Page 2 of 2

Posted: 21 Jan 2006, 00:03
by Onur Captain
quote:Bunu FS2002 içinde kullanabilirmiyiz acaba?
+1 [?]

Onur VARDAL
Senior Captain
TK559
"Turkish Double Five Niner"
Image Image

Posted: 22 Jan 2006, 21:34
by Pathfinder
Selam,
Yeni güncellemeyi 2002'ye yaptım. LTAJ'da rwy 10'da iken hdg 180 gosteriyor. Yeni navaid bilgileri uyumsuzluğu mu acaba? Gerci eş zamanlı olarak PMDG için yeni airac'ı da yüklemiştim. Ayrıca Ahmet Bedir hocanın TRNAV'ı yüklü idi. Bu arada BUK VOR düzeldi, tşk.ler Bülent.

Sevgiler


Selçuk Toramanoğlu
TK 13

Posted: 23 Jan 2006, 00:39
by THY2
2002 için test yapmadım. readme de değişiklik görünen vor ları 2002 için kontrol ederseniz sevinirim.

Posted: 23 Jan 2006, 14:09
by THY166
Üstadım ellerine sağlık ...

2004'te bir sorun göremedim , Navaid'ler sorunsuz çalışıyor .

Sevgiler


B. Fatih Koz

"Do Not Hesitate ! No Court , No Jury , Show No Mercy ... Just EYE FOR AN EYE"

Posted: 25 Jan 2006, 00:43
by vedat.sencan
quote:Originally posted by Bulent Akbay

Yaa vorunun 9.5 mil kadar güneye alınması ile bu navaid güncellemesi aciliyet kazandı ve bugun bir güncelleme yaptım.



Bülent Akbay
FlyTHY
Administration


Bülent hocam ellerinize sağlık.

Vedat ?encan

Posted: 31 Jan 2006, 04:46
by Ahmet Bedir
Selam arkadaşlar,
Bu post yeni keşfettim.

FS2002 için yayınladığım TRNAVS dosyasını bu sefer FS2004 için güncelledim ve AVSIM gönderdim. Bülent hocamın buna benzer bir çalışması olduğunu vallahi şimdi gördüm.

Asllında Bülent ile konu hakkında ben tatile gitmeden önce görüşmüştük ve dönüşümde TRNAVS ile ilgileneceyiğimi kendisine bildirmiştim. Kendisi benden önce davrandığını şimdi gördüm. Her hangi bir art niyet olmadığını kendisi zaten taktir eder.

Eskiden, daha çok iç hat uçuşları etkiliyen nedenlerden dolayı bu tur dosyaların sadece Trvacc ve benzeri sunucularda sunulmasında sakınca görmezken, Yalova(YAA) gibi önemli VORDME yer değiştirmesinin, özellikle yurt dışından (son zamanlarda Israil vs.) gelen Istanbul trafiğini doğrudan etkiliyeceği için dosyanın AVSIM de sunulmasında ve daha çok kişinin faydalanacağını düşünerek upload ettim. Aksi halde bizim gibi ATC hizmet veren arkadaşların çok başını ağrıtacak durumlar ile karşılaşacaktık, ve eminim gine de öyle olucak.

Bu ara TRNAVS dosyanın içindekideki kaynağı hakkında sizlere bilgi vermek isterim.

Kaynağın çoğu DAFIF veritabanıdır. Çok da güvenilir olmasada, bu veritaban, AIRAC0513 de Yalova(YAA) yerini doğru belirlemiştir. Tüm "Navigation Aid" türlerinin Frekansları, koordinatları, irtifaları ve menzilli bu ve DHMI(EAD) verilerinden ortaklaşa alınmıştır. Kısaca hiç bir veri gerçek dışı değildir.

Bu ara Cubuk(BUK) VORDME hakkında sizlere bilgi vermek isterim, gerçekte çevredeki manialardan dolayı menzilde bayya düşüş gerçeklesiyor. Bu ara, YAA VORDME halen NOTAM'lı olup gerçek hayatta aktiv değildir.

Kaynaklar:
http://164.214.2.62/products/digitalaero/index.html
http://www.ead.eurocontrol.int/

Ahmet Bedir
Tech. Man.
www.trvacc.org

Posted: 31 Jan 2006, 18:16
by THY2
Hocam ellerine sağlık.

Aslında hızlı davranma sebebim pilot arkadaşlar fmc lere yeni AIRAC yükleyip uçmaya başlayınca ortaya çıktı. Aynı akşam bende 727 ile vor-to-vor uçarken yeni airac a göre çıkardığım rota BAG-YAA arasında arıza çıkarınca o gün karar verdim. Gerçekte konuştuğumuz gibi sizden bekliyordum; dayanamadım :D

Posted: 31 Jan 2006, 19:38
by Pathfinder
Sevgili Bülent ve Ahmet Bedir hocalarım,
FS 2002 için de bir şeyler yapsanız çok memnun oluruz. Bülent'in yaptığını denemiştim bazı uyumsuzlukları olunca sildim. Hem YAA VOR'ın yeni yeri hem de BUK VOR'un menzilini düzeltseniz bizim için yeterli görülüyor Ahmet Bedir hocamın TRNAV'ı ile kullanınca.

Sevgiler


Paşfinder
TK 13

Posted: 01 Feb 2006, 14:34
by Onur Captain
quote:FS 2002 için de bir şeyler yapsanız çok memnun oluruz

Hocam bizleri de unutmayin lutfen [;)]

Onur VARDAL
Senior Captain
TK559
"Turkish Double Five Niner"
Image Image

Posted: 09 May 2006, 11:58
by kcy
Arkadaslar selam,

sistem komple formattan sonra fs9 kurdum ve TRNAVS ve TRNAVUP senaryolarini yukledim.KUBER-GEM arasinda GEM e yaklasik 35-40 nm mesafede ekran karariyor ve fs9 otomatik olarak kapaniyor.Birkac denemede de hep ayni sey oluyor,bir keresinde bolgede ucan bir pilot arkadasim hizla alcaldigimi soyledi halbuki ben o sirada düz ucusta FL270 seviyesindeydim.Baska bolgelerde mumkun oldugunca denedim boyle bir sey olmuyor.Bu problemi yasayan ve/veya bilgisi olan arkadaslarimin cozum onerilerini bekliyorum.
Sevgi ve saygilarimla.

Kadir YUCE

TK781 Kadir YUCE