WORLD TOUR 2011 (PART I)

Have a favorite screen shot that you would like to share? You can by posting it here.

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

Postby THY3537 » 09 Jun 2011, 09:35

Erdal abi, bende ne fs9 da nede fsx de senin landing lights gibi isiklar canli durmuyor yaa. Farkli bir programla mi destekledin?
User avatar
THY3537
VIP Member
 
Posts: 431
Joined: 05 Feb 2009, 19:48
Location: Turkey
Name: Uğur BİLGİN
City: Ankara
PID: 3537
Vatsim ID: 1084376
Skype: thy3537

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

Postby Apollo » 09 Jun 2011, 11:35

Uğur selamlar,
Sen asıl strobe ları gör.. :lol:


Ek program ve uçak tipine göre Aircraft.cfg de ki ışıkları içeren kısma bazı düzeltme gerekiyor.
Shockwave 3D Lights Redux adındaki eklentiyi kurduğunuzda simülatörlerin (FS9-FSX) default uçaklarının aydınlatmaları otomatik olarak değişiyor. PMDG Level D vb için ayarları bu linkte bulabilirsin. viewtopic.php?f=41&t=7547

Bu verdiğim konuda Cenk Şenkaya nın verdiği link var Sanalpilot forumuna tam ayarlar orda da detaylı anlatılmış durumda.

Uçuşlara bekleriz selamlar 8)
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
User avatar
Apollo
Legend
 
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 21:49
Location: Turkey
Name: Erdal ELMACI
City: Ankara
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
Skype: erdal.elmaci

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

Postby Apollo » 11 Jun 2011, 12:09

Merhaba;

Dünya turu yazılarımıza 12. Uçuş olan Sydney Avustralya Tahiti Faa'a Fransız Polonezyası ile devam ediyoruz.

Bir iki kısa bacaktan sonra yine 3000 millik okyanus üzeri bir uçuşla karşınızdayım.

Sydney n renkli ve modern ortamında yaklaşık 6 gün geçirdikten sonra uçuş planlamamız kapsamında Sydney Kingsford Smith havalimanında uçaklarımızla buluşuyoruz. Enis Kaptan ve ben uçacağız bu bacağı (Ufuk Kaptan katılamadı)

Avustraya kıtasının doğusundan Pasifik Okyanusunda buluna Tahiti Faa'a adasına olan bu yolculuğumuz için hava raporları sakin bir hava bildiriyor. İrtifa rüzgarlarımızı genelde doğu yönünde olduğundan yolculuğumuzu kısalatacak gibi duruyor.

Fotoğrafarla yolculuğumuz.

Güzel bir hava Sydney.

Image
Image

Sydney de tam pushback yapacakken TWR ve APP online oluyor. Seviniyoruz ama bilmiyoruz ki bu sevinç kısa sürecek...

Sydney TWR tecrübesiz bir ATC bunun yanında yabancı trafiklere biraz daha (ki meydanda sadece 2 trafik yani biz varız) sakin ve anlaşılır konuşması gerektiğini bilemiyor. Kelimeleri yuvarladığı gibi aksanı anlaşılmasını önlüyor. THY8195 yerine THY8990 a talimat veriyor vb. Zar zor P/b izni aldığımızda memleketimizin ATco larının görevini ne kadar dikkatli ve iyi yaptığını bir kez daha anlıyoruz.


Image

Image

TWr dan sonra APP a bağlanıyorum. Kanalda 1 başka trafik var initial 5000ft verilmiş ve daha üst irtifa için tahdidi kaldırmasını beklerken olmadık bir vektör veriyor ve zar zor 5000 üstüne serbest kılınıyorum. En sonunda SID noktama yönlendiriyor. Bu arada ATC nin talimatları kokpit içi disiplini bozuyor ve sürat tahditlerini bir süre aşıyoruz. :twisted:

Image

Image

Image

Pasifik okyanusunu Ekvator'un 25 derece güney enleminde Batı-Doğu yönünde geçiyoruz.

Image

Image

Image

TAhiti Faa'a adası için yaklaşmamızı planlıyoruz. Rüzgar 04 pistini işaret ediyor. Tahiti Faa'a havalimanı adanın kuzeyinde deniz kısıyında doğu batı yönünde yer alıyor. Adanın orta kısmında 7350 ft yükseklikteki Orohena Dağı var. Bizim için güvenli bölge, pist kuzeyi olan deniz üzeri.

Chartlarımız Fransızca 8) Enis Kaptan anadili gibi Fransızca bildiğinden sorun olmuyor. Telsizden takıldıklarımızı soruyoruz :D

Image

Image

YAklaşmamıza başlıyoruz. Rotamız direk yaklaşma hattına alçalmamızı sağlıyor.

Image

Image

BActrack ile kapıya geçiyoruz.

