CAT III şartı derken <50 metre kast ediliyor
Volkan Erdogan
Flare
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
volkan bey , pilotların inişi sert yapmalarının yada sizin öyle hissetmenizin birkaç sebebi vardır ama askeri kökenli olmaları bu sebeplerin sonunda gelir.O yüzden her defasında kötü iniş , kötü pilotaj vb gibi yakıştırmaları yaparken dikkatli olmak lazım.
pistin yapısı, uçağın içinde bunu sert hissetmemize sebep olabilir. Türkiye'de her meydanda birinci sınıf, dayanma kapasitesi yüksek asfalt pist bulunmuyor.Buna Atatürk Havalimanı'da dahil.
baz inişlerde pilotların uçağı yere nispeten sert vurdurdukları bilinen bir teknikdir.Bu öncelikle hava durumuna bağlıdır, ikinci olarak'da pistin teker değme noktasındaki daha önceden kalmış lastik kalıntılarıdır. diğer bir faktörde yüzey rüzgarı ile uçağın tipine göre , sizin oturduğunuz yere göre uçağın amörtisorlerinin hassasiyetidir.
yere sert vurdurma hikayesi kısaca şudur, tekerlerklerin yere daha kısa ve sert bir hamle ie temas etmesini sağlamak. hafif dokunuşlarda tekerlek döndüğü için yanma alanı arttığından lastiğin ömrünün azalması yanısıra bu esnada ısınan lastiğin zemindeki kaygan yüzeye tutunamaması örnek olarak verilebilir.
Bu her defasında olacak anlamı taşımaz ama bazı pilotların benimsediği bir iniş tekniği olabilir. özellikle yağmurlu ve karlı havalarda sert inişin "hidroplaning" ihtimalini azalttığı da söylenir.
bunlarda küçük takvim arkası notları olsun
Hakan737Guven
pistin yapısı, uçağın içinde bunu sert hissetmemize sebep olabilir. Türkiye'de her meydanda birinci sınıf, dayanma kapasitesi yüksek asfalt pist bulunmuyor.Buna Atatürk Havalimanı'da dahil.
baz inişlerde pilotların uçağı yere nispeten sert vurdurdukları bilinen bir teknikdir.Bu öncelikle hava durumuna bağlıdır, ikinci olarak'da pistin teker değme noktasındaki daha önceden kalmış lastik kalıntılarıdır. diğer bir faktörde yüzey rüzgarı ile uçağın tipine göre , sizin oturduğunuz yere göre uçağın amörtisorlerinin hassasiyetidir.
yere sert vurdurma hikayesi kısaca şudur, tekerlerklerin yere daha kısa ve sert bir hamle ie temas etmesini sağlamak. hafif dokunuşlarda tekerlek döndüğü için yanma alanı arttığından lastiğin ömrünün azalması yanısıra bu esnada ısınan lastiğin zemindeki kaygan yüzeye tutunamaması örnek olarak verilebilir.
Bu her defasında olacak anlamı taşımaz ama bazı pilotların benimsediği bir iniş tekniği olabilir. özellikle yağmurlu ve karlı havalarda sert inişin "hidroplaning" ihtimalini azalttığı da söylenir.
bunlarda küçük takvim arkası notları olsun

Hakan737Guven

Volkan Erdogan