Degerli Kaptanlar,
Son zamanlar da cok az sayida bazi pilotlarimizin israrla UNICOM uzerinden raporlama yapmadiklari, gerek gelen sikayetler, gerek ise kendi tespitlerimiz sonucu var oldugu anlasilmaktadir.
Onemle bu pilotlarimiza hatirlatmak isteriz ki, FDR ve Turkish Virtual uzerinden yapacaginiz ucuslariniz da, eger bulundugunuz sahadan sorumlu online ATC yok ise, UNICOM 122.800 frekansi üzerinden etrafiniz da 40nm icinde bir trafik dahi var olmasi halinde raporlama yapip ucusunuzun her anini etrafinizdaki diger trafiklere bilgilendirmek ZORUNDASINIZ! Gene ayni sekilde diger trafiklerin raporlamalarini da okuyarak ucusunuzu devam ettirmek ve olasi bir tehlike durumunu onlemek MECBURIYETI icerisindesiniz! Bu kurallara uymayanlarin Turkish Virtual dan suspend cezasi alacaginin bilinmesi ve bildirilmesi artik sart olmustur.
UNICOM 122.800 kanali diger pilotlar ile iletisimi saglayan bir kanal olmasi sebebi ile, bu kanal uzerinden yapilacak her muhaberat, sizlerin ATC olmayan sahalarda o anki durumunuzun etrafinizdaki diger pilotlara rapor edilmesi ile ilgilidir. Diger trafikler ile sizin bulundugunuz konumu gene diger trafiklere bilgilendirmeniz ve bilgilendirilmeniz, yerde ve havada olasi kazalarin onlenmesi acisindan onem arz etmekte oldugu gibi, etrafinizda ki diger trafikleri onemsediginizi ve karsilikli olarak keyif kaciracak tehlikeli yaklasmalara ve kazalara sebebiyet vermek istemediginizi gostermesi acisinda da ayni zamanda bir SAYGI gostergesidir.
Bugune kadar Yonetim olarak her sekilde pilotlarimizin arkasin da olup, sizlere karsi yapilan haksizliklar karsisinda her zaman yaniniz da yer aliyor olsakta, kendi pilotlarimiz arasindan bu kurallara uymayan ve sikayet konusu olan yada tarafimizca tespit edilenler hakkinda da gerekli yaptirimlari bu pilotlar icin kararlilikla uygulayacagimizi hatirlatmak isteriz.
Ucuslariniz da Turkish Virtual adini kotuye cikaracak ve diger pilotlari uzecek, kucuk dusurecek tavir ve davranislardan uzak kalmanizi, LUTFEN ONEMLE RICA EDIYORUZ !
We want to inform our pilots that when flying with FDR and on Turkish Virtual, there are no available online ATCs. Even if there is only one traffic within 40nm around you, you MUST report using UNICOM 122.800 frequency channel and inform your flight positions to other traffic around you.
You can also read the reports of other traffics' reports, continue your flight, and avoid any possible danger!
Saygilarimizla
Turkish Virtual Icra Kurulu Uyeleri
Unicom 122.800 Kullanimi Hakkinda Ikazlar !
- THY3066
- Senior Member
- Posts: 262
- Joined: 17 Jun 2011, 18:33
- Name: Sebahattin PEKEL
- City: Karlsruhe
- PID: 3066
- Vatsim ID: 1194898
- Location: Germany
Erhan Abi,
bu güncel konu ile ilgili bir Not daha vermek istiyorum izninizle.
Bildiginiz gibi Raporlama artik Text ile kalmiyor Voice olarak da Raporlama yapilabiliyor.
Yani Hopörlörünüz veya Headsetiniz de aktif durumunda olmasi sart kosuluna düsüyor.
Ona Ragmen ATC nin de kullandigi bir Command var .wallop
.wallop nedir? =Eger bir Pilot, ATC nin verdigi direktiflere uyamaz ise ve Havalimani civarinda cok traffik var ise .wallop "CAllsign"ve Hangi kurallari cignedi diye "SUP" yani Supervisor cagriliyor.(TAbii aktif Sup var ise) ve maalesef uzun sürebiliyor bir cevap gelen kadar veya hic biri Aktif degil Sup lardan. O zamana kadar ak Niyetli olan kisi indi vesayre filan ve sizin Ucusu maalesef burnun dan getirdi.
