Avsim forumdan alıntılar:
Ben 2nci öneriyi uyguladım ve sorunum çözüldü.
-------------------------------------
The new panel config didnt cure my mouse problems eişer. However, I have made şe following changes and THAT HAS cured şe problem
File: fsroot\aircraft\pssab-pro\panel\panel.cfg
Scroll down to şe Window8 section, and make it look like şis...
(Window8) size_mm=2,2
position=7
visible=1
ident=59
gauge00=PSS-A320!Server, 0, 0, 1
Robert Kirkland
PSS SUPPORT
-------------------------------
Murat Toloğlu, TK233
Senior First Officer
Bahçeşehir, İstanbul
Simsoftworkshop SSW A310
- THY455
- Average User
- Posts: 166
- Joined: 04 Jun 2002, 21:54
- Name: Serdar DEMIRAY
- PID: 455
- Vatsim ID: 842820
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Murat Kaptan bende de birinci degisikligi yapinca mouse olayi duzeldi cok tesekkurler.
Ural Kaptan dosyayi aldim ancak soylediginiz gibi update i yapinca zaten ayni dosya bende mevcutmus bu shift+9 olayini anlamadim...
Bildiginiz gibi A330 un fs9 icin olani var A319 A320 A321 icin patch i kurdum Diger ucaklarda joystick problemi yok onun icin kalibrasyondan kaynaklanacagini zannetmiyorum .Airbus 330 da da sorun yok acaba 319,320,321 de T/O trim ayari yapiliyor mu zira hafif bir trim ayari verince kalkis gerceklesiyor.Ya elevator ayarlarindan yada trim ayarindan kaynaklaniyor sanirim..Bu sorunu benden baska yasayan yok galiba..
Saygilar
TK 455
Serdar Demiray
Ural Kaptan dosyayi aldim ancak soylediginiz gibi update i yapinca zaten ayni dosya bende mevcutmus bu shift+9 olayini anlamadim...
Bildiginiz gibi A330 un fs9 icin olani var A319 A320 A321 icin patch i kurdum Diger ucaklarda joystick problemi yok onun icin kalibrasyondan kaynaklanacagini zannetmiyorum .Airbus 330 da da sorun yok acaba 319,320,321 de T/O trim ayari yapiliyor mu zira hafif bir trim ayari verince kalkis gerceklesiyor.Ya elevator ayarlarindan yada trim ayarindan kaynaklaniyor sanirim..Bu sorunu benden baska yasayan yok galiba..
Saygilar
TK 455
Serdar Demiray
Selamlar
Arkadaslar , benimde PSS ABPro panel hakkında bir sorum olacak.. Take off aşamasında , biraz şrust verdikten sonra klavyede 2 kez (+) tuşuna basıyoruz , take off için yeterli hıza eriştiğimizde (1) tuşuna basarak trim down ve uçak kalkıyor.. Sonrasında yine 1 kez (-) tuşuna basarak şrust climb moduna geçiyoruz.. Sorum şu , klavyeden girilen 2 kez (+) veya 1 kez (-)push bilgilerinin paneldeki karşılığı ne? Sanırım klavyede 2 kez (+)ya basmak , panelde A/Thr butonuna basmayla aynı şey.. Amaç, imkanlar ölçüsünde biraz daha gerçekliği yakalamak.. En azından gerçekte bu iş nasıl oluyor bilmek isterdim..
Birde şu var.. Airbus acemiliğime verip gülmeyinde
, AutoPilot OFF iken , sağa sola manevra yapmanın imkanı yok değil mi? Ortada Lovye yok ama pencere kenarında bir joystick var , ne işe yaradığını bilmiyorum.. Bu durumda , tamamen VFR şartlarda , ILS ve FMC'de pist bilgisi/approach yok iken nasıl inilecek?
Diyelimki , uçuş bilgisayarı ve AutoPilot, arızalandı.. Hiçbir şekilde ne rotayı izleyebiliyorsunuz , ne de HDG,SPD veya ALT değerlerini değiştirebiliyorsunuz..Bu durumda "son dua charlie" mi oluyor?
