
Antalya LTAI Landing
- artuncs
- Legend
- Posts: 2104
- Joined: 07 Jul 2009, 12:47
- Name: Erhan M. ARTUC
- PID: 3578
- Vatsim ID: 1087117
- City: London
- Location: England
Ayni duygulari bende izlerken hissettigim icin paylasmak istedim. Begendiginize sevindim.THY4046 wrote:Çok güzel bir video . İzleyince sanki insan kendini kokpitin içinde hissediyorTeşekkürler.
Erhan M. Artuc
- THY4382
- Average User
- Posts: 133
- Joined: 04 Feb 2010, 13:45
- Name: Eren DOĞAN
- PID: 4382
- Vatsim ID: 1138236
- City: İstanbul
- Location: Turkey
sanki eğitimde ki pilot benmişim gibiydi çok güzel bi video
aynı ekip başka bi vidyosuda burda 4:00-4:30 arası muhabbete dikkat
bu muhabbette merak ettiğim 4-4.30 dakikalar arasında kaptan pilot "cumhurbaşkanını taşısak vertical speedle uçman mantıklı" diyor; burada sebep sabit varyoyla yükselip uçuş konforunu bozmamak mıdır?
https://www.youtube.com/watch?v=saGVREuatSc
aynı ekip başka bi vidyosuda burda 4:00-4:30 arası muhabbete dikkat

https://www.youtube.com/watch?v=saGVREuatSc
- THY166
- VIP Member
- Posts: 236
- Joined: 17 Mar 2004, 20:00
- Name: Fatih KOZ
- PID: 166
- Vatsim ID: 832838
- City: Antalya
- Location: Antalya , Turkey
- Contact:
Sky'da çalıştığım dönemlerden iki güzel video ... İzlerken maziyi andım, her iki kaptanı tanıyorum ikisi ile şu anda aynı firmada çalışıyoruz
Kaydı yapan kişi ise emekli oldu, o da mesleğimizin duayenlerinden değerli bir büyüğümüz.
Solda kaptan eğitiminin sonlarında bir FO, sağda eğitmen kaptan pilot aynı zamanda uçuş işletme başkanı. Uçak TC-SKM, haki yeşil kuyruk boyası ile en teknolojik 400'lerden (HUD hariç herşeyi hemen hemen son seri). Boşken trim out olması dışında sıkıntısız güzel bir tayyare, temiz hava, keyifli iki uçuş sonunda eğitim eşliğinde inişler.
AYT kalkışında uçak Climb Thrust ile tırmanırken yolcu konforu amacıyla eğitimdeki FO VNAV yerine VERT SPD ile daha sakin tırmanmaya başlayınca sağdan ikaz geliyor, burada amaç en ekonomik ve doğru kararı vermek. Tamam belki 4000+ V/S yolcu için biraz rahatsız edici olabilir ancak kalkıştan hemen sonra motorlar CLB modunda güç üretirken bunu kullanmamakta çok mantıklı değil. Bir motor gücü boşa gider, iki tırmanma hızı azalacağı için olası bir sorunda irtifa alınamamış olunur.
SXF inişinde sağdan crosswind ile hafif centerline dışına taşılınca hemen ikaz geliyor, düzeltme manevrası ile teker koyuyorlar ki bu hoş olmuş.
AYT inişinde de yol boyu süren eğitim devam ediyor ;) Sağdan gelen eğitici bilgilerle solda uçan rahat, sağ tarafta soldakine güveniyor daha ne olsun ...
Emniyetli uçuşlar.

Solda kaptan eğitiminin sonlarında bir FO, sağda eğitmen kaptan pilot aynı zamanda uçuş işletme başkanı. Uçak TC-SKM, haki yeşil kuyruk boyası ile en teknolojik 400'lerden (HUD hariç herşeyi hemen hemen son seri). Boşken trim out olması dışında sıkıntısız güzel bir tayyare, temiz hava, keyifli iki uçuş sonunda eğitim eşliğinde inişler.
AYT kalkışında uçak Climb Thrust ile tırmanırken yolcu konforu amacıyla eğitimdeki FO VNAV yerine VERT SPD ile daha sakin tırmanmaya başlayınca sağdan ikaz geliyor, burada amaç en ekonomik ve doğru kararı vermek. Tamam belki 4000+ V/S yolcu için biraz rahatsız edici olabilir ancak kalkıştan hemen sonra motorlar CLB modunda güç üretirken bunu kullanmamakta çok mantıklı değil. Bir motor gücü boşa gider, iki tırmanma hızı azalacağı için olası bir sorunda irtifa alınamamış olunur.
SXF inişinde sağdan crosswind ile hafif centerline dışına taşılınca hemen ikaz geliyor, düzeltme manevrası ile teker koyuyorlar ki bu hoş olmuş.
AYT inişinde de yol boyu süren eğitim devam ediyor ;) Sağdan gelen eğitici bilgilerle solda uçan rahat, sağ tarafta soldakine güveniyor daha ne olsun ...
Emniyetli uçuşlar.
B. Fatih Koz
[ Uçuş Harekat Uzmanı / Flight Dispatcher @ SunExpress ]
[ Uçuş Harekat Uzmanı / Flight Dispatcher @ SunExpress ]