Image

Pasifiğin ortasında 2 THY uçağı.....

Image

Image

Image

7 saati aşan güzel bir uçuş sonrası 1 günlük dinlenmemize başlıyoruz. YArın öğleye kadar bu şirin adadayız.

FAAA AIRPORT

Image

Tahiti Fransız Polinezyası’na bagli adalardan biridir. Avustralya ve Güney Amerika arasında’dir. 118 ada’dan olusan Fransiz Polinezyasi aslında batık volkanlardir. Adalarin yerlileri Polinezyalilar Hawaii, Cook Adaları ve Yeni Zelanda’lilarla uzaktan akraba olurlar.

Tahiti yanisira en ünlü adalar Bora Bora ve Moorea’dir ve hepsi resmen Fransız toprakları olarak gecer.

Image


Tahiti aslında sadece beyaz plajlar degil daha fazlasidir. Yemyeşil tabiyata sahiptir ayni zamanda, biraz jungle’a bile benzer. Degisik palmiye ağaçları ve çeşitli egzotik çiçek türleri bulacaksınız burada. Ada dağlardan akan şelaleler ve daglarin arasında akan ince nehirlerden oluşur.
Image

Image

Sörf Tahiti’de icat edilmistir. Adanın hemen hemen her yerinde sörfboard’lari kiralayabiliyor. Ayrica masmavi deniz dalış için sizi davet ediyor.

Image

Tahiti’nin baskenti Papeete, tüm turistlerin uçakla geldigi şehir. Moorea veya Bora Bora gibi komşu adalara küçük pervaneli uçaklar ile gidiliyor Papeete’den.
Moorea Tahiti yanında bulunan bir ada ve o kadar küçük ki rahatlikla bir günde bisiklet ile adanin çevresinde tur atabilirsiniz. Plajlar boyunca çok ucuz kamp alanlari ve lüks otellerinden bulacaksınız.

Image

Biz 1 günlük Tahiti tatilimize başlıyoruz. :wink:

Tahiti den selamlar....
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
User avatar
Apollo
Legend
 
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 21:49
Location: Turkey
Name: Erdal ELMACI
City: Ankara
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
Skype: erdal.elmaci

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

Postby Apollo » 19 Jun 2011, 10:41

Merhaba;

Dünya turu yazılarımıza 13. Uçuş olan Tahiti Faa'a Fransız Polonezyası - Isla de Pascua, nam-ı diğer Paskalya Adası Mataveri Airport Chile ile devam ediyoruz.

Adadaki internet sorunu dolayısıyla :wink: Fotoğraf yüklemedeki sorun nedeniyle 11 HAzran da gerçekleşen uçuşu sizinle geç paylaşabildik. :D

2330 Millik bu uçuşumuzu yine Enis Kaptanla birlikte gerçekleştiriyoruz. Tahiti ve civar adlaardaki gezilerimiz çok keyifli ve eğlenceli geçti. Kısa da olsa tatil yapma şansımız oldu.

NTAA Apronda buluşuyoruz. Hava durumu bir sorun içermiyor.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

PASİFİK ÜZERİNDEYİZ...

Image

Image

PASKALYA ADASI SON YAKLAŞMA

Yaklaşmada tropik iklimin hava akımlarına maruz kalıyoruz. Alçaldıkça tayyarelerimiz beşik gibi sallanıyor. 8)

Image

Image

PİST ÜZERİNDE BACKTRACK (Biraz yavaştan alıyoruz Enis kaptan TCAS'ın sesini kısıyor :lol: )

Image

Image

Image

THY logoları karşı karşıya...

Image

Salimen PAskalya adasına iniyoruz.

Bu uçuşumuzu da tamamlayarak Dünya Turunun ilk bölümünün ortasına geliyoruz. Bir yandan da uzun uçuşlarımızıbiraz daha eksiltiyoruz.

PAskalya adasının güzellikleri için kokpitlerimizi emniyete alıyoruz.

PASKALYA ADASI bilgiler

Image

Paskalya Adası, (İspanyolca Isla de Pascua, Rapanui dilinde Rapa Nui) Büyük Okyanus'un güney doğusunda Şili'ye bağlı bir ada.

Şili sahillerinden 3700 km, Tahiti'den ise 4000 km uzaktadır. Çok izole kalmış bu ada, üzerinde yaşam olan en yakın yer olan Pitcairn Adası'nın bile 2000 km batısındadır. 2002 yılı itibarıyla 3.791 kişilik nüfusa sahiptir.

Doğu Pasifik'de bulunan Paskalya Adası, bir çok pasifik adasının karakteristik geniş sahiline sahip değildir. Sahili dik olarak denizin 3000 metre derinliğine kadar iner. Kumsal çok ender köşelerde (mesela kuzey sahilindeki palmiye ormanının yakınında), kayda değmez nitelikte bulunur.

