LTFG GAZİPAŞA CIRCLING UYGULAMASI HK.
Posted: 06 Jul 2021, 19:28
Herkese merhabalar, birkaç hafta önce Gazipaşaya yaptığım uçuşta yaklaşmayı 08 olarak planladım fakat rüzgar yönü değişerek 08 pisti için 5 knot tailwind oluştu. 5 knot tailwind limit içerisindeydi(uçak b738) fakat hem antrenman olması hem de daha önce bu meydana circling yapmamış olmam nedeniyle loc dme 08 yaklaşmasıyla sağa açılış yani güneyden olacak şekilde planlamamı yaptım.



fakat chartlardaki minimumlar ve fctm circling approach prosedürleri baz alarak gerçekleştirdiğimde meydan çevresindeki dağlardan kaynaklı önce terrain ve daha sonrasında pull-up ikazları ile yaklaşmayı iptal etmek zorunda kaldım. ikinci denememde de aynısı oldu ve 5 knot tailwinde razı olmak zorunda kaldım
Bu meydana circling yapmış kaptanlarımız var ise hatanın nerede yapıldığı hakkında yardımcı olmasını rica ederim.
Ayrıca yaptığım alçalış vs. hesaplamaları şu şekilde :
açılış bacağı wings level'dan itibaren 20 saniye,
outbound leg(pist bitimi itibariyle) = 87 saniye (2900mda/100 x 3)
outbound legte daha erken ya da geç dönmek fayda etmiyor. daha yüksekten bile gelinse çok dik açı ile alçalmak gerekiyor. 3.5 derecelik bi açı bile tutturulamıyor dağa çarpmamak için. sonuç olarak her türlü unstable- go around geliyor



fakat chartlardaki minimumlar ve fctm circling approach prosedürleri baz alarak gerçekleştirdiğimde meydan çevresindeki dağlardan kaynaklı önce terrain ve daha sonrasında pull-up ikazları ile yaklaşmayı iptal etmek zorunda kaldım. ikinci denememde de aynısı oldu ve 5 knot tailwinde razı olmak zorunda kaldım

Bu meydana circling yapmış kaptanlarımız var ise hatanın nerede yapıldığı hakkında yardımcı olmasını rica ederim.
Ayrıca yaptığım alçalış vs. hesaplamaları şu şekilde :
açılış bacağı wings level'dan itibaren 20 saniye,
outbound leg(pist bitimi itibariyle) = 87 saniye (2900mda/100 x 3)
outbound legte daha erken ya da geç dönmek fayda etmiyor. daha yüksekten bile gelinse çok dik açı ile alçalmak gerekiyor. 3.5 derecelik bi açı bile tutturulamıyor dağa çarpmamak için. sonuç olarak her türlü unstable- go around geliyor