Sevgi ve Saygılarla
Cüneyt Damar

Arkadaslar , benimde PSS ABPro panel hakkında bir sorum olacak.. Take off aşamasında , biraz şrust verdikten sonra klavyede 2 kez (+) tuşuna basıyoruz , take off için yeterli hıza eriştiğimizde (1) tuşuna basarak trim down ve uçak kalkıyor.. Sonrasında yine 1 kez (-) tuşuna basarak şrust climb moduna geçiyoruz.. Sorum şu , klavyeden girilen 2 kez (+) veya 1 kez (-)push bilgilerinin paneldeki karşılığı ne? Sanırım klavyede 2 kez (+)ya basmak , panelde A/Thr butonuna basmayla aynı şey.. Amaç, imkanlar ölçüsünde biraz daha gerçekliği yakalamak.. En azından gerçekte bu iş nasıl oluyor bilmek isterdim..
Birde şu var.. Airbus acemiliğime verip gülmeyinde

Diyelimki , uçuş bilgisayarı ve AutoPilot, arızalandı.. Hiçbir şekilde ne rotayı izleyebiliyorsunuz , ne de HDG,SPD veya ALT değerlerini değiştirebiliyorsunuz..Bu durumda "son dua charlie" mi oluyor?

Sevgi ve Saygılarla
Cüneyt Damar

-
- Senior Member
- Posts: 329
- Joined: 16 Apr 2002, 14:28
- Name: Murat TOLOGLU
- PID: 65
- Vatsim ID: 839820
- City: Istanbul
- Location: Turkey
- Contact:
Değerli Arkadaşlar,
Forum'a değişik bir gözle baktım, bir de ne göreyim ! Bizim topic "number of read" sıralamasında 1470 hit ile, açık farkla lider.
İkincilik 1220 hit ile, en son 13.6.2003 de ziyaret edilen kardeş topic DF737-400'te. Keşke PSS için başka bi topic açmasaydım, sonuç daha yüksek olurdu.
Bu başarıda emeği olan tüm SSW severleri kutluyorum. Biraz gayret edersek Pilot's Room'un lideri Flight Recorder'ı yakalayacağız.
Diğer yandan "Çift Monitör-Full Screen Mode" adlı topiğime hiç yanıt gelmemesine de baya üzüldüm yani [V][?]
Onur Kaptan, görev uçuşlarım bitti, PSS'i de epey denedim. ?imdi sizin APU ve PROFILE sorunlarınızı denemek için emektar SSW A310 u çalıştıracağım.
Saygılar, sevgiler..
Murat Toloğlu, TK233
Senior First Officer
Bahçeşehir, İstanbul
Forum'a değişik bir gözle baktım, bir de ne göreyim ! Bizim topic "number of read" sıralamasında 1470 hit ile, açık farkla lider.
İkincilik 1220 hit ile, en son 13.6.2003 de ziyaret edilen kardeş topic DF737-400'te. Keşke PSS için başka bi topic açmasaydım, sonuç daha yüksek olurdu.
Bu başarıda emeği olan tüm SSW severleri kutluyorum. Biraz gayret edersek Pilot's Room'un lideri Flight Recorder'ı yakalayacağız.

Diğer yandan "Çift Monitör-Full Screen Mode" adlı topiğime hiç yanıt gelmemesine de baya üzüldüm yani [V][?]
Onur Kaptan, görev uçuşlarım bitti, PSS'i de epey denedim. ?imdi sizin APU ve PROFILE sorunlarınızı denemek için emektar SSW A310 u çalıştıracağım.
Saygılar, sevgiler..
Murat Toloğlu, TK233
Senior First Officer
Bahçeşehir, İstanbul
Arkadaşlar merhabalar,
SSW A310 ile ilgi bir registration sorunum var.
candilek@superonline.com adresine bilgi gönderebilirsiniz.
teşekkürler.
Can Hürel
CH
SSW A310 ile ilgi bir registration sorunum var.
candilek@superonline.com adresine bilgi gönderebilirsiniz.
teşekkürler.
Can Hürel
CH
-
- Senior Member
- Posts: 329
- Joined: 16 Apr 2002, 14:28
- Name: Murat TOLOGLU
- PID: 65
- Vatsim ID: 839820
- City: Istanbul
- Location: Turkey
- Contact:
Onur kaptan selam,
SSW A310 hakkında sorularınıza cevap verebilmek ve sözümü tutabilmek için bu akşam İstanbul-Ankara-İstanbul uçuşu yaptım.