Ada, yüksekliği 13 km olan bir dik üçgen görünümünde olup alanı 162,5 km² dir. Üç adet sönmüş volkandan oluştuğundan, tabiatında volkanik geçmişinin etkileri vardır. Bunlar güneydoğudaki Rano Kao, doğudaki aynı isimli yarımada üzerinde olan Poike ve kuzeydeki Maunga Terevaka'dır. Bu sonuncusu 508 m yüksekliği ile merkezdeki adanın en yüksek noktasıdır. Adanın güneybatısında, üzerinde yaşam olmayan Motu Iti, Motu Kao Kao ve Moto Nui batısında Motu Tautara ve Poike Yarımadası'nın karşısında ise Motu Maroturi isimli adacıklar bulunur.

Paskalya Adası'nın iklimi yarı tropiktir, dolayısıyla sıcaktır. Mevsimsel farklılıklar düşük seviyede hissedilir. Bölgesel bir rüzgar sistemi olan Passat Rüzgarları hüküm sürer. Yağışlar ortalama yıllık 1.150 mm dir. Yıllık ısı ortlaması 21 °C olup en soğuk ve yağışlı aylar Temmuz ve Ağustos'dur.

Ada'yı ilk gören Avrupalılar muhtemelen korsan Edward Davis ve adamlarıdır. Davis 1687 yılında Galapagos Adaları'ından gelip, Horn Burnu'na doğru yol alırken, tesadüfen ufukta bu adayı görür ve bunun, var olduğu söylenen Güney Kıtası olduğunu düşünür. Ancak karaya çıkmak mümkün olmaz.

Ada bugünkü ismini 1722 yılının Paskalya bayramının arifesinde, ticari amaçlarla gemisiyle buradan geçerken burada karaya çıkan Jakop Roggeveen'den almıştır. Roggeveen ertesi gün Paskalya olduğundan adaya Paasch Eyland (Paskalya Adası) demiştir. Carl Friedrich Behrens'in, katıldığı bir seferden sonra Leipzig'de yayınladığı bir rapor, dikkatleri o zamana kadar çok az tanınan bu adaya yöneltir.

Daha sonraki kaşif İspanyol Don Felipe Gonzales, adayı İspanyol Krallığı tabiyetine almıştır. Gonzales 15 Kasım 1770'te adaya inmiş, çeşitli noktalara İapanyol egemenliği adına haçlar yerleştirmiş, adaya San Carlos adını vermiştir. Ancak takip eden yıllarda İspanya, bu işgalle ilgilenmeyip, kayıtsız kalmıştır.

İkinci güney seyahati sırasında, 13-17 Mart 1774 tarihleri arasında, James Cook da adayı ziyaret etmiştir. James Cook adadan fazla etkilenmemiş ve seyir defterine "Hiçbir millet, bu adayı araştırma onuruna ulaşmak için savaşmaz. Bu gemi seyahati sırasında bize bu adadan daha az sunacak şeyi olan ada yoktur" diye not düşmüştür.

Avrupalı ada misafirlerinin beraberlerinde adaya hastalık da getirmeleri ada nüfusunun gerilemesine sebeb olmuştur. Tarihin karanlık sayfalarından biri de, Perulu köle tacirlerinin, adaya 1859-1861 yılları arasında seferler düzenlemesi ve yaklaşık 1500 ada sakinini köle olarak çalıştırmak amacıyla beraberlerinde götürmeleri olmuştur. Bu durumlar ve çiçek hastalığı salgını, 1877 yılında ada nüfusunun 111 kişiye kadar düşmesine sebeb olmuştur.

1882 yılında Almanlar da adaya etnolojik incelemeler yapmak gayesiyle gelmişler, örf, adet, yazı, dil gibi tanımlamaları yapmışlardır. Adadaki Moai adı verilen insan heykellerinin 1886 yılında ilk defa fotoğraflarını çeken kişi ise ABD'ye ait Mohican gemisi ile buraya gelen, gemi doktoru William Thomson'dur.

Image

Dünyaca ünlü, her turistik kitapta anlatılan taş heykeller Moai diye adlandırılırlar. Pater Sebastian Englert, bu heykellerden 638 tanesini numaralandırmış ve kategorize etmiştir. Esasında bu heykellerin daha önceden 1000 adedin üstünde olduğu tahmin edilmektedir.

Image

Çok sayıda araştırmaya rağmen bunların ne amaçla yapıldığı bilinmemektedir. Tam ne zaman yapıldığı da bilinmeyen heykellerin, M.S. 1000 ile 1600 yılları arasında inşa edildiği tahmin edilmektedir. Yine tahminlere göre bu taş heykeller yerlilerin ruhlarla iletişim kuran atalarıdır.

