Page 1 of 1

bir türlü olmuyo

Posted: 22 Dec 2001, 02:29
by deep
merhaba arkadaşlar.bu uçuş meraklısı olarak aranıza katıldım bende. yalnız şu online uçuş olayını yapamadım birtürlü.sanırım flyşy ye üye oldum ama ismim görünmüyo, artı squawkbox u anlatılan şekilde açıyorum ama online olan hiç bir server göremiyorum, anca kendim açarsam. benmi bir yerlerde yanlış yapıyorum ?? artı bir sorum daha , fs2000 i joystick ile oynuyorum, yalnız bazen uçak çapraz bir şekilde uçuyor, rudder ve aileron ayarları ile oynuyorum ama hiçbir tesiri olmuyo, hızlanır hızlanmaz uçak feci bir şekilde bir tarafa çekiyor, bunun nedenini bilen varmı? birde ben şimdiye kadar sadece bilgisayarda tek başıma bu oyunlar ile ilgilendim , cls-ils sistemi navigasyon cihazları felan hakkında kulaktan duyma az bi bilgim var, ama oyun içerisinde bunları kullanamıyorum , belki kurallara uygun olmuyo ama fs2000 prof. da hard realism modunda güzel uçuşlar gerçekleştiriyorum. bende sizin bu sanal filonuza katılıp sanal uçuşlar yapabilirmiyim ? yoksa bunun için illaki bütün prosesürleri bilmem mi gerek? ayrıca atc- pilot iletişimlerini ingilizcemi yapıyosunuz? ingilizce bilmiyorsak türkçe bi şekilde idare edemezmiyiz? sanırım çok sordum ama umarım cevaplarsınız. cevaplarsanız çok sevinirim , iyi uçuşlar. bye

Posted: 22 Dec 2001, 13:13
by THY7
Sevgili DEEP;
Umarım cevaplarsınız demen beni çok üzdü,çünkü biz bu forumda hiçbir soruyu cevapsız bırakmıyoruz,ve aramızda yeni arkadaşları görmekten mutluluk duyuyoruz.
FLYTHY'ye üye olduysan ismin en kısa sürede roster'da gözükecektir,Çünkü bir yoğunluk var ve çalışmalarını tamamladığımız,bilgilaeri tam olan pilotları en kısa sürede filomuza eklemeye çalışıyoruz.Squawk box!ı açman için www.vatsim.net adresine gidip,bu sayfayı baştan sona okuman ve Buradan bir üye İD'si alman gerekiyor,Server'larda bu sayfanın içinde yazılı...
Uçağının kalkışta başka yöne kontrolsüz dönüşü Jıystick ayarsızlığı muhtemelen,Wİndows'ta CONTROL PANEL'den Joystick'e gel ve CALİBRE etmeyi dene derim.Sana yabancı olan terimleri bu hafta içinde başlatacağımız Eğitim programımızda tüm ayrıntısına kadar öğreneceksin,senin yapman gereken,mail'ları ve forumu eksiksiz takip etmen,Haftaya eğitimler başlıyor,her soruna cevap bulacaksın....:)
İyi uçuşlar... Hmmm bu arada Bu işte profesyonelliğe doğru gittikçe İngilizce konuşman gerekecek tabii,Biz ATC'ler yeni pilotlara fazla zorlanmamaları için müsamaa gösterip Türkçe konuşmalarına izin vermekteyiz,önemli olan terminolojiye uygun konuşmak....

Berhan Dönmez
V.Captain and ATC
Marmara University
-__ Chemistry __-

Posted: 22 Dec 2001, 16:47
by hakan737
ATC olarak ilave edeyim hemen...online uçuş platformu , training günlerinde korrdinasyondan gorevli arkadaşlar,program ve hava sahası haricinde bir eğitim alanı değildir. Online uçuş özellikle VATSIM'de aynı hava sahasını paylaştığınız bir çok pilot olacak. Kabaca bir tanım ile araba kullanmayı teorik olan biri ile arabayı profesyonel kullanan kişilerin aynı yarış pistinde turlamaları gibi birşey bu. Eğitim ve bilgi için kaynaklar artık 1-2 tane değil, bulunması hiç zor değil, yeterki bu işe ayrılacak ciddi vakit, ilgi ve sevgi olsun. havacılık saf anlamı ile öğrenmek , öğrenmek ve yine öğrenmektir. Bunun içinde okumak gerekir. Umarım havacılık sevginiz , gözünüzü korkutacak bu cümlelerden daha fazladır.

Hakan GUVEN
Virt.Air Trf. Cont.

Hakan Guven

Posted: 22 Dec 2001, 16:52
by uuzgan
Merhaba.
Uçuş öğrenmeye FS2000 alarak başladım. FS2000 ile birlikte gelen kitapçık sayesinde ISL, yaklaşma, VOR gibi bir çok konuda bilgi sahibi oldum (Öğrendim demek doğru olmayabilir)

FS2000'i lisanssız kullanan arkadaşların kutudan çıkan bu kitaba sahip olamadıklarından öğrenmelerinin kolay olmayacağını düşünüyorum.
FS2002'de tüm bu kitapçık CD içinde geliyor. Uçuş okulu kısmını okumanızı tavsiye ederim.
(Biraz ingilizce bilgisi gerekli)
teşekkürler.

Posted: 23 Dec 2001, 00:59
by Ahmet Bedir
Uçağın bir yöne çekmesi gayet normal, Yan rüzgarlada uçak hızlanırken rüzgar yönüne dönmeye çalışır, rudder ile pist de düz tutmaya çalışın.

Rüzgar olmasa bile pervaneli uçaklarda bu olay gine yaşanır, uçak pervanen yivmesinden solla çeker, bu olay tam gaz da daha belirgin olur.

Posted: 23 Dec 2001, 20:27
by remzi
uçağın sağa ya da sola çekmesinin muhtmele sebeplerinden biri de tek motora gaz verip diğerini rölantide(idle)da bırakmaktır. çoğunlukla kazara E harfine basılmasıyla oluşur ve rudder dahil aileron-maileron dinlemez. böyle olup olmadığının kontrolü(singıl motor operation)şrottle kadran düğmesine basıp izlemektir(kokptte yan yana duran 3-4 düğme var. birisi uydu anten işaretine benzer.diğeri de uçak şekline işte bu.)
sevgiler iyi uçuşlar
remzi öztürk