APU ile ilgili hiçbir sıkıntı yok. Motor kapadıktan sonra da sorunsuz çalışıyor. Ayrıca zaten inişten sonra taksi sırasında APU ON yapılması tavsiye ediliyor. Motor kapatırken APU ON da bırakabilirsiniz. Varsın çalışsın, zaten gerçekte de kısa süreli duraklamalarda çalışıyor. Ben APU yu ve motorları olabilecek her şekilde deneyip çalıştırdım, hiç sıkıntı yok.
Bu uçağın derdi: FMS.
FMC olur olmaz zamanlarda mod değiştiriyor, örneğin tırmanma sırasında birden descend moda geçebiliyor. Altidude set değeri alçak ise uçak alçalmaya başlıyor falan. Bu durum kalkıştan hemen sonra olursa, göz açıp kapayıncaya kadar crash olabilirsiniz. Yoksa, FMC modlarını iyi takip ederseniz ( ve kontrol altına alırsanız ) her şey sorunsuz. Yani Profile da sorunsuz çalışıyor. FMC de verdiğiniz hızları A/T oldukça iyi tutuyor.
Zaten (bende) FMS sık sık da Debug Error veriyor.
Sonuç olarak; bu uçak bu haliyle uzun yol için çok yorucu. Sürekli diken üzerinde kalmak gerekiyor. Kalkıştan sonra hızın ve attitude'un stabil olmasını bekleyip set değerlerini iyice gözden geçirip A/P daha sonra ON yapın (derim).
Ayrıca, siz siz olun seyir hızını 310 kt üzerine çıkarmayın.
Bir keresinde makinanın başından 2 dakika ayrıldım, o arada karşı rüzgr gelmiş uçak overspeed e girmiş bizim alet nasıl olduysa Speed Brake leri açmış ve kapamamış, rüzgar geçince de bir türlü hızlanamıyor ve irtifa kaybediyor. O sırada duruma müdehale etmesem yine yerdeyiz [8D]
Can kaptan, ben o bilgiyi alalı epey oldu, maillerime bakıp bulmaya çalışacağım ve göndereceğim.
Murat Toloğlu, TK233
SSW A310 hakkında sorularınıza cevap verebilmek ve sözümü tutabilmek için bu akşam İstanbul-Ankara-İstanbul uçuşu yaptım.
APU ile ilgili hiçbir sıkıntı yok. Motor kapadıktan sonra da sorunsuz çalışıyor. Ayrıca zaten inişten sonra taksi sırasında APU ON yapılması tavsiye ediliyor. Motor kapatırken APU ON da bırakabilirsiniz. Varsın çalışsın, zaten gerçekte de kısa süreli duraklamalarda çalışıyor. Ben APU yu ve motorları olabilecek her şekilde deneyip çalıştırdım, hiç sıkıntı yok.
Bu uçağın derdi: FMS.
FMC olur olmaz zamanlarda mod değiştiriyor, örneğin tırmanma sırasında birden descend moda geçebiliyor. Altidude set değeri alçak ise uçak alçalmaya başlıyor falan. Bu durum kalkıştan hemen sonra olursa, göz açıp kapayıncaya kadar crash olabilirsiniz. Yoksa, FMC modlarını iyi takip ederseniz ( ve kontrol altına alırsanız ) her şey sorunsuz. Yani Profile da sorunsuz çalışıyor. FMC de verdiğiniz hızları A/T oldukça iyi tutuyor.
Zaten (bende) FMS sık sık da Debug Error veriyor.
Sonuç olarak; bu uçak bu haliyle uzun yol için çok yorucu. Sürekli diken üzerinde kalmak gerekiyor. Kalkıştan sonra hızın ve attitude'un stabil olmasını bekleyip set değerlerini iyice gözden geçirip A/P daha sonra ON yapın (derim).
Ayrıca, siz siz olun seyir hızını 310 kt üzerine çıkarmayın.
Bir keresinde makinanın başından 2 dakika ayrıldım, o arada karşı rüzgr gelmiş uçak overspeed e girmiş bizim alet nasıl olduysa Speed Brake leri açmış ve kapamamış, rüzgar geçince de bir türlü hızlanamıyor ve irtifa kaybediyor. O sırada duruma müdehale etmesem yine yerdeyiz [8D]
Can kaptan, ben o bilgiyi alalı epey oldu, maillerime bakıp bulmaya çalışacağım ve göndereceğim.
