Merhabalar,
MSFS2020'de LTBZ havaalanının pisti malesef yanlış. Default scenery'de pist çok kısa, apron ve taksi yolları yok. Bu şekilde kullanılabilmesi mümkün değil.
Bu havaalanını kullanabilmek amacıyla kendim naçizanaze, acemi işi sayılabilecek bir senaryo eklentisi yaptım. Daha önce bu konuda herhangi bir tecrübem yok, çok yeniyim. O yüzden çok başarılı bir senaryo olduğu söylenemez ama en azından pisti kullanılabilir hale getirdim ve ilgilenen arkadaşlar olursa diye buradan da sizlerle paylaşmak istedim. Bildiğim kadarıyla bu havaalanı için daha önce yapılmış bir MSFS eklentisi yoktu.
Hazırladığım senaryoda pist, taksiyolları ve apron bilgilerini chartlardan ve uydu görüntülerinden aldım. Senaryoda bunlar haricindeki öğeler (binalar, araçlar vs.) tamamen hayal ürünü olarak yerleştirilmiştir. Yani tamamen gerçekçi bir senaryo değil, söylemiş olayım.
Senaryoyu sizlerle paylaşmamın amacı daha iyi bir senaryo yayımlanana kadar bu meydanı MSFS'de kullanılabilir hale getirmektir.
Şu linkten indirebilirsiniz:
https://drive.google.com/file/d/1FjvwPu ... sp=sharing
Kurulum için arşiv dosyasının içindeki klasörü Community klasörüne kopyalamanız yeterli.
LTBZ Zafer Airport for MSFS2020
-
- Newbie
- Posts: 18
- Joined: 06 Jul 2021, 13:40
- Name: Murat Okay
- City: Ordu
- PID: 1571
- Vatsim ID: 941400
- Location: Turkey
TeşekkürlerTHY3716 wrote:Hocam elinize, emeklerinize sağlık. Ne ile yapılıyor bu scenery'ler? ADE ile mi?
MSFS içinde developer mode aktifleştirilip yapılıyor hocam. Ben daha çok acemiyim ama bu konuda
- THY3716
- Administrator
- Posts: 1373
- Joined: 26 Apr 2009, 00:33
- Name: Bahadir ALKES
- City: Istanbul
- PID: 3716
- Vatsim ID: 1097118
- Location: Turkey
Anladım. p3d'de vardı bu özellik. Vakt-i zamanında bir ay kadar kısa bir süre içinde Erman hocamla 30 küsür meydanı yapmıştık. Pist ve taxi yollarını ADE ile yapıyor sonra p3d içinde tutup tutup rastgele objeleri içine dolduruyorduk. Tabii objeler default objeler olduğu gibi sisteminizde yüklü scenery'lerden de gelebiliyordu. Hangisi hangisinden geliyor ayırt etmek pek mümkün değildi. 100 KB civarında yer tutan bu hızlı ve pratik scenery'ler aslında son derece güzel bir çözümdü scenery'si olmayan meydanlarımız için. Bir de şu var, bu scenery'lerde aslında objeleri vermiyorduk. Sadece kullanılan objenin linki veriliyordu. Yani benim sistemimde yüklü olan scenery'lerin içindeki objeler o scenery sizde varsa görünür oluyordu. Dolayısıyla bence telif haklık bir durum da yoktu. Tamamen freeware scenery'ler ve default scenery'lerin objelerini aynı sizin gibi gelişigüzel serpiştirip ortaya çok tatlı scenery'ler çıkarıyorduk.
Sonrasını anlatmiyim.. yangın tüpleri filan.. bilen bilir.. ben de Xplane'ye geçtim zaten, demek aynı maceraya yeniden başlıyoruz
Sonrasını anlatmiyim.. yangın tüpleri filan.. bilen bilir.. ben de Xplane'ye geçtim zaten, demek aynı maceraya yeniden başlıyoruz
Lead me, follow me or get out of my way !
-
- Newbie
- Posts: 18
- Joined: 06 Jul 2021, 13:40
- Name: Murat Okay
- City: Ordu
- PID: 1571
- Vatsim ID: 941400
- Location: Turkey
Bahadır Hocam MSFS'te objeleri yüklerken nereden yükleyeceğinizi seçip oradan objeleri ekliyorsunuz. Dediğiniz gibi atıyorum bende X senaryosu yüklü ise o senaryoya özgü olan objeler X paketi altında görülüyor.
Ben tamamen asobo ve fsbase gibi MSFS temelinde zaten var olan objeleri seçtim ki hem telif hakkı olmasın hem de herkes görebilsin. Zaten MSFS'in temel paketlerinde yeterli obje çeşitleri mevcut çok temel senaryoları oluşturmak için.
Ben tamamen asobo ve fsbase gibi MSFS temelinde zaten var olan objeleri seçtim ki hem telif hakkı olmasın hem de herkes görebilsin. Zaten MSFS'in temel paketlerinde yeterli obje çeşitleri mevcut çok temel senaryoları oluşturmak için.