğu gibi bağlandığımda Burak hocam gibi karşımda olabilecek bir ATC'nin varlığını sağlamak, Fly-in'ler düzenleyerek daha çok pilotun ilgisini çekebilecek etkinliklerin sayısını şu an olduğundan çok daha fazla sayılara çıkarmak olabilir diye düşünüyorum. İlgi yerleşip bir düzen sağlandığında booking gibi alışkanlıkların her iki tarafça da daha düzenli hale geleceğini düşünüyorum.
Saygı ve sevgilerimle...
Selçuk Poyraz
TK157
Posted: 11 Jan 2003, 21:28
by Kemal Baki
Degerli Pilotlar,
TRVACC, kurum olarak , VATSIM de hizmet veren diger kurumlar gibi asli gorevi dısında ,sanal havacılık camiasını birlestirmek ve sanl havacılıgı tesvik etmek gibi bir misyonu da uzerinde tasımaktadır. Dolayısı ile ilk hedefimiz kaliteli ve yoneticilik yetenegi ustun ATC ler yetistirmektir. ATC sayısını arttırmak degil..
Bir ATC nin yetismesi icin once TRVACC nin misyonuna uygun ozellikleri tasıyanlar secilir. Bu kisiler TRVACC nin en kıdemli egitmenleri tarafından egitilir , yazılı ve pratik imtahanın arkasından , basarılı olurlar ise STUDENT olurlar , bu surec SENIOR STUDENT lik icinde tekrarlanır. Ardından CONTROLLER olabilmek icin yeni bir surec baslar. Yazılı imtahanı takiben yapılan pratik imtahan neticesinde basarılı olunur ise Controller olunur ve bu nokta isin gercek baslangıc noktasıdır.Yukarıda kısaca anlattıgım sürec , baslangıcından Controller olana kadar 8 -12 aylık bir donemdir.Bu donemde adaylar , bilgi ve becerilerinin sınandıgı 3 adet yazılı ve 3 adet pratik imtahandan gecerler ve surekli olarak yoneticilik yetenekleri gozlemlenir ve gelistirilir.
TRVACC olarak bukadar emek verdigimiz ve caba sarfettigimiz insanları kaybetmek bizide uzmektedir.Ancak TRVACC asla ve asla Prensiplerinden taviz vermez.Sunuda belirtmeliyim ki TRVACC den ayrılmıs olan veya su anda pasif olan arkadaslarımızın hicbirine ayrılmaları yonunde bir baskı yapılmamıstır.Kapımız herzaman, herkese, Misyonumuza uygun hareket etmek kaydıyla , acıktır.
Bugun TRVACC de gorev yapan tüm arkadaslarımız aynı zamanda da herhangi bir sanal havayoluna baglı olarak Pilotluk ta yapmaktadır.
Kaliteli ATC lerin sayısının artmasını bizler sizlerden daha fazla istiyoruz , bizlerde ATC ile TURKIYE semalarında ucmak istiyoruz.Suanda FLYTHY 115 aktif pilotu ile sanal ortamın en guclu havayollarından birisi haline geldi. Siz degerli Pilotlarımızı ATC olarak yetistirmek uzere TRVACC olarak biz hazırız.Sizde kendinizi hazır hissediyorsanız ve TURKIYE semalarının surekli kontrol altında olmasını istiyorsanız sorunu hep birlikte cozelim.
Sunuda unutmayınki yaptıgımız işi hobby olarak yapıyoruz.Ancak gercek hayattan arta kalan zamanımızı bu ise ayırabiliyoruz.
Saygılarımla
Kemal Baki
TRVACC Operations Manager
Posted: 12 Jan 2003, 02:25
by erol
Sevgili arkadaslar ve degerli buyukler hepinize sevgi ve saygilar
Aslinda klavye kullanmadaki eksigim yuzunden foruma fazla yazabilmis degilim fakat bu topigi okuduktan sonra bu yaziyi yazmaya karar verdim
Topikteki yazilarda bazi arkadaslarin agizlarinda Burak Dagdeviren ile ilgili bir bakla oldugunu goruyorum. Ben dusuncelerimi tamamen acik bir sekilde sizlerle paylasmayi uygun gordum
Burak'in ATC konusundaki sanirim kimse tartismaz.Bu arkadasimiz hem hizmet verdigi sureyle hem bilgisiyle bazi seyleri asmis durumda.
Ucuslarim sirasindaki mudahalelerini asla bir firca atma olarak degil,cok onemli ve mutlak tatbik edilmesi gereken bilgiler olarak algiladim.Bugun Turk hava sahasinda sorunsuz ucabiliyorsam bu Burak ve sevgili U.Uzgan'in verdigi degerli bilgiler sayesindedir.
