Haftanın Sorusu 9

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
alicamat

Sevgili Arkadaşlar,

Londra havalanı Heaşrow için alçalmaya başladık. Sis nedeni ile beklemeler var. ATC bizede bekleme veriyor.

Bekleme kleransımızda olması gereken bilgiler nelerdir ?

Bekleme noktasına geldi?imizde otomatik neler yapmamız gerekir ?

Bekleme noktasına geldi?imizde pozisyon raporumuzda neleri bildirmemiz lazım ?

Yyi beklemeler,

Ali Camat
User avatar
THY066
VIP Member
VIP Member
Posts: 1200
Joined: 24 Nov 2001, 17:49
Name: Kemal Tolu
PID: 66
Location: USA

Sevgili Ali Bey ;

Eger FMC varsa bekleme noktasını girer ve mesafe veya süre durumunu ayarlar bekleriz :)

Ayrıca bekleme irtifasına görede hızımızı ayarlarız.

Kemal Tolu
sadesak
Newbie
Newbie
Posts: 7
Joined: 11 Oct 2001, 07:58
Location: Turkey

Sayın Ali Bey,
Elimizde eğer chartımız var ise bu posizyonda yükseklik ve hız bilgileri olmalı ve hızımız 250kt. altında olmalıdır. ATC holding pattern start point bildirdikten sonra chartta belirtilen şekilde sağdan dönüş yapılarak bekleme patternine giriş yapılır ve chart üzerindeki bilgilere uyularak esas iki bacak tamamlanarak ATC ye son durum bildirilerek yaklaşma yönüne girilir.
Eğer elimizde chart yok ise ATC tarafından Holding pattern için giriş başı verildikten sonra sağa dönülerek holding pattern işlemi başlatılır ve rüzgar altında 1 dakikalık uçulduktan sonra esas bacağa dönülür ve daha sonra son yaklaşma yönüne dönülerek holding pattern işlemi tamamlanır.

ATC tarafından bekleme verildikten sonra tüm dönüş ve irtifalar rapor edilir.

Sinan Sadi Akyürek
İSKENDERUN



SSA
alicamat

Sevgili Arkadaşlar,

Bugün Pazar, TRVACC tarafından bizler için organize edilen Intercity Ankara Fly-In programı var. Trafik yoğunluğundan dolayı bekleme verilebilir. Hazırlıklı olabilmemiz için cevaplamadığım üç sorudan ilk bu soruya cevap veriyorum.

Bekleme kleransımızda olması gereken bilgiler nelerdir ?

1- Direction: Bekleme yönü (Kuzey Doğu, Güney Batı gibi ..)
2- Fix: Bekleme Noktası (Ankara NDB si, veya Haymana Intersection'ı gibi)
3- Radial Course Bearing: Beklenecek Radial veya yol istikameti
4- Direction of Turns: Beklemede dönüş istikameti (Sağdan döüş veya soldan dönüş gibi)
5- Expect Furşer Clerance: Yeni klerans verileceği zaman (Ne zamana kadar hold edeceğimizi bu şekilde biliyoruz, radyo bağlantısı kesilirse bu zamandan sonra normal yolumuza devam edebiliriz).

Standart Hold:
- Sağdan dönüş.
- 14,000 Feet altı Fix'e doğru uçulan bacak 1 dakika süre uzunluğunda, 14,000 feet üzeri 1,5 dakika.
- Otopilot kullanıldığında dönüşlerde yatış 25 derece.

Bekleme noktasına geldiğimizde otomatik neler yapmamız gerekir ?

Yapmamız gereken 6 T ile özetleniyor. 6 T şu demek:
1- Turn : Hold için dönmeye başla.
2- Time : Zaman tutmaya başla. İlk olarak outbound bacak 1 dakika olacak.
3- Twist : Navigasyon aletini inbound Radial e göre ayarla.
4- Talk : ATC ye rapor et.
5- Throttle: Gazları ayarla, hold hızını aşma, gerekirse yavaşla.
6- Track : Uçman gereken radiali kaçrmadan rüzgar düzeltmesi yaparak uç.

Bunun EZBERLENMESİ gerekiyor.

Hold sürati:

1- Minimum Holding Altitude - 6,000 feet - 200 Knot
2- 6,000 feet - 14,000 feet - 230 Knot
3- 14,000 feet üzeri 265 Knot

Daha hızlı gitmeniz gerekiyorsa ATC ye bildirilmesi ve izin alınması gerekir.

Bekleme noktasına geldiğimizde pozisyon raporumuzda neleri bildirmemiz lazım ?

1- Fix: Bekleyeceğimiz Fix'in ismi.
2- Time: Bekleme noktasına vardığımız zaman.
3- Altitude: Bekleme irtifası. (Genelde en çok unutulan bu oluyor).

Herkese iyi beklemeler ve emniyetli uçuşlar dilerim.

Sevgiler,

Ali Camat
Post Reply

Return to “Training Lounge”