Ayni Komutu Pilotlar da yapabilir.Ama lütfen ve lütfen üstüne basiyorum bir taxi hatasinda veya (hatali) pist kalkisinda vesayre .wallop degil
private Message ile o sahis ile irtibata gecin önergesindeyim. Sakin Unicom da böyle bir Münakasaya girip diger Arkadaslari Rahatsiz etmiyleim.
Hatali pist secimi cesitli Faktör lerden olusur zaten bunu hepimiz biliyoruz.Örnegin Metari nereden aliyor?
Eger bir SUP geri dönüs yapti ise ilk basta arastirir sizi ve diger kisiyi,yani bir Mahkeme gibi tarafsiz idir bu da tabii zaman aliyor.
ikisinden biri Cevap vermez ise Ikaza Ramen bu kisiyi "KICK" yapar ve yaklasik 10-15 dakika Online olamaz Vatsim de.
Gerisi ATC nin ve Pilotlarin hasasiyetine kalmis .wallop kullaniminda
Herkese saygilar ve Happy Landings
bu güncel konu ile ilgili bir Not daha vermek istiyorum izninizle.
Bildiginiz gibi Raporlama artik Text ile kalmiyor Voice olarak da Raporlama yapilabiliyor.
Yani Hopörlörünüz veya Headsetiniz de aktif durumunda olmasi sart kosuluna düsüyor.
Ona Ragmen ATC nin de kullandigi bir Command var .wallop
.wallop nedir? =Eger bir Pilot, ATC nin verdigi direktiflere uyamaz ise ve Havalimani civarinda cok traffik var ise .wallop "CAllsign"ve Hangi kurallari cignedi diye "SUP" yani Supervisor cagriliyor.(TAbii aktif Sup var ise) ve maalesef uzun sürebiliyor bir cevap gelen kadar veya hic biri Aktif degil Sup lardan. O zamana kadar ak Niyetli olan kisi indi vesayre filan ve sizin Ucusu maalesef burnun dan getirdi.
Ayni Komutu Pilotlar da yapabilir.Ama lütfen ve lütfen üstüne basiyorum bir taxi hatasinda veya (hatali) pist kalkisinda vesayre .wallop degil
private Message ile o sahis ile irtibata gecin önergesindeyim. Sakin Unicom da böyle bir Münakasaya girip diger Arkadaslari Rahatsiz etmiyleim.
Hatali pist secimi cesitli Faktör lerden olusur zaten bunu hepimiz biliyoruz.Örnegin Metari nereden aliyor?
Eger bir SUP geri dönüs yapti ise ilk basta arastirir sizi ve diger kisiyi,yani bir Mahkeme gibi tarafsiz idir bu da tabii zaman aliyor.
ikisinden biri Cevap vermez ise Ikaza Ramen bu kisiyi "KICK" yapar ve yaklasik 10-15 dakika Online olamaz Vatsim de.
Gerisi ATC nin ve Pilotlarin hasasiyetine kalmis .wallop kullaniminda
Herkese saygilar ve Happy Landings
- artuncs
- Administrator
- Posts: 1979
- Joined: 07 Jul 2009, 12:47
- Name: Erhan M. ARTUC
- City: London
- PID: 3578
- Vatsim ID: 1087117
- Skype: erhan.m.artuc
- Location: England
Sebahattin merhaba, evet tabi artik Unicom kanali uzerinden sesli raporlama yapabilmek te mumkun hale geldi. Sanirim bunu artik herkes biliyor. Tabi ama biz en azindan bari text yapilsin istiyoruz. Daha fazla bilincli hareket edenler zaten her iki seklide kullaniyorlardir Unicom'u mutlaka.THY3066 wrote:Erhan Abi,
bu güncel konu ile ilgili bir Not daha vermek istiyorum izninizle.
Bildiginiz gibi Raporlama artik Text ile kalmiyor Voice olarak da Raporlama yapilabiliyor.
