Airbus A300 CIVA INS
- THY3716
- Legend
- Posts: 1401
- Joined: 26 Apr 2009, 00:33
- Name: Bahadir ALKES
- PID: 3716
- Vatsim ID: 1097118
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Sevgili dostlar, FFR olmadığından değişik uçaklarla offline AI paketlerle uçuşlar deniyorum. Benoit Gaurant'ın bence mükemmel denilebilecek freeware Airbus A300 uçağı ile haşır neşir oluyorum bir kaç gündür. INS panelinin nasıl kullanılacağını çözmesine çözdüm ama elektrik sorununu bir türlü çözemiyorum. Uçuşun ortasında bataryaları bitiyor ve kapanıyor. Bu sistem elektriğini nereden alıyor, nasıl çözebilirim, bilen var mı? Hakan Güven hoca vakti zamanında epey bir açıklama yapmış ama bu konuyu çözemedim bir türlü. Yardımlarınızı bekliyorm.
Lead me, follow me or get out of my way !
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
hocam elektrik panelinden uçağın generatörlerinden gelen elektriği seçmen lazım. (APU'nun olduğu panelde sol alt tarafta olması lazım) .
NEfis bir uçaktır. İnişi biraz hassasdır o yüzden joystick hassasiyeti fazla gelirse biraz kısmak faydalı olur. VNAV diye birşey bu uçakta yok(en azından bu panelde) , V/S ile tırmanış için tuhafbir denklem var, motor gücünü ayarlamak gerekiyor, ALT AQ yapılırsa sabit 1000fpm ile tırmanıyor veya alçalıyor. V/S için ya Speed ya varyo seçmek lazım ama burada mantık şu, uçak sabit bir N1 değerine göre kendi belirlediği sabit bir açıda tırmanıyor fakat sorun şu, hızı yada varyoyu tutturmak için ya aşırı tırmanıyor yada burnu eziyor! En güzel tırmanma şekli şu, Autopilot NAv yada HDG ile uçarken varyoyo ve throttle'ı elle ayarlamak. Düz uçuşa gelince speed'i ve ALT HOLD'u seçmek.
Maalesef uçağın loading durumu biraz muallak. Bana sanki hafifmiş gibi geliyor uçak. HNAC'nin birkaç modeli ile merge yaptım ama en verimli hali panelin kendisi ile gelen Eastern yada AirInter modelleri (bunlar SGA'nin modelleri aynı zamanda)
Elektrik işini çözemezseniz açar bakar tarif ederim bugün.
NEfis bir uçaktır. İnişi biraz hassasdır o yüzden joystick hassasiyeti fazla gelirse biraz kısmak faydalı olur. VNAV diye birşey bu uçakta yok(en azından bu panelde) , V/S ile tırmanış için tuhafbir denklem var, motor gücünü ayarlamak gerekiyor, ALT AQ yapılırsa sabit 1000fpm ile tırmanıyor veya alçalıyor. V/S için ya Speed ya varyo seçmek lazım ama burada mantık şu, uçak sabit bir N1 değerine göre kendi belirlediği sabit bir açıda tırmanıyor fakat sorun şu, hızı yada varyoyu tutturmak için ya aşırı tırmanıyor yada burnu eziyor! En güzel tırmanma şekli şu, Autopilot NAv yada HDG ile uçarken varyoyo ve throttle'ı elle ayarlamak. Düz uçuşa gelince speed'i ve ALT HOLD'u seçmek.
Maalesef uçağın loading durumu biraz muallak. Bana sanki hafifmiş gibi geliyor uçak. HNAC'nin birkaç modeli ile merge yaptım ama en verimli hali panelin kendisi ile gelen Eastern yada AirInter modelleri (bunlar SGA'nin modelleri aynı zamanda)
Elektrik işini çözemezseniz açar bakar tarif ederim bugün.
Hakan"737"Güven
- THY3506
- Senior Member
- Posts: 254
- Joined: 11 Jan 2009, 20:42
- Name: Serdar ÖZDEN
- PID: 3506
- Vatsim ID: 1082637
- City: Ankara
- Location: Turkey
Jeneratör önemli ;) bütün uçaklar 4 kaynaktan elektrik alır
1)yerde external power
2)motorlar çalışmıyorken apu jeneratör
3)motorlardan güç alan diğer main yada standby jeneratörler.
Bunlardan birini seçmezseniz 4 numara batarya biter elektrik gider ;)
1)yerde external power
2)motorlar çalışmıyorken apu jeneratör
3)motorlardan güç alan diğer main yada standby jeneratörler.
Bunlardan birini seçmezseniz 4 numara batarya biter elektrik gider ;)
CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
CPL (A) Cessna 150/152/172