Boyları 1 ile 20 m arasında değişen Moailerin en büyüğünün ağırlığı 50 tondur. Adanın doğusundaki Rano Raraku yanardağının tüf ve taşlarından yontulmuştur. Ahu adı verilen platformlar üzerinde yerleşmiş heykeller, bakışları yerleşim bölgesini görecek şekilde yerleştirilmişlerdir. Ahular o kadar güzel işlenmişlerdir ki yontma taş plakalarının arasına bıçak sırtı bile sığmaz.

Image

TÜm bu bilgiler yanında PAskalya adasının Kayıp Kıta MU nun bir parçası olduğu da anlatılan efsaneler arasındadır.

Biz bu ilginç ve gizemli adayı dolaşırken sizlere güzel bilgiler vermiş olmak dileklerimle iyi günler...
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
User avatar
Apollo
Legend
 
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 21:49
Location: Turkey
Name: Erdal ELMACI
City: Ankara
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
Skype: erdal.elmaci

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

Postby Apollo » 18 Aug 2011, 14:14

Herkese merhaba,

Bir ayı aşkın süredir internetim olmaması sonra da FS deki sıkıntı nedeniyle PAskalya adasında mahsur kaldım :lol:

Nihayet geçen hafta herşey halloldu ve tura devam ediyorum.

Bonus olarak 3 uçuş birden izlenimlerimi aşağıda bulabilirsiniz.

UÇUŞ NO 14 :
MATAVERI - ISLA DE PASCUA (SCIP, SC) to ARTURO MERINO BENITEZ-SANTIAGOSC (SCEL, SC): 12 fixes, 2339.2 nautical miles


Sorunları hallederek yeniden PAskalya adasında kokpitteyiz.
Güney yarımküre kış aylarında havalar soğudu. Yine de bizim alıştığımız türden kara kış yok ama bu aylarda alışmadığımız metarlarla karşılaşıyoruz.

Yolcularımızı alarak Güney Amreika kıtasına teker koymak için uçuşumuza başlıyoruz.

Image

Image

Güney Amerika kıtasına doğru yoladayız.

Image

Yaklaşmada yüksek tepelerdeki karlar dikkatimizi çekiyor. Ama hava uçuşta bizi zorlayacak bir değişiklik göstermiyor.

Image

Image

Salimen ARTURO MERINO BENITEZ havalimanına teker koyduk. Bu uçuşla Avustralya kıtasından sonra 8065 mil yaparak okyanusu doğu yönünde geçmiş ve 3. kıtaya teler koymuş olduk. Kapımıza doğru ilerliyoruz.

Image

Image

Image

Deboarding tamam. Uzun bir uçuş sonrası dinlenmek için havalimanından ayrılıyoruz. Şili nin başkendi Santiago yu gezmek için dinlenmek şart :)


Santiago notlarımız:

Santiago (İspanyolca: Santiago de Chile), Güney Amerika ülkesi Şili'nin başkenti ve en büyük şehridir.

Santiago, Río Mapocho nehrinin kıyısında, And Dağları'nın zirveleri ile çevrili bir vadi yatağında bulunur.

Image

Image

Santiago Metropolitan Bölgesi sınırlarında kalır. Şehir nüfusu 5 milyon kişi olup, tüm Metropolitan Bölgesi'ndeki nüfus 7 milyondur. Bu Şili'deki toplam nüfusun %40'ının Santiago ve yakın çevresinde yaşadığı anlamına gelir. "Santiago Centro" şehrin idari mahallelerinden biri olup şehir merkezini kapsar. Burada yaklaşık 230.000 kişi yaşar.

Her ne kadar Şili Parlamentosu Congreso Nacional Valparaiso'da bulunsa da , Santiago tartışmasız Şili'nin politik ve ekonomik merkezidir.

Şehrin eski tarihine rağmen tarihi yapıları 2 elin parmaklarını geçmez. Ülkenin tamamında olduğu gibi Santiago da çok sayıda deprem afeti yaşamıştır. Casa Colorada, Iglesia San Francisco, Posada del Corregidor gibi istisnaları saymayacak olursak 150 yaşından eski bir bina yok gibidir. Bu binalar da İspanyol koloni zamanından kalmadır.

Şehrin merkez meydanındaki (Plaza de Armas) Katedral, şehrin en eski kilisesi olan San Francisco Kilisesi gibi önemli yapılarındandır. Yine başkanlık sarayı La Moneda'da bu binalara eklenebilir.

Diğer görmeye değer bir yer de , şehrin tarihi merkezinde bulunan, bugün park olarak duran Santiago'nun ilk kurulduğu Santa Lucia tepesidir. Yine arkasında Andlar'ın yükseldiği, raylı bir sistemle çıkılan ve üzerinde bir Hayvanat bahçesinin bulunduğu San Cristóbal tepesi de ziyaret edilecek yerlerden birisidir.

