Merhabalar;Va mızdaki vPilotlarımıza iki soru...
1.a.LTFM meydanına yaklaşıyorsunuz Vatsim de açık vATCO gorev yapmıyor metar aldınız rüzgar bilgisi 170 dereceden 10knt hangi pistlere planlama yaparsınız iniş için..
b. Bu sefer gene LTFM yaklaşıyorsunuz vATCO görev yapıyor rüzgar bilgisi aynı 170/10 knt fakat ATIS te iniş için kullanılan pistler 17L 35R 36 ne yaparsınız....
2.LTAC meydanına yaklaşıyorsunuz Vatsim de açık vATCO gorev yapmıyor metar aldınız rüzgar bilgisi 030 dereceden 10knt hangi pistlere planlama yaparsınız iniş için..
b. Bu sefer gene LTAC yaklaşıyorsunuz vATCO görev yapıyor rüzgar bilgisi aynı 030/10 knt fakat ATIS te iniş için kullanılan pistler 21L 21R ne yaparsınız....
Her iki meydan da yağış yok pistler kuru frenleme good good good ..
Erman PİLİÇOĞLU
Turkish Virtual Checkride Director
RWY OPERATIONS (Preferential RWY System PRS)
- FatihBas
- Junior Member
- Posts: 54
- Joined: 09 Jul 2018, 08:38
- Name: Fatih Bas
- PID: 0000
- Vatsim ID: 1428389
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Selamlar hocam,
Birden fazla parametre barındıran bir konu, basit bir cevap verilebileceğini sanmıyorum.
Meydan kalabalık mı? Gelen & Giden trafik durumu nedir? Kullandığımız uçağın rüzgar limitleri nelerdir? Kuyruktan rüzgar alarak iniş yapmaya uçak elverişli midir? AutoLand
yapılacak mı? Manuel mi inilecek? Hassas yaklaşma mı yapılıyor?
Uçaklar neden rüzgar yönüne doğru iniş kalkış yapıyor? Rüzgarın havaya kaldırma kuvvetinden faydalanmak için. Tabi ki en emniyetli olacak şekilde burun rüzgarı alarak yaklaşıp inmeyi tercih ederim.
Burun rüzgarı alacak şekilde inemiyor isek, uçağın kuyruk rüzgarı limitleri, anlık rüzgar durumuna göre inişe müsade ediyor ise kuyruk rüzgarı alarakta inilebilir.
Birden fazla parametre barındıran bir konu, basit bir cevap verilebileceğini sanmıyorum.
Meydan kalabalık mı? Gelen & Giden trafik durumu nedir? Kullandığımız uçağın rüzgar limitleri nelerdir? Kuyruktan rüzgar alarak iniş yapmaya uçak elverişli midir? AutoLand
yapılacak mı? Manuel mi inilecek? Hassas yaklaşma mı yapılıyor?
Uçaklar neden rüzgar yönüne doğru iniş kalkış yapıyor? Rüzgarın havaya kaldırma kuvvetinden faydalanmak için. Tabi ki en emniyetli olacak şekilde burun rüzgarı alarak yaklaşıp inmeyi tercih ederim.
Burun rüzgarı alacak şekilde inemiyor isek, uçağın kuyruk rüzgarı limitleri, anlık rüzgar durumuna göre inişe müsade ediyor ise kuyruk rüzgarı alarakta inilebilir.
- THY1592
- Officer
- Posts: 436
- Joined: 29 May 2006, 14:52
- Name: Erman PILICOGLU
- PID: 1592
- Vatsim ID: 965504
- City: Ankara
- Location: Turkey
Değerli vpilotlarımız;
Öncelikle uçuş planlaması yaparken kalkış ve iniş meydanlarının chart larını mutlaka okuyun,her meydan birbirinin aynı olmayabilir özel prosedürleri olabilir.Chartlarda AIRPORT BRIEFING bölümünde bunlar detaylı yazar,Vatsim de Vacc ler bu chartları dikkate alarak daha da gerçekçilik adına sanal ortama da uygularlar..
LTFM için soruduğum soruya bakarsak..
1a. Evet rüzgar yönüne göre tercih edeceğimiz rwy 17L 16R ve 18 dir.
1b. LTFM meydanında Preferential RWY System PRS sistemi vardır. LTFM chart 30-1P1 1.4.3 ve 30-1P2 de açıkça belirtilmiştir.LTFM meydanın da tercihli pist kullanımı yoktur.. Chart ta belirtilen PRS uygulama için elverişsiz durumlar dışında ATC tarafından belirlenen rwy lerden kalkış ve iniş yapılır...Ancak;ATC tarafından belirlenen tercih edilen RWY'lerin kullanımını kabul etmek veya reddetmek pilotun kararı ve sorumluluğundadır. Pilot, iniş için başka bir RWY talep ederse veya kalkış, bir güvenlik veya performans nedeniyle, bu talep ATC tarafından karşılanacaktır.Bu gibi durumlarda, uzun bir gecikmeye tabi olabilirsiniz.Bu gecikme 30 dk aşacaksa ATC pilotu bilgilendirmek zorundadır.Bu na bir örnek verirsek acil durum dışında uçağınızda AutoBreak arızalı inişte manuel break yapacaksınız,rüzgarı karşınıza almanız da fayda var...


