Page 2 of 3

Posted: 05 May 2007, 12:56
by cougar
Onder kaptan 737NG'lerin hangi konusu sinifta kaliyoki? Yani cok basit bi error'dan bahsediiim pack'ler acikken motor cali$tirmayi deniyin cali$maz bu kadar basit bi hata icin cali$miosa motorlar hangi konudan sinifta kaldi ki yaf....
quote:Originally posted by Yenici

Aslında uçağın zor olmasından ziyade gerçekçiliği önemli. Cessna da kolay bir uçak ama bana hep zevk vermiştir. Ama işin içine gerçekçiliğin yanında uçuş dinamikleri girdiğinde, o zaman birçok uçak eleniyor malesef. Gerçekçilik konusunda PMDG 737 serisi ne yazıkki sınıfta kalıyor. Çünkü bu uçaklarda ne kadar checlistler ayrıntılı da olsa, cheklistin bir aşamasını atladığınızda uçak yine normal fonksiyonlarını yerine getirebiliyor (istisnalar dışında). İşte burada Level-D 763 tercih nedeni oluyor. Uçuş dinamiğinin çok iyi olmasıyla beraber bu özelliği, bu uçağı bir numara yapıyor. Checklist aşamalarında bir atlama olduğunda muhakkak bir yerlerden bunu belli ediyor ve baştan kontrol etmek zorunda kalıyorsunuz. Bence tek eksiği, virtual cockpit daha başarılı yapılabilirdi. PMDG747 nin zevkli olduğuna katılıyorum.

A.Önder Yenici - TK497
flyTHY, Check Captain




PPL&CPL&ATPL Student
Image

Posted: 05 May 2007, 14:12
by Yenici
Siz beğenebilirsiniz, ben de beğeniyorum. Level-D ile kıyaslayınca öyle söyleme gereğini hissettim. Herkesin bu konuda farklı görüşleri olması doğaldır, zira uçaklar aynı olmasına karşın beklentiler farklı :). Ama yine söylüyorum, özellikle uçuş dinamikleri bakımından Level-D ile kıyaslayamam. Bu arada, en az Level-D kadar keyif aldığım bir diğer uçak PMDG747 dir.

A.Önder Yenici - TK497
flyTHY, Check Captain

Posted: 05 May 2007, 14:27
by cenkcagdas
boeing 767 eski bir uçak değil mi? Yani günümüzde hala uçuş yapıyor mu?

Posted: 05 May 2007, 16:42
by THY1125
b767 gayet yeni bir uçak.boeing in ilk fly-by-wire uçağı.günümüzde halen binlercesi uçmakta.çok çok iyi bir uçak.türk şirketler kullanmıyorlar malesef.

---------------
Buğra Oğuzülgen / TK1125
http://virtual.planepictures.net/search ... $oguzulgen & VPP.net Co-Administrator
ImageImage

Posted: 06 May 2007, 13:19
by THY1834
İyi de değerli arkadaşlarım,

Polemik yaptık,modellerimizi anlattık falan :D :D :D

AMA,

Ben hala şu meretin FMC ini programlayıp şöööyle ağız tadıyla manuel çalıştırıp yollara pardon havalara düşemedim [xx(] [xx(]


???????????????????????????????????????????????

?öyle bir kısaca tarif etseniz diyorum!

İşte apu ları çalıştır,motoru çalıştır,apuları kapa,yakıt valflerini şöyle yap,elektrik donanımında şunu yap,LTBA-LTAC için FMC e şunları gir falan filan[}:)] [}:)]

Valla çocuklar horoz ve polemik fıkrasındaki gibisiniz [:p]

Tavuk mu yumurtadan yumurta mı tavuktan,işinizi yapıp geçip gidiyor polemiğe girmiyorsunuz :D

Sevgilerimle Adem BÜRCÜ THY1834

Posted: 06 May 2007, 17:37
by THY1935
Walla Adem abi levelin pmdg ile bir farkı yokki fmc konusunda, aynı şekilde programlıyosun.Çok farkı bi farkı yok.

Hanifi Avcı
İSTANBUL

Posted: 06 May 2007, 19:07
by Yenici
Adem kaptan,
4 gündür 767nin manuellerini okumaktan uçamaz olmuştum. Ama değdi doğrusu.
Emre Atay kaptan bahsettiği dökümanı size de göndermiş olmalı. Checklistin açıklamalısı. Ayrıca FMC programlamaya da kısaca değinilmiş. Güzel bir kaynak. Bu kaynak dosyalarla olmaması imkansız. Sadece okumak ve uygulamak biraz zaman alıyor o kadar.

A.Önder Yenici - TK497
flyTHY, Check Captain

Posted: 07 May 2007, 01:42
by burakaydin
Level D 767 yi edindim gerçekten çok beğendim Pmdg 738 mi 767 mi deseler 767 derim. 2-3 deneme uçuşundan sonra kavradım.A/P sorunun IRS ile ilgili olduğunu düşünüyorum.

Bu arada 767 ler eskimedi, Delta JFK-IST gibi bir çok hatta 767 uçuruyor ;)

Tek sorunum, FMC LEGS sayfasında ki boşlukları DEL tuşu ile silememek.

Posted: 07 May 2007, 10:22
by cougar
Burak kaptan,

Genelde leg'lerdeki bo$luklari DEL ile silmek airbus kaptanlarina ozgu bi$eydir :D:D boeing'lerde bi alttakini alip uste ta$imaniz lazim.

Adem abi, point taken. Yarin full detayli ornek bi ucu$ hazirliiip buraya post edicem senin icin.


PPL&CPL&ATPL Student
Image

Posted: 07 May 2007, 10:30
by barkay
Sevgili kaptanlar,

?u eğitim dokümanlarından ben de rica edeyim. obarkay@superonline.com

Teşekkürlerimle,

Posted: 07 May 2007, 10:34
by THY1834
quote:Originally posted by adem bürcü

quote:Originally posted by adem bürcü

Helal ANIL kardeşim :D :D :D

Hep diyorum zaten bu çocuklar süper :D

Yarın EGLL de kalabalık oluruz umarım.

Sevgiler

Adem BÜRCÜ THY 1834


Posted: 08 May 2007, 18:15
by THY27
Emre bey merhabalar,
Dokumanları banada gonderirmisiniz lutfen.

cem@deg.com.tr

Posted: 10 May 2007, 12:23
by engoosti
Arkadaşlar merhaba herkese şu müşiş 767 eğitim dökümanlarından ben de istiyorum

Saygı ve sevgilerimle


Engin keskin
engosti@gmail.com

Posted: 11 May 2007, 23:23
by 1219
avsim de LDS 767 Tutorial diye aratırsanız dökümanı bulabilirsiniz.

Emre ATAY

Posted: 14 May 2007, 01:27
by burakaydin
Yav tekrar söylüyorum, gerçekten harika bir alet, hele o 2500 altitude callout u yokmu of offf... :D, şiir bile yazılır bu uçağa :)