Image

Sırada Santiago - Buenos Aires uçuşumuz var.
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
User avatar
Apollo
Legend
 
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 21:49
Location: Turkey
Name: Erdal ELMACI
City: Ankara
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
Skype: erdal.elmaci

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

Postby Apollo » 18 Aug 2011, 14:38

Aslında Buenos Aires de SAEZ havalimanına uçacaktık. Ancak bir türlü düzgün bir havalimanı senaryosu bulamayınca (özellikle buradaki güvenlik duvarınca flightsim sayfasına erişimim engellendiğinden ) Buenos Aires deki diğer bir havalimanı olan SABE yi seçtim.

UÇUŞ NO 15 :
ARTURO MERINO BENITEZ-SANTIAGOSC (SCEL, SC) to BUENOS AIRES / AEROPARQUE JORGSA (SABE, SA): 9 fixes, 641.4 nautical miles


Güney Amerika kıtasında Şili den sonraki rotamız kıtanın doğusundaki Arjantin'in başkenti Buenos Aires. 600 millik bir uçuşla kıtayı batıdan doğuya geçeceğiz. Helen ekvator çizgisinin güneyindeyiz.

Hazırlıklarımızı tamamlayarak Şili den kalkış iznimizi istiyoruz. 8)

Image

Image

Güney Amerika üzerinde yolboyu kareler...
Image

Image

Image

Image

Buenos Aires Yaklaşma

Image

Image

İniş...

Image

Image

Kapıda park halindeyiz...

Image

Brezilya topraklarına iniyoruz. SABE deniz kıyısında güzel bir manzaraya sahip. Havalimanı kalabalık. Buenos Aires gezisi bizi bekliyor.

Sizleri hazırladığımız gezi notlarıyla başbaşa bırakarak bir sonraki uçuşa kadar hoşçakalın diyoruz.


Buenos Aires gezimizden notlar

Arjantin'in en büyük kenti olan Buenos Aires, aynı zamanda Güney Amerika'nın da en büyük kentlerinden biridir. 2001 nüfus sayımına göre kentte 2.776.234 kişi yaşamasına karşın, bu sayı çevresindeki varoşlar da hesaba katıldığında 12 milyonu geçer.

Kentte yaşayanların çoğunluğu İspanyol ve İtalyan kökenli olmakla birlikte, azımsanmayacak oranda Arap, Musevi, Gürcü, Ermeni, Çin ve Kore kökenliler de bulunur. En yaygın din Katolik Hristiyanlık, resmi dili ise İspanyolca'dır.

Buenos Aires 2 Şubat 1536 tarihinde Pedro de Mendoza tarafından Puerto de Nuestra Señora Santa María del Buen Ayre (Sevgili Anamız Güzel Hava Bakiresi Meryem'in Limanı) adıyla kurulmuştur. İsmi, Cagliari'nin Virgen de Bonaria'sına (Güzel Hava Bakiresi) tapan Papaz Mendoza seçmiştir. Başka bir rivayete göre ise isim Río de la Plata'daki havanın güzel oluşundan dolayı seçildiği yönündedir. Mendoza'nın şehri kurduğu yer bugünkü San Telmo bölgesinin bulunduğu yerdir.

Kongre Sarayı
Image

Şehir 1580 yılında Juan de Garay tarafından Ciudad de la Santísima Trinidad y Puerto Santa María de los Buenos Aires (Kutsal Teslis'in Şehri ve Kutsal Güzel Hava Bakiresi Meryem'in Limanı) adıyla tekrar kuruldu. Bu sırada bugünkü Arjantin sınırları içinde, hepsi Kuzeybatı'da bulunan birçok şehir daha kuruldu. Bunlardan en eskisi bugünkü Arjantin'in Kuzeydoğu'sunda bulunan Santiago del Estero'dur.

1976 yılında Isabel Martínez de Perón'un baştan indirilmesiyle Arjantin'de askeri rejim başladı. Kaybedilen Malvin Savaşı'ndan sonra askeri rejimi sürdürmek imkânsızdı, böylece tekrar demokratik seçimler yapıldı. Bu yeni dönemin ilk başkanı olarak Raúl Alfonsín seçildi. Arjantin'de yeniden demokrasiye geçişle birlikte 1 Arjantin Pezosu 1 dolara eşdeğer olurken Carlos Menem başkanlığında yapılan neoliberal reformlar sonucunda Arjantin ekonomisi büyük bir atılım gerçekleştirdi ve bu atılım sonucunda Buenos Aires şehrinde yapılanma büyük ölçüde arttı. Özellikle Retiro bölgesinde birçok yeni yüksek binalar inşa edildi.