LTAC için sorduğum soru ya bakarsak..
2a. İniş pisti 21L veya 21R olmalıdır..LTAC Preferential RWY System PRS uygulamasında LTFM nin aksine Tercihli pist kullanımı vardır..
2b. ATC tercih ettiği pistleri kullanırız..Kabul etmek veya etmemek yukarıda belirtiğim gibi aynıdır..

Değerli kaptanlarım gördüğünüz üzere meydan chart larının önemi bir kez daha hatırlatmak istedim...Mümkün olduğunca vATCO arkadaşlarımıza yaptığı görevi başında yardımcı olmak,karşilıklı hoşgörü ve anlayışla uçuşlarımızı icra etmeliyiz..Bizler Havacılık aşkı ile bu hobimizi yapıyoruz onun için çok çok keyif almak varken birbirimizi üzmenin kırmanın bir anlamı yok...
Keyifli kırımsız uçuşlar dileğiyle...
Erman PİLİÇOĞLU
Turkish Virtual Checkride Director
Öncelikle uçuş planlaması yaparken kalkış ve iniş meydanlarının chart larını mutlaka okuyun,her meydan birbirinin aynı olmayabilir özel prosedürleri olabilir.Chartlarda AIRPORT BRIEFING bölümünde bunlar detaylı yazar,Vatsim de Vacc ler bu chartları dikkate alarak daha da gerçekçilik adına sanal ortama da uygularlar..
LTFM için soruduğum soruya bakarsak..
1a. Evet rüzgar yönüne göre tercih edeceğimiz rwy 17L 16R ve 18 dir.
1b. LTFM meydanında Preferential RWY System PRS sistemi vardır. LTFM chart 30-1P1 1.4.3 ve 30-1P2 de açıkça belirtilmiştir.LTFM meydanın da tercihli pist kullanımı yoktur.. Chart ta belirtilen PRS uygulama için elverişsiz durumlar dışında ATC tarafından belirlenen rwy lerden kalkış ve iniş yapılır...Ancak;ATC tarafından belirlenen tercih edilen RWY'lerin kullanımını kabul etmek veya reddetmek pilotun kararı ve sorumluluğundadır. Pilot, iniş için başka bir RWY talep ederse veya kalkış, bir güvenlik veya performans nedeniyle, bu talep ATC tarafından karşılanacaktır.Bu gibi durumlarda, uzun bir gecikmeye tabi olabilirsiniz.Bu gecikme 30 dk aşacaksa ATC pilotu bilgilendirmek zorundadır.Bu na bir örnek verirsek acil durum dışında uçağınızda AutoBreak arızalı inişte manuel break yapacaksınız,rüzgarı karşınıza almanız da fayda var...


LTAC için sorduğum soru ya bakarsak..
2a. İniş pisti 21L veya 21R olmalıdır..LTAC Preferential RWY System PRS uygulamasında LTFM nin aksine Tercihli pist kullanımı vardır..
2b. ATC tercih ettiği pistleri kullanırız..Kabul etmek veya etmemek yukarıda belirtiğim gibi aynıdır..

Değerli kaptanlarım gördüğünüz üzere meydan chart larının önemi bir kez daha hatırlatmak istedim...Mümkün olduğunca vATCO arkadaşlarımıza yaptığı görevi başında yardımcı olmak,karşilıklı hoşgörü ve anlayışla uçuşlarımızı icra etmeliyiz..Bizler Havacılık aşkı ile bu hobimizi yapıyoruz onun için çok çok keyif almak varken birbirimizi üzmenin kırmanın bir anlamı yok...
Keyifli kırımsız uçuşlar dileğiyle...
Erman PİLİÇOĞLU
Turkish Virtual Checkride Director