Merhaba Herkese,
Yeni yeni simülasyon dünyasına dalan biri olarak, autoland modundan kurtulup inişleri kendim tamamlamak istiyorum. Flapların açılması, tüm checklist tamamlıyorum fakat teker koymakta sıkıntı yaşıyorum. 5 inişten üçü kaza ile sonuçlanıyor. Burada yanlış yaptığım ne olabilir? Logitech joystick'e sahibim, throttle ve yönlendirmeyi oradan yapıyorum.
Daha hassas bir şekilde inebilmek için nelere dikkat etmem gerekiyor. Beni bilgilendirebilirseniz sevinirim.
Selamlar,
Manuel Landing Hakkında yardım
- THY4382
- Average User
- Posts: 133
- Joined: 04 Feb 2010, 13:45
- Name: Eren DOĞAN
- PID: 4382
- Vatsim ID: 1138236
- City: İstanbul
- Location: Turkey
FAruk kaptan bir çok şey olabilir, aslında sırasıyla nasıl bi iniş yaptıgını anlatsan aşama aşama, mesela kaç varioyla teker koyuyorsun, piste teker koyma hızın kaç gibi...
- THY4065
- Junior Member
- Posts: 52
- Joined: 06 Jan 2015, 09:36
- Name: Faruk Ugranli
- PID: 4065
- Vatsim ID: 1302155
- City: Izmir
- Location: Turkey
Aslında sorunum o, o detayları tam olarak bilmiyorum. Bunu açıklayan bir döküman, ya da video tarzı bir şey var mıdır? Mesela LTFJ'de bu gece crosswind vardı, onu da ayarlayım derken zorlandım. Pratik yapmak gerekiyor ama normal inişte de eksiklerim var.
- THY4382
- Average User
- Posts: 133
- Joined: 04 Feb 2010, 13:45
- Name: Eren DOĞAN
- PID: 4382
- Vatsim ID: 1138236
- City: İstanbul
- Location: Turkey
hangi checklist o zaman, çünkü sıkıntının kaynağı olabilir.THY4065 wrote:tüm checklist tamamlıyorum fakat teker koymakta sıkıntı yaşıyorum.
öncelikle uçağınızı iyi tanımanızı öneririm tabi bunları biraz da pratikle olur
youtube'a; hangi uçağı kullanıyorsanız yazıp aratın. Örneğin ; ben pmdg 738NG kullanıyorum. Youtube'a "pmdg 738ng approach tutorial", "pmdg 738ng cruise", "pmdg 738ng landing tutorial" ve tabi "pmdg 738ng cold dark tutorial" yazarak oradaki vidyoları dikkatlice inceleyerek bi ezber yapabilirsiniz ama tam anlamıyla öğrenebilmek içinde araştırma yapmalısınız yani o düğme ne işe yarar, neden açılır, neden kapanır, neden o açıyla yaklaşırız diye bir sürü soru sorarız, acele etmeden araştırmak lazım. İnternette yeterli materyal var tabi çoğu ingilizce
- THY4065
- Junior Member
- Posts: 52
- Joined: 06 Jan 2015, 09:36
- Name: Faruk Ugranli
- PID: 4065
- Vatsim ID: 1302155
- City: Izmir
- Location: Turkey
Eren kaptanım, haklısın sanırım ben biraz videolardan falan esinlenerek antrenman yapayım. Ben de PMDG 738 ngx kullanıyorum. Umarım yakın zamanda alışırım.
Çok sağolun fikirler için,
Çok sağolun fikirler için,
- THY4016
- Average User
- Posts: 106
- Joined: 27 Feb 2014, 21:39
- Name: Tamer OZTURK
- PID: 4016
- Vatsim ID: 1228857
- City: Gazimagusa
- Location: Turkish Republic of Northern Cyprus
Faruk hocam merhaba,
Nedenini bilemiyorum ama hatırlatmak için yazayım dedim.Her uçağın üretici firmanın belirlediği ağırlık limitleri var.
MZFW(Maximum Zero Fuel Weight): yani uçağın yakıtsız halde olabileceği maximum ağırlık.
MTOW(Maximum take off weight): Uçağın kalkış için olabileceği toplam ağırlığı tüm yük dahil.
MLW(Maximum Landing Weight): Uçağın iniş yapabilmesi için olabileceği maximum ağırlık.
Bunlar ağırlık limitlerine örnek olarak verilebilir.Boeing için bu limitleri araştırıp bulabilirsiniz.Ben Airbus ile uçtuğum için bilemiyorum.Saygılar
Nedenini bilemiyorum ama hatırlatmak için yazayım dedim.Her uçağın üretici firmanın belirlediği ağırlık limitleri var.
MZFW(Maximum Zero Fuel Weight): yani uçağın yakıtsız halde olabileceği maximum ağırlık.
MTOW(Maximum take off weight): Uçağın kalkış için olabileceği toplam ağırlığı tüm yük dahil.
MLW(Maximum Landing Weight): Uçağın iniş yapabilmesi için olabileceği maximum ağırlık.
