Page 2 of 4

Posted: 30 Mar 2003, 16:52
by THY133
Tek diyebileceğim mükemmel bir yapıt ...
Yapanların eline sağlık ...

TK 133
Deniz İrez
Istikbal Göklerdedir ...!
M.K Atatürk

Posted: 30 Mar 2003, 19:27
by THY177
Murat bey;

Back Coure ILS diye bir şey yok bildiğim kadarı ile olmamalıda..
Bildiğiniz gibi yaklaşmalar hassas olan ve hassas olmayan yaklaşmalar olarak ikiye ayrılıyor .Hassas olan dogrusal ILS hassas olmayanlar ise VOR ve NDB yaklşamaları ..

Back course ILS kulagı bayagi bir tersten göstermek olmalı bu anlamda..(belki su sekilde kullnılışı varmı inanın bilmiyorum , diyelimki 36 R LTBA da var ILS 18 de yok ..36R outbound gibi ucarak ıls ..yok yok olmamalı ..)

Ancak Back Course var..özellikle VOR 'a outbound olup VOR 'u arkanıza alarak belirlenmiş bir radyalde ucmanızı saglar.

Back Course hususuna yeni eklentiler cok iyi olur.

Saygılar

TK 177 Ergenekon Kucuk

Posted: 31 Mar 2003, 02:20
by ozyagtir 1
Pekala terstende ıls alınabiliyor.backcourse ıls olmaz diyen arkadaşlr bunu kendileri deneyerekte görebilirler.bende ilk duyduğumda çok şaşırmıştım.
Adnan menderes 16,trabzon 29,adana 23,antalya 18 nolu pistler içinde tersten ıls almak mümkün.bunun nasıl yapıldığını kısaca size açıklayacağım.
yalnız bu anlatacağım uygulama default uçaklar için geçerlidir.bu DF'de olmuyor.

LTBJ rwy 16 pisti için normal olarak vor yaklaşmasını yapın.NAV 2'ye 117.90(vor frekansı)girin.NAV 1'e 110.30(ry 34'ün ıls freaknsını) girin.
yaklaşık 10-12 nm kala pisti vor'a göre karşınıza aldığınızda "BC" tuşuna basın.aynı anda"APP" tuşununda aktif olduğunu göreceksiniz.tabi bu arada course 163 dereceye ayarlanmış olmalı.Auto pilotu sizi pist hizasına oturttuğunu göreceksiniz.ama sadece piste olan hizalamayı yapacaktır.yüksekliğinizi siz ayarlayacaksınız.yani sadece tek taraflı establish oluyorsunuz.piste olan mesafenizide sol alta vordan okuyabilirsiniz.
işte hepsi bu kadar.
Murat Ö.

Posted: 31 Mar 2003, 11:23
by THY177
Murat bey;

Açıkcası BC meselesine cevap yazarken bu şekilde ki bir yaklaşmanın SİMULATOR ortamında olup olamayacağını merak etmiştim .keza sizde bunu doğruluyorsunuz .(oluyormus)

Ancak işin realitesine bakacak olursak sivil havacılık kaidelerinde böyle bir yaklaşma usulü olmadığı gibi ,bunda BC ILS demekde dogru olmaz keza glide 'ı kendinizin ayarladığından bahsetmissiniz.

Kısaca ben mümkün olabildiğince gerçege yakin seyrusefer ve kaidelerden yanayım ..Gercekten sayenizde ilginc bir sey ogrendim ..Ama realitede olmadıgı için gelin siz BC kullanmayın VOR NDB yaklaşması yapın .

Sevgiler.


TK 177 Ergenekon Kucuk

Posted: 02 Apr 2003, 19:22
by THY133
quote:Originally posted by ergenekon

Murat bey;

Açıkcası BC meselesine cevap yazarken bu şekilde ki bir yaklaşmanın SİMULATOR ortamında olup olamayacağını merak etmiştim .keza sizde bunu doğruluyorsunuz .(oluyormus)

Ancak işin realitesine bakacak olursak sivil havacılık kaidelerinde böyle bir yaklaşma usulü olmadığı gibi ,bunda BC ILS demekde dogru olmaz keza glide 'ı kendinizin ayarladığından bahsetmissiniz.

Kısaca ben mümkün olabildiğince gerçege yakin seyrusefer ve kaidelerden yanayım ..Gercekten sayenizde ilginc bir sey ogrendim ..Ama realitede olmadıgı için gelin siz BC kullanmayın VOR NDB yaklaşması yapın .