Image

Cementerio de la Recoleta, Buenos Aires... Aralarında Eva Peron'un da bulundugu Arjantin'in en ünlü devlet adamlarının, sanatçılarının, sporcularının mezarlarının bulunduğu aynı zamanda turizme de kazandırılmış olan dev mezarlık...


Buenos Aires metrosu, 1913 yılında Avenida de Mayo yönetiminde açıldıktan sonra, 1969 yılında Meksiko City'de açılan diğer metroya kadar Latin Amerika'daki ilk ve tek metro olarak hizmet verdi.

Müzik ve dansın özellikle Tangonun doğum yeri Buenos Aires dir. LaBoca mahallesinden çıkan bu dans şehrin her yerine yayılmış ve bugün Buenos Aires'in sembolü halini almıştır.

Futbol en popüler spordur. Şehrin önemli takımları Boca Juniors ve River Plate'dir.

Görülmesi Gereken Yerler:
La Boca ve Caminito sokağı (Tango Mahallesi) - San Thelmo (antikacılar ve bit pazarı) - Plaza de Mayo (şehir meydanı) - Casa Rosada (pembe saray / hükümet binası) - Cementerio de la Recoleta (Eva Peron'un mezarı) - Avenida 9 de Julio (şehrin ana bulvarı) - Galerias Pacifico (alışveriş merkezi) - Şehir Kathedrali - Puerto Madero (eğlence,yeme-içme) - San Martin Meydanı - Pilar Kilisesi - Florida caddesi (alışveriş) - Plata Deltası - Teatro Colon (tiyatro) - Recoleta semti (alışveriş,eğlence) - Palermo Viejo (park) - La Ventana Tango Show (yemekli gösteri) - Plaza Dorrego (şehir meydanı) - Palacio Barolo - Esquina Carlos Gardel (yemekli tango gösterisi) - Feria de Mataderos (pazar) - Jardin Japones (Japon bahçesi) - Rojo Tango (gösteri) - Avenida de Mayo (cadde) - Barrio Norte (hippi mahallesi) - Madero Tango (yemekli gösteri) - Sabor a Tango (yemekli gösteri) - Hippodrome (at yarışları pisti)
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
User avatar
Apollo
Legend
 
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 21:49
Location: Turkey
Name: Erdal ELMACI
City: Ankara
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
Skype: erdal.elmaci

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

Postby Apollo » 18 Aug 2011, 14:57

UÇUŞ NO 16 :
Computed route from BUENOS AIRES / AEROPARQUE JORGSA (SABE, SA) to RIO DE JANEIRO / GALEAO - ANTOSB (SBGL, SB): 26 fixes, 1227.5 nautical miles


Tango yapmaktan yorgun düştüğümüz Buenos Aires den ayrılma zamanı. Bu sefer varış noktamız Brezilya Rio de Jeneiro....
Kıtanın doğusunda kuzeye doğru uçacağız bu sefer.

Image

Image

Image

Image

Image

Güney Amerika doğu kıyıları...

Image

Image

Rio yaklaşma.

Image

Image

Landing...

Image

Image

Image

Image

At gate...

Image

GALEO havalimanından ayrılma zamanı. Rio nun keyfini süreceğimiz 2 günümüz var. Bir sonraki uçuşta görüşmek üzere.


RIO NOTLARIM

Image

Brezilya'nın Sao Paulo'dan sonra en büyük ve önemli şehri, Portekizce "Ocak Nehri" anlamına gelen Rio de Janerio’dur.

TURİZM

Rio de Janeiro'lular kendilerine "Carioca" adı verir.

Copacabana Plajı her yılbaşı dünyanın en görkemli yeni yıl kutlamalarına ev sahipliği yaparken denizden yapılan hava fişek gösterileri her yıl 2 milyon'un üzerinde seyirci toplar.

Futbol en sevilen spordur, America, Botafogo, Flamengo, Fluminense ve Vasco de Gama popüler futbol takımlarıdır. Diğer sevilen sporlar plaj futbolu, plaj voleybolu, sörf, yelken sporları vb'dir.

Brezilya Motosiklet Grand Prix'si her yıl Rio düzenlenir.

Rio Karnavalına ev sahipliği yapan Sambadrom, dünyanın en ünlü futbol stadyumlarından Maracana şehrin sembolleridir.

Başta dünyaca ünlü Plajları, tabiat güzellikleri, Samba dansı ve Rio Karnavalı gibi nedenlerle her yıl milyonlarca turisti ağırlayan şehirde, Corcovado tepesinde Dünyanın yeni 7 harikasından biri olan İsa Heykeli bulunur.

Garota de Ipanema (Ipanemalı kız) şehrin sembolik şarkısıdır.

Rio Karnavalı her sene Paskalya'dan 40 gün önce düzenlenir. Kökeni 19.yy'a kadar dayan Paskalya'dan önceki büyük perhiz öncesi Brezilya'lıların eğlenmek ve hayatı yaşamak için son şansları olarak başlamıştı.