Murat Toloğlu, TK233
-
- Average User
- Posts: 121
- Joined: 19 Jul 2003, 19:26
- Name: Onur VARDAL
- PID: 559
- Location: Turkey
- Contact:
Murat Hocam selamlar,
Öncelikle yükseköğretim dolayısıyla KIBRIS Doğu Akdeniz Üniversite'sinde bulunduğum için ve Bilgisayar Mühendisliğinde olamama rağmen internet bağlantısı için Username-Password'u geç verdiklerinden cevabım biraz geç oldu kusura bakmayın.
SSW ile bahsettiğiniz işlemlerin hepsini aynen sizin uyguladığınız gibi yaptım; ayrıca APU'yu hiç kapamasam da sorun yine de değişmiyor, motor kapamadan sonra bir türlü devreye girmiyor. Yani benim bu olaya biraz daha kafa patlatmam gerekecek ya da inşallah uygun bir zamanda yüz yüze görüşebilirsek eğer belki gözden kaçan ufak tefek şeyler vardır çözüme ulaşabiliriz.
PROFILE için sizin de bahsettiğiniz gibi FMC hata mesajları çok fazla rahatsız ettiğinden dolayı ben pek kullanmayı seğmiyorum; birde hep diken üstünde gibi hissediyorsunuz kendinizi sürekli FMC'i kontrol et, tırmanırken dalışa geçmesi felan... Valla ben uzun menzil uçuşlarımda hep VNAV kullandım ve çok keyif alarak (çoğu zaman) bir sıkıntı yaşamadan da uçuşlarımı tamamladım.
- Forum'a değişik bir gözle baktım, bir de ne göreyim ! Bizim topic "number of read" sıralamasında 1470 hit ile, açık farkla lider.
İkincilik 1220 hit ile, en son 13.6.2003 de ziyaret edilen kardeş topic DF737-400'te. Keşke PSS için başka bi topic açmasaydım, sonuç daha yüksek olurdu.
Bu başarıda emeği olan tüm SSW severleri kutluyorum. Biraz gayret edersek Pilot's Room'un lideri Flight Recorder'ı yakalayacağız. -
Tamamen yazdıklarınıza da katılıyorum, çok eğitici ve amacına uygun bir topic olduğu düşüncesindeyim. Tüm SSW severlere bu vesile ile tekrar teşekklürler.
:D:D:D
Görüşmek Üzere, Sevgiler...
Onur VARDAL
Captain
TK559
"Turkish Double Five Niner"
Öncelikle yükseköğretim dolayısıyla KIBRIS Doğu Akdeniz Üniversite'sinde bulunduğum için ve Bilgisayar Mühendisliğinde olamama rağmen internet bağlantısı için Username-Password'u geç verdiklerinden cevabım biraz geç oldu kusura bakmayın.
SSW ile bahsettiğiniz işlemlerin hepsini aynen sizin uyguladığınız gibi yaptım; ayrıca APU'yu hiç kapamasam da sorun yine de değişmiyor, motor kapamadan sonra bir türlü devreye girmiyor. Yani benim bu olaya biraz daha kafa patlatmam gerekecek ya da inşallah uygun bir zamanda yüz yüze görüşebilirsek eğer belki gözden kaçan ufak tefek şeyler vardır çözüme ulaşabiliriz.

PROFILE için sizin de bahsettiğiniz gibi FMC hata mesajları çok fazla rahatsız ettiğinden dolayı ben pek kullanmayı seğmiyorum; birde hep diken üstünde gibi hissediyorsunuz kendinizi sürekli FMC'i kontrol et, tırmanırken dalışa geçmesi felan... Valla ben uzun menzil uçuşlarımda hep VNAV kullandım ve çok keyif alarak (çoğu zaman) bir sıkıntı yaşamadan da uçuşlarımı tamamladım.
- Forum'a değişik bir gözle baktım, bir de ne göreyim ! Bizim topic "number of read" sıralamasında 1470 hit ile, açık farkla lider.
İkincilik 1220 hit ile, en son 13.6.2003 de ziyaret edilen kardeş topic DF737-400'te. Keşke PSS için başka bi topic açmasaydım, sonuç daha yüksek olurdu.