Sevgiler.


TK 177 Ergenekon Kucuk


Ben de Ergenekon'a katılıyorum ...
''As Real As it Gets'' yani ... [;)]

TK 133
Deniz İrez
Istikbal Göklerdedir ...!
M.K Atatürk

Posted: 03 Apr 2003, 19:23
by ozyagtir 1
Ben yine DF ile ilgili merak ettiğim hususları dile getirmeye devam ediyorum.
bu seferki sorularım auto pilot panelindeki bir takım tuşları ve göstergelerin ne işe yaradığı ile ilgili olucak.
SORU 1: A/P panelinde yan yana yazan şu tuşlar var."F/D","N1","SPEED",bunların içinde "N1" bilmiyorum.bu tuş ne işe yarar?
SORU 2: "HDG SEL" tuşunu solunda "LVL CMD"(yanlış okumuyorsam) tuşu var.ikinci sorum bu "LVL CMD" tuşunun ne işe yaradığı?
SORU 3: ufuk göstergesinin olduğu yerde sol üstte yeşil renkli "CMD" yazıyor."CMD" nedir?
hemen onun altında devamlı olarak "DH100" yazıyor."DH100" nedir?
cevaplarınız için şimdide teşekkürler.

Murat Ö.

Posted: 04 Apr 2003, 12:48
by mavi
quote:Originally posted by ozyagtir 1

Ben yine DF ile ilgili merak ettiğim hususları dile getirmeye devam ediyorum.
SORU 1: A/P panelinde yan yana yazan şu tuşlar var."F/D","N1","SPEED",bunların içinde "N1" bilmiyorum.bu tuş ne işe yarar?
Bu N1 switch; normalde FMC programlandigi zaman kullanilir ama yanlis bilmiyorsam bagimsiz olarakta kullanabiliyorsunuz fakat ilk once autoşrottle arm edilecek (yani autoşrottle ile birlikte kullanilir) ve engine gauge gostergelerinin sol ve sag alt koselerinde N1 set tusu vardir ve mouse yardimi ile +/- seklinde ayarlayabilirsiniz! Bu sekilde a/t' ye set ettiginiz degere kadar izin vermis olursunuz
SORU 2: "HDG SEL" tuşunu solunda "LVL CMD"(yanlış okumuyorsam) tuşu var.ikinci sorum bu "LVL CMD" tuşunun ne işe yaradığı?
LVL CHG Level change mode switch : altitude degisikliklerinde kullanilmakta
SORU 3: ufuk göstergesinin olduğu yerde sol üstte yeşil renkli "CMD" yazıyor."CMD" nedir?
hemen onun altında devamlı olarak "DH100" yazıyor."DH100" nedir?
cevaplarınız için şimdide teşekkürler.

Murat Ö.


Soru 3 hakkinda bilgim yok bu soylediklerinizi hatirlayamadim, daha dogrusu panel gozumun onune gelmiyor;

gorusmek uzere iyi ucuslar.

Serhan Önür
TK396

Posted: 05 Apr 2003, 20:20
by mavi
quote:Originally posted by mavi

Murat bey tekrar merhaba;

2. sorunuza bir ilave yapmak istedim bu LVL CHG irtifa degistirme amaciyla kullaniliyor ama onemli bir fark var, bu islem V speed'e bagli olarak yapilmiyor, tamamen Air speed e bagli;

3. Sorunuz icinde sunu soyleyebilirim: DF Ref: Decision Hight Reference Indicator; EHSI kontrol Paneli uzerinde ayar ve reset switch leri bulunmakta ve girdiginiz yukseklik degerini EADI uzerinde DH ... olarak gostermekte; ama kullanimi ile ilgili daha iyi bilen sayin kaptanlardan bende aciklama bekliyorum![:I]
CMD iyi bilmiyorum bastan belirteyim ama (command switch, auto pilotun devrede oldugunu gosteriyor) Auto Pilot ile ilgili ve aktif konumda iken EADI gostergesinde (belirttiginiz yerde) yesil olarak gorunuyor; yani bununda kullanim yeri ve sekli icin bilenlerin yardimina ihtiyacimiz var!

sevgi ve saygilarimla...

Serhan Önür
TK396


Serhan Önür
TK396

Posted: 06 Apr 2003, 20:53
by ozyagtir 1
Serhan bey,
Açıklamalarınız için teşekkürler...