Bugünkü Rio Karnavalında Samba okulları sambadrom'da gösterilerini sunarlar ve birinci olmak için çabalarlar.

Ayrıca Karnaval zamanı şehrin her bir köşesinde amatör veya profesyonel sambacılar, turistlere izlemesi keyifli gösteriler sunar.

Görülmesi Gereken Yerler:
Copacabana, Lebnon ve Ipanema plajları - Corcovado Tepesi ve İsa Heykeli - Sugar Loaf Tepesi - Botanik Park - Sambadrom (Karnaval alanı) - Maracana Stadyumu - Catedral de Sao Sebastiao do Rio de Janeiro - Plataforma (samba gösterisi) - Copacabana Palace Oteli - Marius Restaurant (deniz mahsulleri ve barbekü) - Garota de Ipanema (bar) - Colombo Pastanesi - Tijuca Milli Parkı - Cinelândia Meydanı - Ulusal Kütüphane - Belediye Tiyatrosu - Flamengo Parkı

Image Image

Image Image

Image
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
User avatar
Apollo
Legend
 
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 21:49
Location: Turkey
Name: Erdal ELMACI
City: Ankara
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
Skype: erdal.elmaci

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

Postby THY3061 » 18 Aug 2011, 20:04

[quote=

Image

[/quote]


Bulutlar Active Sky mı?
Fatih SERPEN
ATPL(A) Frozen
B-737NG
User avatar
THY3061
Average User
 
Posts: 202
Joined: 05 Jun 2011, 20:20
Location: Kocaeli
Name: Fatih SERPEN
City: Kocaeli
PID: 3061
Vatsim ID: 1194888
Skype: fatihserpen

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

Postby Apollo » 18 Aug 2011, 20:56

REX+FSMetar kullanıyorum.
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
User avatar
Apollo
Legend
 
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 21:49
Location: Turkey
Name: Erdal ELMACI
City: Ankara
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
Skype: erdal.elmaci

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

Postby THY3061 » 19 Aug 2011, 18:21

Apollo wrote:REX+FSMetar kullanıyorum.


Cehaletimi bağışlayın...:) REX nedir?
Fatih SERPEN
ATPL(A) Frozen
B-737NG
User avatar
THY3061
Average User
 
Posts: 202
Joined: 05 Jun 2011, 20:20
Location: Kocaeli
Name: Fatih SERPEN
City: Kocaeli
PID: 3061
Vatsim ID: 1194888
Skype: fatihserpen

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

Postby Apollo » 19 Aug 2011, 18:43

fatihserpen wrote:
Apollo wrote:REX+FSMetar kullanıyorum.


Cehaletimi bağışlayın...:) REX nedir?


Real Enviroment Extreme isminde bir add-on. FS deki tüm kaplamaları değitirebilirsiniz.

Forum ARAMA kısmında ya da google da REX ya da Real Enviroment Extreme olarak arayınız detayları bulabilirsiniz.
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
User avatar
Apollo
Legend
 
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 21:49
Location: Turkey
Name: Erdal ELMACI
City: Ankara
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
Skype: erdal.elmaci

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

Postby Apollo » 19 Aug 2011, 20:07

UÇUŞ NO : 17
RIO DE JANEIRO / GALEAO - ANTOSB (SBGL, SB) to LIMA - CALLAO / JORGE CHAVEZ ISP (SPIM, SP): 28 fixes, 2080.7 nautical miles



Evet Rio'daki renkli ve eğlenceli geizimizden sonra Galeo Havalimanında B738 in kokpitindeyiz. Önümüzde 2080 millik bir uçuş var. Uçuş irtifamız FL340 metar sakin bir hava veriyor. Kuyruk rüzgarı ile yol alacağımızdan uçuşumuzun biraz daha kısalacağını düşünüyoruz.

Boarding bitiyor ve kapılar kapandıktan sonra geri itmeyle başlıyoruz.Herkese iyi uçuşlar.

Image

Image

Image

Ayrılış....

Image

Enroute esnasında güneş batımıyla birlikte çok gzel kareler yakalama şansımız oldu.

Image

Image

Image

Hava karardı SPIM VOR DME ILS 15 kapsamında LIM VOR dan 4000ft dr geçtik ve D8 LIM de prosedür dönüşü ile localiser hattına oturduk.

Image

Image

Salimen indik....

Image

Image

Güney Amerikayı doğudan batıya geçiş...

Image

Güzel bir uçuş ve kararan havayı müteakip VOR DME yaklaşma ve iniş. İniş esnasında 3-4 trafik de vardı. 1 tanesi biz son yaklaşmaya dönerken LIMA dan kalkarken bir diğeri de ardımızdan alçalıyordu. UNICOM dan güzel bir sohbet ettik. Dünya turunu duyunca tebrik edip başarılar dilediler.

