Pitostatik sistemin microsunu nasıl yapacaksın abi yaa...
Sadece gps in verileri ile de zaten bütün o istediğin bilgileri alabilirsin ki.
Pito statik sistemi işin içine eklersen airdata computer sistemi falan da eklemen gerekecek...
Allah kolaylık versin
Bu arada o minick kameradan gelen o görüntüler de muazzam yahu!!!
Uğur GPS şu sebepten yeterli olamıyor;
10 kts rüzgar var diyelim. Bu uçağın stall speed'i 8kts olsa, rüzgara doğru uçarken GS 2 kts, aksi yöne doğru uçarken GS 18 kts okuyorsun GPS'den. Uçak dinamikleri ve stall olmamak adına IAS çok önemli. Yani ben pitot tüpü sadece stall olmamak için gerçek IAS okumak adına kullanacağım.
Bir başka sıkıntı da, GPS in Altitude değeri çok oynak.
Ancak lateral navigasyon adına GPS gayet yeterli. Dolayısı ile navigasyon için GPS bilgisi, havada tutunma ve iniş kalkış işleri için barometrik sistem ve pitot kullanmayı hedefliyorum...
delimawi wrote:Uğur GPS şu sebepten yeterli olamıyor;
10 kts rüzgar var diyelim. Bu uçağın stall speed'i 8kts olsa, rüzgara doğru uçarken GS 2 kts, aksi yöne doğru uçarken GS 18 kts okuyorsun GPS'den. Uçak dinamikleri ve stall olmamak adına IAS çok önemli. Yani ben pitot tüpü sadece stall olmamak için gerçek IAS okumak adına kullanacağım.
Bir başka sıkıntı da, GPS in Altitude değeri çok oynak.
Ancak lateral navigasyon adına GPS gayet yeterli. Dolayısı ile navigasyon için GPS bilgisi, havada tutunma ve iniş kalkış işleri için barometrik sistem ve pitot kullanmayı hedefliyorum...
abi çok ayrıntılı ve güzel düşünüyorsun başarılar dilerim
İlker abim yaa... 3 kez izledim ilker abimin kahkahaları beni de kopardı her defasında
Pito statik sistem var mı elinde yoksa kendin mi yapacaksın ilker merak ettim.
İlker iki sene kadar önce sanırım youtube'da ultralight videoları izlerken tesadüfen bir video görmüştüm. Senin istediğin gibi kamera sistemine uçuş ile iligli veri görüntüleri entegre edilmişti ve GPS desteği vardı. Kontrol sahasından çıkarda verici sinyali kesilirse önceden set edilmiş başlangıç noktasına kendi kendine dönüyordu uçak (veya set edilmiş GPS noktalarını uçarak gidiyordu) .Mutlaka biliyorsundur ama bir ihtimal belki gösünden kaçmıştır diye hatırlatayım dedim belki o elemanlar ile yazışmak istersin nasıl sorunlar yaşamışlar diye.
Hakan Hocam Selamlar,
O söylediğiniz sistemler mevcut. OSD adı altında satılıyor. GPS ve/veya IMU (inertial measurement unit) ile birlikte çalışıyorlar. Dediğiniz gibi homming yapma, kritik durumlarda uçağı tekrar level flight pozisyonuna getirme gibi özellikleri de var. Ayrıca birçok bilgiyi OSD ile ekrana basabiliyorsunuz.
Ancak ben çok fazla hazır yapılmış ticari ürünlere yönelme niyetinde değilim. Zevk aldığım kısım bu sistemleri kendi olanaklarım ve ortamımda yapmaya çalışırken, aynı zamanda havacılık tekniğine ilişkin birçok yeni konuyu da öğreniyor olmam.
Örneğin gerçek pitot tüpü ile IAS ölçümü yapan sistemler çok başarı elde edemedi RC dünyasında. Yada çok pahalı.
Bu arada Serdar,
Pitot Static sistem bir pitot tüpü ve bir statik porttan oluşuyor bildiğim kadarı ile. Static basınç bilgisi ile, irtifa ve VSI bilgisi alıyoruz. Dinamik (pitot tüpü) ile statik basınç arasındaki farka göre de IAS bilgisi alıyoruz. Benim kurmak istediğim mikro pitot tüpünde (yukarıda yaptığım parçanın resmi var) öndeki ufak delik ile dinamik basınç, ve yanlardaki 4 ufak delik ile de statik basınç ölçümü yapıyorum. Bu iki bilgi gene oldukça ufak olan elektronik basınç sensorlerine iletiliyor. Gerisi hesaplama işi. Kısaca bu sistem bende var, kendim yaptım ama henüz havada denemedim. Kısmet olurda yakınlarda tekrar uçuş yapabilirsek deneyeceğim.
Anca vakit bulabildim. 1. Video hazır... Dış çekimler ve diğer uçaklardan oluşan bir video daha yolda ...
NOT: Çekimler HD bu sebeple bağlantı hızınız elveriyorsa doğrudan youtube üzerinde yüksek çözünürlüklü izleyebilirsiniz.
Harika olmuş ellerinize sağlık...
Bi ara irtifaya bayagı bi tırmanmışsınız ya kaçmadı dikkatlerden. Aşağıda sizi İlker abimi bile ufacık görünce şaşırdım