merhaba arkadaslar,
bir sure once FS2002'yi bastan kurdum 5-6 tane sorunla bogusmak
zorunda kaldim. aslinda biraz da yeni oldugumdan her sorunun
cevabini bulabilmek icin biraz forum biraz da internetten yararlandim.
bu sorunlari benim gibi yasayan arkadaslar icin derledim. Aslinda
havayolumuzun boyle bir problem database'i olursa belki de cok fazla
arkadasi kolaylikla icimize dahil edebiliriz.
faydalanmak isteyenlerin dikkatine diyorum ve bu official degil
benim kendi tavsiyelerimdir diye uyarmak istiyorum:
saygilarimla,
Burak Demircan
TK630
1- [UCAGIN DEVAMLI SOLA KAYMASI]
Precision pro 2'de di?er joysticklerdeki gibi potansiyometreler yerine laser point tekni?i
kullanılmış, yani joystick noise yapmıyor ve min/max sınırları belli, dolayısıyla kalibrasyona
gerek yok. Aslında problem joystick'in serbest haldeyken sa?/sol boşlu?unun yukarı/aşa?ı boşlu?una
göre biraz daha serbest olması.
FS2002 Options -> Controls -> Sensivities menüsünden X Axis null zone'u bir parça arttırırsanız
sorun kalmayacaktır.
2- [AUTOPILOT'TA NAV MODUNA DONUNCE WINGLEVER'I KAPATAMAMA]
B737 uça?ının aircraft.cfg dosyasının içindeki [Autopilot] bölümünün en altına aşa?ıda
satırları yazarsanız sorun ortadan kalkar.
use_no_default_pitch=1
use_no_default_bank=1
3- [GPS, RADIO VE DIGER WINDOWLAR SABIT KALIYOR]
FSUIPC.ini icinde FixWindows=No olmasi gerekiyor
4- [NORMAL SAAT VE FS SAATININ AYNI OLMASI]
avsimden realtime_116659.zip adli programi kurunca ve fs actiktan sonra programi calistirinca
sorun kalmiyor
5- [Devamli Son Mesaji Gostermeyen Chat Window]
fschatscroll16.zip (son versiyonu check et) program zaten SquawkBox ile geliyor. FS2002 calismadan
once veya sonra FSChatScroll16.exe'yi calistir ve minimize et.
6- [BAZI SOUND EKLENTILERINDEKI SORUNLAR]
FSSOUND.DLL 'i modules altina kopyala ve fs2002.cfg icine soyle bir ekleme yap.
[OLDMODULES]
FSSOUND.DLL=1
Eger [OLDMODULES] varsa sadece FSSOUND.DLL=1 satirini eklemek yeterli.
genel problemlerim ve cozumleri
Bazı arkadaşlar autopilotu açınca wing levelerın aktifleşmesinin gerçek hayatta da olduğunu yazmışlardı. Konuyu araştırdım ve gerçek hayatta pilot olan arkadaşıma sordum. Gerçek hayatta böyle bir olay söz konusu değil. Sadece FS'de olan bir hata veya uydurma.
Emil Akoğlu
emil@fsturk.net
Emil Akoğlu
emil@fsturk.net
Emil onu ben yazmistim ve gayet eminim ki sen de bunu adin gibi biliyosun. "Bazi arkadaslar" tabirini kullanman ve uydurma demen pek hos degil.
Ben diger topic'te senin soylediginin yanlis oldugunu ifade eden bisey soylemedim ama ben sanki oyle yapmisim gibi savunmaci bi tutum icerisindesin. Anlam veremedim.
Selçuk - http://www.mw.tum.de

Ben diger topic'te senin soylediginin yanlis oldugunu ifade eden bisey soylemedim ama ben sanki oyle yapmisim gibi savunmaci bi tutum icerisindesin. Anlam veremedim.
Selçuk - http://www.mw.tum.de

-
- Average User
- Posts: 211
- Joined: 19 Aug 2001, 04:09
- Location: Turkey
- Contact:
Arkadaşlar FS otopilotunu hangi uçağın gerçek otopilotuna göre karşılaştırıyorsunuz? Cessna 182'ye mi yoksa B737'ye göre mi?
Dash 8'de otopilot aktif edildiğinde mevcut bank ve pitch'i koruyor, yada preselected bir mod var ise ona geçiyor. Yani Flight director ne gösterirse onu yapıyor, aynı özellik B737'de de var. Ama B727'de yada DC-9'da yok.
Ama hangi uçak olursa olsun otopilotun roll axis'i aktif iken bazı özel durumlar haricinde (örn: B737:CWS, Dash8:TCS) roll otopilot kontrolündedir, yani ya preselected HDG/NAV/FMS/LOC modlarına geçer yada mevcut bank'i korumaya veya wing LVL moduna geçer. Yani uçağa artık lövye ile kumanda yoktur. Bizim de kafamızı kurcalayan noktanın bu olduğunu düşünüyorum, otopilot aktif iken uçağa elle kumanda vermek gerçekçi değil.
Saygılarımla,
Bozhan Özsoy
TK01
FlyTHY Technic
Dash 8'de otopilot aktif edildiğinde mevcut bank ve pitch'i koruyor, yada preselected bir mod var ise ona geçiyor. Yani Flight director ne gösterirse onu yapıyor, aynı özellik B737'de de var. Ama B727'de yada DC-9'da yok.
Ama hangi uçak olursa olsun otopilotun roll axis'i aktif iken bazı özel durumlar haricinde (örn: B737:CWS, Dash8:TCS) roll otopilot kontrolündedir, yani ya preselected HDG/NAV/FMS/LOC modlarına geçer yada mevcut bank'i korumaya veya wing LVL moduna geçer. Yani uçağa artık lövye ile kumanda yoktur. Bizim de kafamızı kurcalayan noktanın bu olduğunu düşünüyorum, otopilot aktif iken uçağa elle kumanda vermek gerçekçi değil.
Saygılarımla,
Bozhan Özsoy
TK01
FlyTHY Technic
O yazımda size karşı hiçbir suçlama yoktur. Amacı da o değildir. Yazarken de öyle bir düşünce içinde değildim.
Emil Akoğlu
emil@fsturk.net
Emil Akoğlu
emil@fsturk.net
Ben de zaten direk olarak bana karsi bir suclama oldugunu kastetmedim. Sadece konuyla ilgili cevabi yazarken ucundan benim diger topic'te yazdigim cevaba da dokunduruyomussun gibi geldi bana.
Neyse magdem oyle bisey yoktu, iyi o zaman, problem de yok demektir.
Selçuk - http://www.mw.tum.de

Neyse magdem oyle bisey yoktu, iyi o zaman, problem de yok demektir.
Selçuk - http://www.mw.tum.de
