RNAV YAKLAŞMADA FMC İŞLEMLERİ
Posted: 27 May 2016, 23:48
UFAK HATIRLATMA:
Akadaşlar, ATC iken en çok LTBA RNAV yaklaşmalarda karşılaşılan bir hususu sizlerle paylaşmak istiyorum.
LTBA Yaklaşmada FMC'lerde örneğin 05 pisti için ERKAL1A girdiğinizde son yaklaşma aşamasında BA588 ile CI son yaklaşma noktası arasında bir boşluk olur ve (VECTOR) ikazı bulunur. Bu ATC nin sizi hatta vektör ile alacağını ifade eder.
Bu arayı birleştirmediğimizde Top of Descend (T/D) hesabı tam tutmuyor ve geç alçalma oluyor. Bu nedenle çok arkadaşın yaptığı gibi bu aradaki boşluğu silerek BA588 ile CIXXX noktasını birleştirmek yoluyla doğru bir alçalma olabiliyor. (BAzı arkadaşlar daha önceki noktaları birleştiriyor bu da olabilir ama alçalmada sıkıntı olduğunda yüksek kalınabilir)
Bunu yapınca ise bir başka sıkıntı çıkıyor LNAV modunda devam edince ATC varsa ve sizi henüz hatta almayacaksa bile FMC sizi hatta döndürüyor bu da hem ATC nin planlamasını bozuyor hem de diğer trafiklere tehdit oluşturuyor.
Bu nedenle FMC de yukarıda yazdığım birleştirmeyi yaptığınızda lütfen rüzgaraltı dediğimiz son yaklaşma hattında (BAXXX leri uçarken) LNAV dan çıkıp o andaki uçuş başınızda HDG moduna alınız. Bu sayede ATC size talimat verene kadar düz uçuşa devam edersiniz.
Bu uygulamayı LTBA LTFJ ve LTAI de alışkanlık haline getiriniz. ATC olmadığında da uygulayınız.

Akadaşlar, ATC iken en çok LTBA RNAV yaklaşmalarda karşılaşılan bir hususu sizlerle paylaşmak istiyorum.
LTBA Yaklaşmada FMC'lerde örneğin 05 pisti için ERKAL1A girdiğinizde son yaklaşma aşamasında BA588 ile CI son yaklaşma noktası arasında bir boşluk olur ve (VECTOR) ikazı bulunur. Bu ATC nin sizi hatta vektör ile alacağını ifade eder.
Bu arayı birleştirmediğimizde Top of Descend (T/D) hesabı tam tutmuyor ve geç alçalma oluyor. Bu nedenle çok arkadaşın yaptığı gibi bu aradaki boşluğu silerek BA588 ile CIXXX noktasını birleştirmek yoluyla doğru bir alçalma olabiliyor. (BAzı arkadaşlar daha önceki noktaları birleştiriyor bu da olabilir ama alçalmada sıkıntı olduğunda yüksek kalınabilir)
Bunu yapınca ise bir başka sıkıntı çıkıyor LNAV modunda devam edince ATC varsa ve sizi henüz hatta almayacaksa bile FMC sizi hatta döndürüyor bu da hem ATC nin planlamasını bozuyor hem de diğer trafiklere tehdit oluşturuyor.
Bu nedenle FMC de yukarıda yazdığım birleştirmeyi yaptığınızda lütfen rüzgaraltı dediğimiz son yaklaşma hattında (BAXXX leri uçarken) LNAV dan çıkıp o andaki uçuş başınızda HDG moduna alınız. Bu sayede ATC size talimat verene kadar düz uçuşa devam edersiniz.
Bu uygulamayı LTBA LTFJ ve LTAI de alışkanlık haline getiriniz. ATC olmadığında da uygulayınız.
