Posted: 01 Mar 2003, 15:34
Ahmet Bey;
Hoş görünüz için teşekkürler, umarım arkadaşlarımızla beraber sorununuzu çözeceğiz
Yazdıklarınızdan bie şey şimdi dikkatimi çekti.
quote:-KFK, time23.38, Descending FL290 to FL100, IAS300
Burdan anlamam gereken KFK üzerinde FL290'dan FL100'a mı alçalmaya başladınız? Eğer böyleyse sebep ortada aslında, erken alçalıyorsunuz. Alçalma hesabınızı ANK üzeri 6500ft. olarak yaparsanız daha uzun süre yüksek hızda ve yükseklikte kalırsınız. -ki bu da sizin uçuş sürenizi ve yakıt harcamanızı azaltır- STAR planlarında belirtilen uçuş yükseklikleri min. değerlerdir. Yani siz LTAC 03R yaklaşırken HALIL 1E yolunu kullanarak HALIL ile ANK arasında min. FL90'a inebilirsiniz anlamındadır, o arayı FL90 ile uçun anlamında değildir. Dediğim gibi eğer ANK NDB üzerinde 6500ft.de olacak şekilde alçalırsanız (HALIL-ANK arası 40nm. olduğu göz önüne alınarak hesaplanırsa bu da sizin HALIL'e 28nm. kala FL290'dan 6500ft'e 2000 varyo ile Özgür'ün dediği hızlarla alçalmaya başlamanız gerektiği anlamına geliyor) süre ve yakıt harcamanız azalacaktır.
PS: Özgür'ün trvacc route sayfasını kullanmanız önerisini tamamen destekliyorum.
(Hurmetler Özgür hocam :o))
Selçuk Poyraz
Senior Captain
TK157
Hoş görünüz için teşekkürler, umarım arkadaşlarımızla beraber sorununuzu çözeceğiz

Yazdıklarınızdan bie şey şimdi dikkatimi çekti.
quote:-KFK, time23.38, Descending FL290 to FL100, IAS300
Burdan anlamam gereken KFK üzerinde FL290'dan FL100'a mı alçalmaya başladınız? Eğer böyleyse sebep ortada aslında, erken alçalıyorsunuz. Alçalma hesabınızı ANK üzeri 6500ft. olarak yaparsanız daha uzun süre yüksek hızda ve yükseklikte kalırsınız. -ki bu da sizin uçuş sürenizi ve yakıt harcamanızı azaltır- STAR planlarında belirtilen uçuş yükseklikleri min. değerlerdir. Yani siz LTAC 03R yaklaşırken HALIL 1E yolunu kullanarak HALIL ile ANK arasında min. FL90'a inebilirsiniz anlamındadır, o arayı FL90 ile uçun anlamında değildir. Dediğim gibi eğer ANK NDB üzerinde 6500ft.de olacak şekilde alçalırsanız (HALIL-ANK arası 40nm. olduğu göz önüne alınarak hesaplanırsa bu da sizin HALIL'e 28nm. kala FL290'dan 6500ft'e 2000 varyo ile Özgür'ün dediği hızlarla alçalmaya başlamanız gerektiği anlamına geliyor) süre ve yakıt harcamanız azalacaktır.
PS: Özgür'ün trvacc route sayfasını kullanmanız önerisini tamamen destekliyorum.

Selçuk Poyraz
Senior Captain
TK157