Page 2 of 2

Posted: 01 Mar 2003, 15:34
by THY157
Ahmet Bey;

Hoş görünüz için teşekkürler, umarım arkadaşlarımızla beraber sorununuzu çözeceğiz :)

Yazdıklarınızdan bie şey şimdi dikkatimi çekti.
quote:-KFK, time23.38, Descending FL290 to FL100, IAS300

Burdan anlamam gereken KFK üzerinde FL290'dan FL100'a mı alçalmaya başladınız? Eğer böyleyse sebep ortada aslında, erken alçalıyorsunuz. Alçalma hesabınızı ANK üzeri 6500ft. olarak yaparsanız daha uzun süre yüksek hızda ve yükseklikte kalırsınız. -ki bu da sizin uçuş sürenizi ve yakıt harcamanızı azaltır- STAR planlarında belirtilen uçuş yükseklikleri min. değerlerdir. Yani siz LTAC 03R yaklaşırken HALIL 1E yolunu kullanarak HALIL ile ANK arasında min. FL90'a inebilirsiniz anlamındadır, o arayı FL90 ile uçun anlamında değildir. Dediğim gibi eğer ANK NDB üzerinde 6500ft.de olacak şekilde alçalırsanız (HALIL-ANK arası 40nm. olduğu göz önüne alınarak hesaplanırsa bu da sizin HALIL'e 28nm. kala FL290'dan 6500ft'e 2000 varyo ile Özgür'ün dediği hızlarla alçalmaya başlamanız gerektiği anlamına geliyor) süre ve yakıt harcamanız azalacaktır.

PS: Özgür'ün trvacc route sayfasını kullanmanız önerisini tamamen destekliyorum.:D (Hurmetler Özgür hocam :o))

Selçuk Poyraz
Senior Captain
TK157

Posted: 02 Mar 2003, 11:01
by Yenici
Arkadaşlar; ufak gibi görünen ve hatta konusunu yazmaya bile tereddüt ettiğim bu topic' in ne kadar faydalı olduğu ortada. Bu bahsettiğiniz bilgileri birarada bulmamız gerçekten çok güzel.
Sn.Özgür hocam, ayrıntı vermeniz çok faydalı oldu. Sırası gelmişken şunu da öğrenebilir miyim; MACH'ın karşılığı olan IAS değerini neden kullanmıyoruz da, belli bir seviyeden sonra MACH öneriliyor? Aslına bakarsanız ben hiç bir uçuşumda şimdiye kadar MACH kullanmadım. Ama beni şaşırtan Sn. Selçuk kaptanın
"Özgür hocamın söylediklerine katılıyorum mach kullanımı konusunda ancak benim anlamadığım siz mach kullansaydınız daha yavaş gidecektiniz ve daha uzun sürecekti uçuşunuz."
demesiydi. Bu durumda max.IAS ile uçağın gidebileceği max MACH değerleri birbirinden farklı olduğu sonucu çıkıyor sanki.
İkinci bir konu varyo ile ilgili. Alçalınacak mesafe formülünde;
"Alçalmaya başlanacak mesafe=uçulan irtifa-inilecek irtifa*3 "
hangi varyo ideal alçalmayı sağlar?
Sevgi ve Saygılarımla...

Posted: 02 Mar 2003, 13:34
by THY45
Amacimiz yardimci olabilmek, bu nedenle arkadaslarimin hicbirinin bir gorusunu ifade edeceklerinde cekinmeden, rahatlikla paylasabileceklerini tekrar hatirlatmak isterim.

MACH konusuna gelince bu birazcik uzun ve daha oncesinde forumda tartisilmis, benim ve uzman diger arkadaslar tarafindan cevabi aciklanmis bir konu, isterseniz bir search edin oradan.

Hatta ben ettim buldum
http://www.flyşy.com/forum/topic.asp?TO ... Terms=mach

Berhan Donmez'in dedigi indicated air speed seceneginizin secili oldugundan da eminiz degil mi?


Pid045 Ozgur Ozden
Captain

Posted: 02 Mar 2003, 14:43
by Yenici
Sn. Özgür hocam, bir yanlış anlamayı gidermek bakımından şunu hemen belirtmeliyim; ben şaşırdım derken, Sn.Selçuk kaptanın sizin fikrinize çıkışı değildi. MACH değeri ile daha yavaş gidileceği konusuydu. (bu konuda yeterli bilgim olmadığı için).
Bugün offline LTFE-LTAC uçuşu yaptım. 00.53' :)
Size, Sn. Selçuk ve Ahmet kaptana beni aydınlattığınız için çok teşekkür ederim. Sevgiler, Saygılar....