Arti Burak TRVACC uyesi iken acaba su an ATC varmidir diye bir sorun da yoktu.Saat 20.00 den sonra LTBB_V_CTR garanti gibi birseydi.
Arkadaslar yeni yilda amacimiz baris ve huzur olmali.Nasil baris ve huzur dolu takimlar sampiyonluga cok daha kolay ulasiyorsa, biz de bunu sagliyarak Avrupa'nin en iyisi olma yolunda ilerlemeliyiz.
Sevgili Burak seni iki yonden hatali buluyorum.
1.Cok sevdigin isini (hobini) yapamayarak kendine karsi suclusun.
2.Mukemmel hizmetinden bizleri mahrum ederek bize karsi suclusun.
Su andan itibaren sana yakisacak olan sey, gururu bir yana birakip,aramiza donmek icin gereken tum OZVERİ yi gostermendir.Buna Adasinla ve problemli oldugun arkadaslarinla barismak ta dahildir.
Sayin Kemal hocamin yazisindan anladigima gore sen gerekenleri yaptiktan sonra TRVACC ve degerli hocalarimiz gerekeni zaten yapacaklardir.
Bu yazida bazi sahislar hakkinda izin almadan ornekler verdigim icin simdiden ozur dilerim.
2003 yilinin um TRVACC ve FLYTHY camiasina baris, huzur ve mutluluk getirmesi dilegiyle herkese tekrar sevgi ve saygilar.
BİZ BİR TAKİMİZ.
Erol Haciroglu TK547
Posted: 12 Jan 2003, 16:57
by THY157
Selamlar;
Sevgili Kemal hocam, kaliteli ATC hizmeti tabii ki istediğimiz birşey, yurtdışı uçuşlarımda başıma gelen tam piste teker koyacakken missed approach yapma durumunda kalan bana "tamam ben kapatıyorum, sen başının çaresine bak" diyen bir hizmet anlayışını hiçbirimizin istediğini sanmıyorum. Kurum kurallarınızı bilmeden de yorum yapmak istemiyorum açıkçası. Erol'un da dediği gibi bir zamanlar uçmak istediğim akşam saatlerinde ne zaman bağlansam Burak hocamı karşımda görüyordum ve o zamanlarda bundan cesaret alarak bizde Flyşy forumunda neden trafik yok diye insanları uçmaya, bundan faydalanmaya yönlendirmeye çalışmıştık ve sanırım bunda da bir miktar başarılı olduk, o dönemde gecede trafik sayıları 20'li sayılara kadar arttı. Ancak maalesef olmaması gereken ya da forum ortamında tartışılmaması gerektiğini düşündüğüm menfi olay karşısında trafik azalmaya başlamış, varılan noktada da trafik uzunca bir süre bir elin parmaklarını geçemeyecek sayılara düşmüştü.
Bence önemli olan bu olaydan dersler çıkarmak ve Türkiye üzerindeki trafiği artırmaktır. Hepimiz biliyoruz ki TRVACC'ın VATSIM üzerindeki etkisi, aldığı trafiğe ve ATC etkinliğine bağlıdır. Bu yüzden bence eldeki kaynaklardan optimum fayda elde edecek şekilde tümden bir barış sağlamak, geçmişte yaşanan kötü olayları unutmak, insanları kazanmaya çalışmak önde gelen hedeflerimizden olmalıdır.
Bu yüzden ismi Burak olsun ve ya olmasın bence her insan değerli benim için hele ATC olursa daha değerli
Bu konuşmaları bir fikir jimnastiği olarak alıp ve daha iyiye ulaşmak için kullanmamız hem TRVACC hem de VATSIM kayıtlı Türk pilotlar açısından yararlı olacak diye düşünüyorum.
PS: ATC'lik hem ilgimi fazla çekmiyor hem de ingilizce konuşma problemim yüzünden benim için imkansız bence.
Sevgi ve saygılarımla...
Selçuk Poyraz
TK157
Posted: 13 Jan 2003, 16:36
by bdagdeviren
Saygılar,
Henüz okumuş bulunuyorum ki bazı noktalarda ismim geçmiş. Öncelikle beni aralarında görmek isteyen arkadaşlarıma teşekkür etmem gerekir.
Ortam hassas ve bir o kadar politik olup, hal ve hareketlerin, yazıların ve söylenenlerin birçok kişinin ONLINE aktivitelerini etkilediğini hepimiz bugünlerde de özellikle görmekteyiz.
bu türden ATCO ihtiyacını işleyen bir TOPIC'in tarafları harekete geçirdiğini görebilmek ve buna bağlı olarak aktivitelerin arttığını kaydetmek eminim herkes için bir "+" olmuştur.
