Posted: 15 Jan 2005, 20:20
Selamlar Alper,
Murat'ın belirttiği gibi yaklaşma haritalarını devlet hava meydanları düzenliyor, ve zaman zaman kendi uçakları ile iyi hava şartlarında bu yaklaşmaları uçarak hem gözden geçiriyorlar hemde yaklaşma cihazlarını kalibre ediyorlar.
Fakat seninde belirttiğin gibi yaklaşma cihazları çok teknik ve de güncel bir konu. ILS cihazları çok başarılı olup uzun zamandır kullanılmakta olmasına rağmen daha yeni ucuz ve hassas çözümler sürekli araştırılmakta ve geliştirilmekte. İlgi gören konulardan biride seninde değindiğin gibi düz bir hat üzerinde değil de bir eğri hat üzerinde aletli alçalma yapabilme konusu uzun zamandır gündemde. Bu konuda "Microwave Instrument Landing Systems" ler geliştirildi ve bugün birçok meydan da (Heaşrow da dahil olmak üzere) kullanılmakta.
Daha yeni olarak "GPS Instrument Landing Systems" geliştirilmekte. Bu sisteminde hem daha ucuz, hem daha hassas, hem de kuruluşu için daha az yer gerektiği söyleniyor. Kısacası araştırmacılar boş durmuyorlar. Sadece havacılık can güvenliğini ilgilendirdiği için yeni sistemler tam manası ile denenmeden devreye girmiyor.
Her iki konu için de, Google da yukarıda tırnak içine aldığım text leri aratırsan, çok sayıda yazı bulacaksın.
Bu konularda araştırma çalışmaları yapmadan önce son gelişmeleri çok iyi takip etmeni önerir, yeni proje ve araştırmalarında başarılar dilerim.
Sevgilerimle,
Ali Camat
Eğitim Direktörü
FlyTHY
Murat'ın belirttiği gibi yaklaşma haritalarını devlet hava meydanları düzenliyor, ve zaman zaman kendi uçakları ile iyi hava şartlarında bu yaklaşmaları uçarak hem gözden geçiriyorlar hemde yaklaşma cihazlarını kalibre ediyorlar.
Fakat seninde belirttiğin gibi yaklaşma cihazları çok teknik ve de güncel bir konu. ILS cihazları çok başarılı olup uzun zamandır kullanılmakta olmasına rağmen daha yeni ucuz ve hassas çözümler sürekli araştırılmakta ve geliştirilmekte. İlgi gören konulardan biride seninde değindiğin gibi düz bir hat üzerinde değil de bir eğri hat üzerinde aletli alçalma yapabilme konusu uzun zamandır gündemde. Bu konuda "Microwave Instrument Landing Systems" ler geliştirildi ve bugün birçok meydan da (Heaşrow da dahil olmak üzere) kullanılmakta.
Daha yeni olarak "GPS Instrument Landing Systems" geliştirilmekte. Bu sisteminde hem daha ucuz, hem daha hassas, hem de kuruluşu için daha az yer gerektiği söyleniyor. Kısacası araştırmacılar boş durmuyorlar. Sadece havacılık can güvenliğini ilgilendirdiği için yeni sistemler tam manası ile denenmeden devreye girmiyor.
Her iki konu için de, Google da yukarıda tırnak içine aldığım text leri aratırsan, çok sayıda yazı bulacaksın.
Bu konularda araştırma çalışmaları yapmadan önce son gelişmeleri çok iyi takip etmeni önerir, yeni proje ve araştırmalarında başarılar dilerim.
Sevgilerimle,
Ali Camat
Eğitim Direktörü
FlyTHY