Bu başarıda emeği olan tüm SSW severleri kutluyorum. Biraz gayret edersek Pilot's Room'un lideri Flight Recorder'ı yakalayacağız. -
Tamamen yazdıklarınıza da katılıyorum, çok eğitici ve amacına uygun bir topic olduğu düşüncesindeyim. Tüm SSW severlere bu vesile ile tekrar teşekklürler.

Görüşmek Üzere, Sevgiler...
Onur VARDAL
Captain
TK559
"Turkish Double Five Niner"
SSW A-310 kaptanlarına güzel bir haberim var[8D]
SSW bir kaç güne kadar yeni bir patch çıkarıyor(ver. 1.5)
Tabi siz kendinizi en az 1 aylık bir süreye hazırlayın erken çıkarsa sürpriz olur..
Nihayet adamlar autopilot,a/t ve fmc hatalarını düzeltecekler
Umarım bu patch ile uçak uçulabilir hale gelir,biz de groupflight yaparız [;)]
Ural Köseoğlu
TK550
SSW bir kaç güne kadar yeni bir patch çıkarıyor(ver. 1.5)
Tabi siz kendinizi en az 1 aylık bir süreye hazırlayın erken çıkarsa sürpriz olur..

Nihayet adamlar autopilot,a/t ve fmc hatalarını düzeltecekler
Umarım bu patch ile uçak uçulabilir hale gelir,biz de groupflight yaparız [;)]
Ural Köseoğlu
TK550
-
- Senior Member
- Posts: 329
- Joined: 16 Apr 2002, 14:28
- Name: Murat TOLOGLU
- PID: 65
- Vatsim ID: 839820
- City: Istanbul
- Location: Turkey
- Contact:
Ural kaptan selam,
SSW forumda Evgueni'ye biraz meşiye yapıp biraz gaz verdim. Başka çare yok, herkez kızıyor adamlara ama moral bozmakla kimin eline ne geçecek. SSW nin sorunları çözülürse gerçekten Airbus serileri içinde en iddiadlı en detaylı modeli. Navdata 10 çıkarmışlar, onda da "teype mismatch" hatası alıyorum. Beklemeye devam.
Saygılar,
Murat Toloğlu, TK233
Captain - İstanbul
SSW forumda Evgueni'ye biraz meşiye yapıp biraz gaz verdim. Başka çare yok, herkez kızıyor adamlara ama moral bozmakla kimin eline ne geçecek. SSW nin sorunları çözülürse gerçekten Airbus serileri içinde en iddiadlı en detaylı modeli. Navdata 10 çıkarmışlar, onda da "teype mismatch" hatası alıyorum. Beklemeye devam.
Saygılar,
Murat Toloğlu, TK233
Captain - İstanbul
-
- Average User
- Posts: 121
- Joined: 19 Jul 2003, 19:26
- Name: Onur VARDAL
- PID: 559
- Location: Turkey
- Contact:
quote:Umarım bu patch ile uçak uçulabilir hale gelir,biz de groupflight yaparız
Valla çok iyi olur SSW Pilotları ile bir groupflight, inşallah patch için çok fazla beklemeyiz. [;)]
Onur VARDAL
Captain
TK559
"Turkish Double Five Niner"
Valla çok iyi olur SSW Pilotları ile bir groupflight, inşallah patch için çok fazla beklemeyiz. [;)]
Onur VARDAL
Captain
TK559
"Turkish Double Five Niner"
-
- Average User
- Posts: 121
- Joined: 19 Jul 2003, 19:26
- Name: Onur VARDAL
- PID: 559
- Location: Turkey
- Contact:
Selamlar,
Uzuun bir arada sonra Topic'i tekrar canlandirmak istedim
APU ile ilgili sorun yasadigimi defalarca soylemistim, nihayet sorunun kaynagini buldum; (Kanat Yakit Tanklari) ama sorunu bir turlu cozemedim [:(]
Sorun soyle; Destination meydan'a vardiktan sonra APU'yu calistirinca kanat tanklarinda yakit kalmadigindan (ya da az miktar kaldigindan) APU calismiyor.