Posted: 08 Apr 2003, 17:27
by Oki842
SLmlar
DF 734 ile ilgili bir sorunum var.
İstanbul 36 pistine ILSle yaklaşıyorum
APP tuşuna bastığımda yanıyor ve Locoliazera yakalıyor daha sonra G/S a temas ettiği anda
Glide SLOP sesli uyarısı geliyor ve benim APP lambası sönüyor. Ve uçak başı boş kalıyor.
Müdehale etmezsem marmaranın derin sularına kararlı bir süzülüşle yol alıyor.
Sorun ne ?
Ne yapmam lazım.
Teşekkürler.

Posted: 08 Apr 2003, 23:43
by Oki842
Selamlar,
DF734 deki alçalma soruma yanıt bekliyorum.

Ama Bu arada şu BC ILS hadisesine bir açıklık getireyim.
Pilot bir yakınıma bu soruyu sordum.
Ve yanıtı evet aynen Gerçek Yaşamdada FlightSimde olduğu gibi
BC ILS alınabilir oldu.Ama sadece LOC için geçerli.
G/S manuel yapılıyor.
Ancak böyle bir yaklaşma usulü hiç bir prosedürde yoktur
.Dünyadada uygulanmaz.
Ama Sayın Ergenekon'un dediği gibi VOR u arkaya almak için durumlarda kullanılabilir.ama tercih edilmiyor.

Okan ERGENE
TK842

Posted: 09 Apr 2003, 15:03
by ozyagtir 1
Sevgili Okan,
yukarıda anlattığın 36R'ye yaklaşırken app'nin kapanması normaldir.hiç müdahale etme.bir süre uçak burnunu aşagıya vercektir.sen düşüyor sanıp müdahale ediyorsun.uçak düşmüyor.Ils konisinin içine giriyor.bir süre sonra uçagın kendisini topladığını ve burnunu yukarı kaldırdığını göreceksin.
hiç müdahale etme,uçak teker koyacaktır.son 1-2 nm de biraz alçak gelebilirsin.manuelde gerekirse müdahale edersin.
burada isin püf noktasi ils daima yukaridan kesiceksin.gelirken yaklasik 10-12 nm civarlarinda ils seni yukari çagirmali.sen gelirken oda asagiya inecek ve tam kestiginde APP tusunu kapatacak, auto landing yapacaktir.App kapandinda burnu biraz asagiya verecek sonra toplayacaktir.

Murat Ö.

Posted: 09 Apr 2003, 15:19
by ozyagtir 1
bu arada bir soruda ben sorayım.
FMC'de "HOLD" tuşu nasıl kullanılıyor?
mesela ankaradan geldik.kule BKZ'de hold yap dedi.
FMC'yi açıp BKZ yazıp hold'a basıyorum.hiç bir şey olmuyor.
bu hold işini bilen bir arakadaş bana anlatırsa çok memnun olurum.

Murat Ö.

Posted: 09 Apr 2003, 17:17
by mavi
Murat Bey merhaba,

FMC'yi programlamaniz gerekiyor, FMC ekranindan MOD RTE HOLD ekranini aktif hale getirip, sirasiyla hold yapilacak FİX, Turn Direction, Inbound Course, Leg Time, hold esnasinda olmasi gereken hiz bilgilerini girmeniz ve Execution butonu ile programa dahil etmeniz gerekiyor.

Siz kullandiniz veya hic yaptinizmi derseniz hayir hic kullanmadim.[:(]

http://www.flyşy.com/dev/trainings/023.asp bir goz atmanizi siddetle tavsiye ederim.


Serhan Önür
TK396

Posted: 10 Apr 2003, 03:04
by Oki842
Sevgili Murat,
ILS yaklaşma prosedürünü biliyorum.
Benim sorunum
uçağın g/s a temasından sonra A/Pun ALTimetreyide devralmasından sonra başllıyor.
Uçak çok yüksek varyoyla dalışa geçiyor.
g/s yi takip etmiyor.
g/s hep üstümde kalıyor.
Ve devamlı Sesli uyarı geliyor
"Glide SLope" "Glide Slop"
biraz bekliyorum ve PULL UP uyarısı başlıyor.
5 yaklaşmadan sadece birinde G/S a oturup düzgün yaklaştım ve indim.
Bu da benim aklıma acaba ben diğer 4 yaklaşamada yanlış birşey mi yaptım sorusunu aklıma getirdi?.


Okan ERGENE
TK842