Yani Hopörlörünüz veya Headsetiniz de aktif durumunda olmasi sart kosuluna düsüyor.
Ona Ragmen ATC nin de kullandigi bir Command var .wallop
.wallop nedir? =Eger bir Pilot, ATC nin verdigi direktiflere uyamaz ise ve Havalimani civarinda cok traffik var ise .wallop "CAllsign"ve Hangi kurallari cignedi diye "SUP" yani Supervisor cagriliyor.(TAbii aktif Sup var ise) ve maalesef uzun sürebiliyor bir cevap gelen kadar veya hic biri Aktif degil Sup lardan. O zamana kadar ak Niyetli olan kisi indi vesayre filan ve sizin Ucusu maalesef burnun dan getirdi.
Ayni Komutu Pilotlar da yapabilir.Ama lütfen ve lütfen üstüne basiyorum bir taxi hatasinda veya (hatali) pist kalkisinda vesayre .wallop degil
private Message ile o sahis ile irtibata gecin önergesindeyim. Sakin Unicom da böyle bir Münakasaya girip diger Arkadaslari Rahatsiz etmiyleim.
Hatali pist secimi cesitli Faktör lerden olusur zaten bunu hepimiz biliyoruz.Örnegin Metari nereden aliyor?
Eger bir SUP geri dönüs yapti ise ilk basta arastirir sizi ve diger kisiyi,yani bir Mahkeme gibi tarafsiz idir bu da tabii zaman aliyor.
ikisinden biri Cevap vermez ise Ikaza Ramen bu kisiyi "KICK" yapar ve yaklasik 10-15 dakika Online olamaz Vatsim de.
Gerisi ATC nin ve Pilotlarin hasasiyetine kalmis .wallop kullaniminda
Herkese saygilar ve Happy Landings
Wallop sadece atc ler degil, tabiki isterlerse pilotlarda kullanabiliyor ama .wallop ile sup cagirma, cagirilmasi durumuna karsiyiz. Hele ki her ne olursa olsun bunu gene bizim kendi pilotlarimizdan birinin bir digerine yapmasina. Burada yonetim olarak kim olursa olsun sikayet oldugunda bunu adil ve saygi kurallari icinde bir sekilde degerlendirecek ve uyarisini yapacak bir yonetim var ve sorun olan kisilerin bagli bulunduklari VA’lara sikeyet edilmesi daha yerinde ve dogru olacaktir. Bir de Vatsim’in sikayetler sonrasi bu tur banlanmalar neticesinde ki itirazlara olan kayitsizliklarini dusunecek olursak, bu pilotlara cok fazla zarar getirecektir. Bazen istemeden yada sistemsel sorunlar dolayisi ile pilotlar bazi seyleri farkedemiyor olabilir ve istemeden kendilerini yada baskalarini zor duruma dusurebilir. O yuzden biz eger kufur ve agir hakaretler olmadigi surece kimsenin her kucuk olay icin direk olarak vatsime sikayete gitmesi, gidilmesi durumuna sicak bakmiyoruz. Burada kendi icimizde cozemeyecegimiz sorun olamaz. Kol kirilir yen icinde kalir anlayisi icindeyiz.
Hatalar mutlaka olacak. Ozellikle yeni ve daha ogrenme cabasi icinde olan arkadaslara daha musamali olmaliyiz. Olusan bir hatada hemen bunun bilincli ve kasti oldugu kanisina hicbirimiz varmamaliyiz. Bu hem pilotken hem de atc iken gecerli olmali. Hasan UNSAC hoca ayni anda 10 trafigi idare eder hem de orada yeni baslayanlara yardimci olurdu. Hepimizde kanaldan dinlerdik verdigi nasihatlari. Ornek alinmasi gereken kisiler o ve onun benzerleri olanlardi ama simdi sen dahil bir kac kisi disinda o kusaktan kimse kalmadi. Ben Hasan UNSAC hocanin bir kisi Vatsime sikayet edilmesin diye ne cabalar gosterdigini yakinen goren bir insanim. O yuzden vatsime sikeyete giden bizden degildir.
Erhan M. Artuc