Normalde tum kullandigim diger ucaklarda usulune uygun olarak once CENTER tank'taki yakit bitikten sonra fuel pomp'lari kapatip kanatlardaki pompalari aciyorum; ama SSW'da Shift+2 ile panel'i actigimda CENTER tanklari kapattigim anda motorlar shutdown oluyor ve akabinde bir daha calistirmak neredeyse imkansizlasiyor. (Bu arada Fuel Pomp'lari Manuel Control butonunu da kullandim)
Sonuc olarak Fuel Pomp'lara karisamadigimdan ucak Center ve Kanat'lardaki tanklardan yakiti ortak cekiyor ve kanat tanklarinda yakit kalmadiginda APU beslenemiyor ve haliyle OFF [V]
Cozum onerilerinizi bekliyorum.
Sevgiler...
Onur VARDAL
Captain
TK559
"Turkish Double Five Niner"

Uzuun bir arada sonra Topic'i tekrar canlandirmak istedim

APU ile ilgili sorun yasadigimi defalarca soylemistim, nihayet sorunun kaynagini buldum; (Kanat Yakit Tanklari) ama sorunu bir turlu cozemedim [:(]
Sorun soyle; Destination meydan'a vardiktan sonra APU'yu calistirinca kanat tanklarinda yakit kalmadigindan (ya da az miktar kaldigindan) APU calismiyor.
Normalde tum kullandigim diger ucaklarda usulune uygun olarak once CENTER tank'taki yakit bitikten sonra fuel pomp'lari kapatip kanatlardaki pompalari aciyorum; ama SSW'da Shift+2 ile panel'i actigimda CENTER tanklari kapattigim anda motorlar shutdown oluyor ve akabinde bir daha calistirmak neredeyse imkansizlasiyor. (Bu arada Fuel Pomp'lari Manuel Control butonunu da kullandim)
Sonuc olarak Fuel Pomp'lara karisamadigimdan ucak Center ve Kanat'lardaki tanklardan yakiti ortak cekiyor ve kanat tanklarinda yakit kalmadiginda APU beslenemiyor ve haliyle OFF [V]
Cozum onerilerinizi bekliyorum.
Sevgiler...
Onur VARDAL
Captain
TK559
"Turkish Double Five Niner"

-
- Senior Member
- Posts: 329
- Joined: 16 Apr 2002, 14:28
- Name: Murat TOLOGLU
- PID: 65
- Vatsim ID: 839820
- City: Istanbul
- Location: Turkey
- Contact:
Onur kaptanım selam,
Ben de işlerimin yoğunluğu nedeni ile buralardan ayrı kalmıştım. Sonunda önce uçuşlara sonra da forum'a geri dönmüş olmaktan dolayı mutluyum. Umarım tekrar işlerim artmaz da pikniklere falan da katılırım.
Gelelim sorunuzun cevabına: Kural olarak önce kanatlardaki tanklara yakıt alınıyor, yetmezse gövdeye yakıt alınıyor. Ve kanatlarda yakıt yoksa iniş takımları açık olduğunda hem motor hem de APU stop ediyor. İyi ki bu durumu siz yerde iken yaşamışsınız. Ben bir keresinde havada yaşadım, son yaklaşmada iniş takımlarını açtığımda motorlar durdu. Ne olduğunu anlamadan kendimi yerde buldum. Garip ama gerçek.
Uçuş sırasında da öncelikle gövdedeki yakıtın tüketilmesine dikkat etmelisiniz.
Kanatlarınızdan yakıt eksik olmasın, amin !
Murat Toloğlu, TK233
Captain - İstanbul
SSW ile ilgili not: ben pes ettim, çok sevmeme rağmen artık SSW ile uçmuyorum. Yeni favorim PSS. Birçok buton "not implemented" durumda ama en azından insanı çıldırtmıyor, "implemented" denilen tüm özellikler sorunsuz denilebilecek derecede çalışıyor.
Ben de işlerimin yoğunluğu nedeni ile buralardan ayrı kalmıştım. Sonunda önce uçuşlara sonra da forum'a geri dönmüş olmaktan dolayı mutluyum. Umarım tekrar işlerim artmaz da pikniklere falan da katılırım.
Gelelim sorunuzun cevabına: Kural olarak önce kanatlardaki tanklara yakıt alınıyor, yetmezse gövdeye yakıt alınıyor. Ve kanatlarda yakıt yoksa iniş takımları açık olduğunda hem motor hem de APU stop ediyor. İyi ki bu durumu siz yerde iken yaşamışsınız. Ben bir keresinde havada yaşadım, son yaklaşmada iniş takımlarını açtığımda motorlar durdu. Ne olduğunu anlamadan kendimi yerde buldum. Garip ama gerçek.