Bunlar ağırlık limitlerine örnek olarak verilebilir.Boeing için bu limitleri araştırıp bulabilirsiniz.Ben Airbus ile uçtuğum için bilemiyorum.Saygılar
- THY4146
- Junior Member
- Posts: 87
- Joined: 19 Sep 2009, 22:52
- Name: Deniz MORDOGAN
- PID: 4146
- Vatsim ID: 1126032
- City: Ankara
- Location: Ankara
Merhaba Faruk Kaptan,
İnişler uçuş eğitiminde de son derece önemli ve zaman alan bir eğitim sürecidir. Bolca pratik yapmanız gerekir.
Öncelikle aşağıdaki noktaları iyi değerlendirmek gerekir
1. son yaklaşmada referans süratiniz ne olacaktır (örneğin 737 serisi FMC de bu sürati kendi hesaplayabiliyor ve full configurasyon için belirliyor)
2. Chart ları iyi değerlendirmek gerekir orada hangi irtifadan ve mesafeden alçalmaya başlamak gerektii belirtilir ayrıca yer hızınıza göre optimal düşey hızınızda genelde belirtilir bu değerlere dikkat ederek stabil bir alçalma oluşturmalısınız.
3. son yaklaşmada pisti ortalamak için alçalma başlangıcından itibaren gayet küçül aleron düzeltmeleri ile pist ortalamayı sürekli stabil tutmalısınız. ILS sistemi açık ise ekrandan optimal Glide Slobunuzu da takip edebilirsiniz)
4. palye öncesinde yani artık 100feet MSL civarı uçağın son derece stabil bir formda olması önemlidir. pist ortalanmış Vref hızınız belli bir değerde olmalıdır
5. Palyede mümkün olduğunda nazik bir formda gazı 10 ile 20 feet kalana kadar canlı tutarak yavaşça uçağın burnunu düzeltip (yalnız irtifa almamaya dikkat ederek) düz uçuşa geçmeli ve tekerlerin yavaşça piste dokunması sağlanmalıdır.
6. touch down sonrası pist orta çizgisi yumuşak rudder hareketleri ile sağlanarak uçağın düzgün bir formda yavaşlaması sağlanmalıdır.
Her uçağın son yaklaşma karekteristiği farklıdır onları da iyi çalışmak gerekir.
yukarıdakileri değerlendirerek bol bol antreman yapmanızı öneririm.
İnişler uçuş eğitiminde de son derece önemli ve zaman alan bir eğitim sürecidir. Bolca pratik yapmanız gerekir.
Öncelikle aşağıdaki noktaları iyi değerlendirmek gerekir
1. son yaklaşmada referans süratiniz ne olacaktır (örneğin 737 serisi FMC de bu sürati kendi hesaplayabiliyor ve full configurasyon için belirliyor)
2. Chart ları iyi değerlendirmek gerekir orada hangi irtifadan ve mesafeden alçalmaya başlamak gerektii belirtilir ayrıca yer hızınıza göre optimal düşey hızınızda genelde belirtilir bu değerlere dikkat ederek stabil bir alçalma oluşturmalısınız.
3. son yaklaşmada pisti ortalamak için alçalma başlangıcından itibaren gayet küçül aleron düzeltmeleri ile pist ortalamayı sürekli stabil tutmalısınız. ILS sistemi açık ise ekrandan optimal Glide Slobunuzu da takip edebilirsiniz)
4. palye öncesinde yani artık 100feet MSL civarı uçağın son derece stabil bir formda olması önemlidir. pist ortalanmış Vref hızınız belli bir değerde olmalıdır
5. Palyede mümkün olduğunda nazik bir formda gazı 10 ile 20 feet kalana kadar canlı tutarak yavaşça uçağın burnunu düzeltip (yalnız irtifa almamaya dikkat ederek) düz uçuşa geçmeli ve tekerlerin yavaşça piste dokunması sağlanmalıdır.
6. touch down sonrası pist orta çizgisi yumuşak rudder hareketleri ile sağlanarak uçağın düzgün bir formda yavaşlaması sağlanmalıdır.
Her uçağın son yaklaşma karekteristiği farklıdır onları da iyi çalışmak gerekir.
yukarıdakileri değerlendirerek bol bol antreman yapmanızı öneririm.
- THY4065
- Junior Member
- Posts: 52
- Joined: 06 Jan 2015, 09:36
- Name: Faruk Ugranli
- PID: 4065
- Vatsim ID: 1302155
- City: Izmir
- Location: Turkey
Deniz ve Tamer Kaptanlarım,
Verdiğiniz kıymetli bilgiler için teşekkür ederim. Benim katetmem gereken yol oldukça fazla, bol bol antrenman yapmam gerektiğini anlıyorum. ;)
Selamlar,
Verdiğiniz kıymetli bilgiler için teşekkür ederim. Benim katetmem gereken yol oldukça fazla, bol bol antrenman yapmam gerektiğini anlıyorum. ;)
Selamlar,
- THY4634
- Junior Member
- Posts: 51
- Joined: 06 Dec 2010, 22:34
- Name: Yunus Cagri KARADEMIR
- PID: 4634
- Vatsim ID: 1161401
- City: Kayseri
- Location: Turkey
tebrikler:) Bu arada Deniz kaptanım anlatım çok güzel sizi de tebrik ederim:)
özet olarak bende bir katkıda bulunayım:) sevmek,özümsemek, zaman ayırmak ve çabalamak;)
özet olarak bende bir katkıda bulunayım:) sevmek,özümsemek, zaman ayırmak ve çabalamak;)