Re: SINAV
Posted: 20 Oct 2009, 14:02
Turkish Virtual Airlines Forums - As Real As It Gets, Since 2001
https://turkishvirtual.com/forum/
Sınav dili Türkçe olmalıdır diyenlerdenim ve bu durumun İngilizce sesli muhaberatta sıkıntı yaratmayacağını hatta ileri gidip hiç bir alakasının olmadığını savunuyorum.Gayet güzel hazırlanmış bir döküman var herkes biliyor.İngilizcesi yetersiz ama şakır şakır İngilizce muhaberat yapan çok vpilot tanıyorum sadece FlyTHY den değil.malum; ülke içi uçuşlarda her ne kadar İngilizce öncelikli olsa da Türkçe muhaberat ile uçuşlarımızı yerine getirebilmekteyiz. ancak, yurtdışında bir meydana uçmak için mevcut ingilizce yeterli olmuyor ise sıkıntı yaşanacağı malumdur
%100 katılıyorum. Benim ingilizcem zayıf ama, ülke dışı uçuş yaptığımda tercihim ATC olan meydanlar ve hiç bir sorun yaşamadım şimdiye kadar.THY3549 wrote: Sınav dili Türkçe olmalıdır diyenlerdenim ve bu durumun İngilizce sesli muhaberatta sıkıntı yaratmayacağını hatta ileri gidip hiç bir alakasının olmadığını savunuyorum.Gayet güzel hazırlanmış bir döküman var herkes biliyor.İngilizcesi yetersiz ama şakır şakır İngilizce muhaberat yapan çok vpilot tanıyorum sadece FlyTHY den değil.
Bu konu aslında epey derin bir konu.Eğitim dökümanlarına kadar gider gibime geliyor. Benim şahsi fikrim İngilizce bilen arkadaşların nasıl o bilgiye ulaşma hakları var ise bilmeyenlerinde o kadar hakkı var olduğunu düşünüyorum.
İngilizce muhaberat ayrı, İngilizce öğrenmek apayrı...![]()
Saygılar.
Çok kolaydediğiniz gibi, ATC muhaberatı aslında başında belli. IFR Clearance iste o da sana okusun aradan öncelikli uçuş yüksekliği pisti ve Sqwx kodu çıkardın mı yeter:) sırf bu bilgilerle dünyada istediğin meydana uç! ama örneğin, Alman hava sahası içinde iken bir Fuel Leak olsa ya da motorlarda birisini kaybetsen, veyahut ani basınç kaybı yaşasan, ya da piste yaklaşırken windshare alsan ve kuleye bildirmek istesen.. nasıl bildireceksin...?