Trafiğin olması ve artması elbette sadece TRVACC hizmetinin süresi, devamlılığı ve kalitesi ile bağlı olmayıp, buna internete bağlanma ücretlerinin pahalılığı, pilotların zaman bulabilmesi, gerekli donanıma sahip olmaları, eğitimlerini tamamlamaları ve en önemlisi isteklerinin ve şevklerinin olması da eklenebilir.
Oluşan tüm olaylar, bu etkenleri doğrudan etkileyip trafik üzerinde "+" ve "-" rol oynayabilmekte.
Bu bilgiler zeten bilinmekte olup "REFRESH" etmenin faydalı olacağını düşünerek sizlerle paylaştım.
Saygılarımla,
Posted: 14 Jan 2003, 15:49
by THY066
Sevgili Arkadaşlar ;
TRVACC ve FLYTHY kurumsallaşmış , kendi kuralları ve disiplini içerisinde özveri ile bizlere hizmet veren iki güzide sanal platformdur.
Bu iki kurumunda çalışmalarında şahısların başarısı herşeyin önüne geçmez ve geçemez.
O yüzden Sn Kemal BAKI'nın yazısını tekrar okuyun,satır aralarında arayıpta bulamadığınız cevapları bulacaksınız.
Saygılar
Kemal Tolu
TK66
Posted: 14 Jan 2003, 21:45
by THY177
Açıkası bu topic altında geçenleri kısaca bir özetlemek istiyorum ..
Haddime düşmezdi bunu yapmak ,anladıklarımı yazmak ve ortak temennilerin altını çizmek istedim yeniden ...
1) Sanal ortamda ucus zevkinin doruğunu FLYTHY pilotları ve TRVACC ailesinin değerli üyeleri ile birlikte online olduğumuz sürece ve imkan elverdiğince ucarak ve buna bağlı mümkünse tüm Turkiye FIR 'ın kapsandığı anlarda yaşıyoruz .
Bundan her iki taraf ta inanılmaz bir haz alıyor sonucunda ucus kalitesi ,gerçeğe yakınlık ve TEKAMUL sürecini hep birlikte yaşıyoruz.
2)TRVACC nin yapmakta olduğu işin kalitesi ve buna bağlı yetiştirdiği üyelerinin hizmet anlayışı öyle mertebelere gelmiştirki ATC siz bir simulasyon ortamı şekersiz bir irmik helvasına benzemektedir.(Ahmet kusura bakma senden kopyaladım ama tek dayanamadığım şeydir bu meret tatlı):D
Bu aşamada kişilerin isimlerinden ziyade yaptıkları işin kalitesi ile biribirinden ayrıldıkları ,kişilerin ortama kattıkları sağduyu ,iletişim ve bilgiyi paylaşma becerisi ve en önemlisi işlerine verdikleri önem onları "kişiliklerinden ayıkladığınızda " bir çoğumuz gözünde "referans insanları" haline getirmiştir.
3) Her iki kurumda sanalda olsa idari teamülleri olan ve bu teamüller çerçevesi içerisinde üyelerinin hür irade ve kararlarına saygı gösteren ,temelde havacılığı bilinçli bir şekilde sevdirmeyi hedeflemiş,ortamı özellikle kişisel hırsların ve egolardan mümkün olabildiğince arındırılmış bir ortam ve MİSYON içerisinde tutmaya çalışan gönüllü ve yapıcı yöneticilerdir.
4)ATC sayılarını arttırmaktan ziyade ATC kalitesinin arttılması her iki kurumunda en samimi beklentisidir.Zamanımızın kendimize ait kısımlarında ayırdığımız bu en değerli anlarımzıda TRVACC 'nin de aktif bir üyesi olmak ,hem ucucu hemde bir ATC olmak yolundaki uzun yolu gözümüz yiyorsa kendimizi buna aday göstermeli bu beklentilerimizi karşılamaya önce kendimizden başlamalıyız.
5)Herkes HATA yapabilir...önemli olan hataların gerçek anlamda muhasebesini ve eleştirisini yaparak ortamı zenginleştiren ve renklendirilen tüm simaların varlıklarını biçilen MİSYON DONU çerçevesinde devam ettirmeleridir yada kazandırılmalarıdır.
Saygı ve sevgilerimle ;
TK 177 Ergenekon Kucuk
Posted: 15 Jan 2003, 03:01
by Bozhan Özsoy
Arkadaşlar konunun özüne dönecek olursak ATC Hizmeti gonul isidir. Eger booking yapmazsaniz kimse sektor acip saatlerce 1-2 trafik beklemez.
30 dakika once yapilan booking bile ucacaginiz bolgede ATC olma sansini arttirir.
Lutfen biraz anlayisli olalim, ATC olayi sadece bir tane trafik bile olsa hazirliklari uzun surdugu icin oldukca zahmetli bir istir.
Sevgiler,
Bozhan Ozsoy.