Uçuş sırasında da öncelikle gövdedeki yakıtın tüketilmesine dikkat etmelisiniz.
Kanatlarınızdan yakıt eksik olmasın, amin !

Murat Toloğlu, TK233
Captain - İstanbul
SSW ile ilgili not: ben pes ettim, çok sevmeme rağmen artık SSW ile uçmuyorum. Yeni favorim PSS. Birçok buton "not implemented" durumda ama en azından insanı çıldırtmıyor, "implemented" denilen tüm özellikler sorunsuz denilebilecek derecede çalışıyor.
- THY166
- VIP Member
- Posts: 236
- Joined: 17 Mar 2004, 20:00
- Name: Fatih KOZ
- PID: 166
- Vatsim ID: 832838
- City: Antalya
- Location: Antalya , Turkey
- Contact:
Haydi buyur burdan yak ...
Aynı olay benimde başıma geldi ve nedenini bulamamıştım ...
Center'da yakıtım vardı , kanatları bitirdim önce (sormayın neden diye hatırlamıyorum) , sorunsuz yaklaşmamı yaptım 5 yada 6 milde iniş takımlarına dokunduğumda motorların sustuğunu gördüm !
Süzülüş esnasında yakıt durumuna baktım , center %10 gibi dolu görünüyordu ... Motorları bir kez çalıştırmayı denedim olmadı , süzülerek pistin yanındaki taxi yoluna oradan da çayır çimene geçiş yaptım .
Garip bir durum ...
Sanırım bunu bug olarak niteleyebiliriz .
Bende bazen havada iken tüm sistemler sapıtıyor , uçak ani yalpalara başlıyor . Motor delirmiş gibi güç veriyor ve takribi otuz sn. sonra düzeliyor .
Bu durumun oluşmasında otopilot açık yada kapalı fark etmiyor , pitot vs. herşey normal kısacsı , SSW ile yaptığım 10 uçuşun 8'inde değişik anlarda ve kumanda şekillerinde başıma geldi .
Bu tip gariplikleri yüzünden pek uçmaz oldum sevdiğim A310 ile [:(] Bende çoğunlukla PSS tercih ediyorum Airbus uçuşlarında .
Onun dışında değişmez tercih PMDG 737 serisi ve son zamanlarda öğrenmeye çalıştığım LAGO MADDOG MD80 [;)]
Sevgiler
B. Fatih Koz
"Do Not Hesitate ! No Court , No Jury , Show No Mercy ... Just EYE TO EYE"
Aynı olay benimde başıma geldi ve nedenini bulamamıştım ...
Center'da yakıtım vardı , kanatları bitirdim önce (sormayın neden diye hatırlamıyorum) , sorunsuz yaklaşmamı yaptım 5 yada 6 milde iniş takımlarına dokunduğumda motorların sustuğunu gördüm !
Süzülüş esnasında yakıt durumuna baktım , center %10 gibi dolu görünüyordu ... Motorları bir kez çalıştırmayı denedim olmadı , süzülerek pistin yanındaki taxi yoluna oradan da çayır çimene geçiş yaptım .
Garip bir durum ...
Sanırım bunu bug olarak niteleyebiliriz .
Bende bazen havada iken tüm sistemler sapıtıyor , uçak ani yalpalara başlıyor . Motor delirmiş gibi güç veriyor ve takribi otuz sn. sonra düzeliyor .
Bu durumun oluşmasında otopilot açık yada kapalı fark etmiyor , pitot vs. herşey normal kısacsı , SSW ile yaptığım 10 uçuşun 8'inde değişik anlarda ve kumanda şekillerinde başıma geldi .
Bu tip gariplikleri yüzünden pek uçmaz oldum sevdiğim A310 ile [:(] Bende çoğunlukla PSS tercih ediyorum Airbus uçuşlarında .
Onun dışında değişmez tercih PMDG 737 serisi ve son zamanlarda öğrenmeye çalıştığım LAGO MADDOG MD80 [;)]
Sevgiler
B. Fatih Koz
"Do Not Hesitate ! No Court , No Jury , Show No Mercy ... Just EYE TO EYE"