Posted: 30 Jan 2003, 12:24
Hasan bey selamlar;
Öncelikle gerçektende elinize sağlık ..keşke bu tip konuları foruma gerek kalmaksızın bizlerle daha fazla paylaşabilseniz..
Öncelikle yazdıklarınızdan aklıma takılan bir husus var...
Pilot ucusunu yedek meydanlarını buna bağlı açıklamış olduğunuz yakıt planlamasını yaptı , kalkıştan önce dest. için RVR değerleri normal ama trend kötüye gidiyor (alınan METAR ı TAF da doğrular nitelikte diyelim) ucus başlıyor..planladı ve LOWW 'a giderken görüş yada RVR minumumlara doğru indiği teyİt edildi diyelim ..
Açıklamanızda belirttiğiniz minumumdaki kriteriniz "staright in landing " RVR minimalarımıdır yoksa limanın ve pistlerin sahip olduğu altyapıya bağlı olduğu minumumlarmıdır ? (örneğin Rnwy 29 LOWW CAT II , DA 100 feet , RA 98 feet ,min RVR 300 m olarak belirtilmiş,aynı şekilde Rnw 29 için NDB şartlarında RVR ucak kategorilerine göre 1200-1600 m olarak belirlenmiş)(olması gereken lojik en hassas precision aproach değerlerinde belirtilen RVR değerleridir tabiki..değilmi?)
O zaman yine bu örnek için aldığımız (29 için) RVR 100 yani minumlara çook yakın ,VV ise minumumların biraz üzerinde olsa ucusa devam edilirmi edilmezmi ? (bu karar tamamı ile pilotun kararıdır bunu biliyoruz ama karar aşamasında ne gibi kritelerler bu kararı etkiler.)
- burada dest. CAT III destekleyen bir liman ve ucağımızında bu config'e sahip olan bir ucak olduğunu varsayarsak ucus her halikarda devam eder. değilmi ?
-Havayolları uygulamalarında ucağın destination airporta olağan dışı hallerde kapalı ilan edilmesi halinde (hava şartları ,kaza v.b) ucağın alternate meydana olan uzaklığı ile departure meydana olan uzaklığının hemen hemen aynı olduğunu varsayarsak ne yapılır? Geriye dönmekmi ? Alternate meydana divert ederek inişmi?
Umarım ifade edebilmişimdir ..
?imdiden ilginize teşekkür ederim .
TK 177 Ergenekon Kucuk
Öncelikle gerçektende elinize sağlık ..keşke bu tip konuları foruma gerek kalmaksızın bizlerle daha fazla paylaşabilseniz..
Öncelikle yazdıklarınızdan aklıma takılan bir husus var...
Pilot ucusunu yedek meydanlarını buna bağlı açıklamış olduğunuz yakıt planlamasını yaptı , kalkıştan önce dest. için RVR değerleri normal ama trend kötüye gidiyor (alınan METAR ı TAF da doğrular nitelikte diyelim) ucus başlıyor..planladı ve LOWW 'a giderken görüş yada RVR minumumlara doğru indiği teyİt edildi diyelim ..
Açıklamanızda belirttiğiniz minumumdaki kriteriniz "staright in landing " RVR minimalarımıdır yoksa limanın ve pistlerin sahip olduğu altyapıya bağlı olduğu minumumlarmıdır ? (örneğin Rnwy 29 LOWW CAT II , DA 100 feet , RA 98 feet ,min RVR 300 m olarak belirtilmiş,aynı şekilde Rnw 29 için NDB şartlarında RVR ucak kategorilerine göre 1200-1600 m olarak belirlenmiş)(olması gereken lojik en hassas precision aproach değerlerinde belirtilen RVR değerleridir tabiki..değilmi?)
O zaman yine bu örnek için aldığımız (29 için) RVR 100 yani minumlara çook yakın ,VV ise minumumların biraz üzerinde olsa ucusa devam edilirmi edilmezmi ? (bu karar tamamı ile pilotun kararıdır bunu biliyoruz ama karar aşamasında ne gibi kritelerler bu kararı etkiler.)
- burada dest. CAT III destekleyen bir liman ve ucağımızında bu config'e sahip olan bir ucak olduğunu varsayarsak ucus her halikarda devam eder. değilmi ?
-Havayolları uygulamalarında ucağın destination airporta olağan dışı hallerde kapalı ilan edilmesi halinde (hava şartları ,kaza v.b) ucağın alternate meydana olan uzaklığı ile departure meydana olan uzaklığının hemen hemen aynı olduğunu varsayarsak ne yapılır? Geriye dönmekmi ? Alternate meydana divert ederek inişmi?
Umarım ifade edebilmişimdir ..
?imdiden ilginize teşekkür ederim .
TK 177 Ergenekon Kucuk