Artık Peru dayız. Lima kentini gezme zamanı. 1 günlük bir dinlenme ve gezi planından sonra yolumuza devam edeceğiz.

Bu arada planımızı ve turun dünya haritasındaki görünümünü sizlerle paylaşmak istiyorum.

Image

Image

Görüşmek üzere.

LIMA NOTLARIMIZ.

http://inapcache.boston.com/universal/s ... lim_on.jpg

Genel Bilgi:

Lima, bir Güney Amerika ülkesi olan Peru'nun başkentidir. Büyük Okyanus kıyısında bir liman olan Callao'dan 12 km içeride Rimac nehri üzerinde kurulmuştur.

Peru'nun siyaset, endüstri ve bilim merkezi olan Lima, krallar'ın şehri olarak tanımlanmıştır. Çünkü bu şehrin kurulacağı yer Peru'da her yıl kutlanan 06 Ocak Krallar Şenliği sırasında belirlenmiştir.

Yeraltı mezarlarıyla ünlü San Francisco Kilisesi günümüze kalan nadir eserlerden biridir.

Rimac, Chillôn ve Lurîn nehirlerinin vadisinde kurulan kent, tropik ve çöl ikliminden oluşan havasıyla genellikle ılıktır.

TURİZM

1988’den bu yana Unesco’nun dünya mirasları arasında yerini alan kent, 16. yüzyıldan kalma katedrali ve Başkanlık Sarayı ile çok sayıda ziyaretçi çeker.

Bunun dışında Peru kültürüyle tanışmak isteyenler Ulusal Antropoloji, Arkeoloji ve Tarih Müzesi, Rafael Larco Herrera Arkeoloji Müzesi gibi yerlere gitmelidirler. Cieneguilla ve Chosica ise kentin en yeşil alanlarıdır.

Görülmesi Gereken Yerler:

Plaza de Armas (şehrin ana meydanı) - Lima Katedrali - Piskopos'un sarayı - Palacio de Gobierno (hükümet sarayı) - Eski şehir - Pachacamac kalıntıları - Caral - Centro Comercial Larcomar (alışveriş merkezi) - Iglesia de San Agustin (kilise) - Plaza San Martin (şehir meydanı) - Miraflores (şehrin elit semti) - El Parque del Amor (park) - Parque de las Leyendas (hayvanat bahçesi) - Iglesia y Monasterio de Santo Domingo (kilise ve manastır) - San Isidro semti - Plaza de Acho (boğa güreşleri arenası)

YEME-İÇME

İspanyol, Afrika, Asya, Fransız, İtalyan mutfaklarından pek çok örnek sunan kentte, bunun yanı sıra dünya çapında ün salmış deniz ürünlerini ve bölgeye has sebzeleri tadabilirisiniz.

http://www.yurtdisigezi.com/vpimage/seh ... k/1718.jpg

http://www.yurtdisigezi.com/vpimage/seh ... /k/532.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... hedral.jpg
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
User avatar
Apollo
Legend
 
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 21:49
Location: Turkey
Name: Erdal ELMACI
City: Ankara
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
Skype: erdal.elmaci

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

Postby THY3061 » 19 Aug 2011, 20:36

[quote=
Real Enviroment Extreme isminde bir add-on. FS deki tüm kaplamaları değitirebilirsiniz.

Forum ARAMA kısmında ya da google da REX ya da Real Enviroment Extreme olarak arayınız detayları bulabilirsiniz.[/quote]


Öncelikkle teşekkür ederim ilginiz için,
Biraz baktım harika bir add_on. Makineyi kasar mı? whether eng. kullanınca diğer meteo addon lara gerek var mı?
Fatih SERPEN
ATPL(A) Frozen
B-737NG
User avatar
THY3061
Average User
 
Posts: 202
Joined: 05 Jun 2011, 20:20
Location: Kocaeli
Name: Fatih SERPEN
City: Kocaeli
PID: 3061
Vatsim ID: 1194888
Skype: fatihserpen

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

Postby Apollo » 25 Aug 2011, 19:25


UÇUŞ NO : 18
Computed route from LIMA (SPIM, SP) to BOGOTA-ELDORADO INTL (SKBO, SK): 10 fixes, 1047.4 nautical miles



Yeniden LIMA Havalimanında B738 in kokpitindeyiz. Uçağımzın zamanlı bakılmları için Türkiye ye dönme zamanı biz de Barcelona boyaması ile yeni 738 imize geçiyoruz. Önümüzde 1047 millik bir uçuş var. Uçuş irtifamız FL370 metar sakin bir hava veriyor.

Boarding bitiyor ve kapılar kapandıktan sonra geri itmeyle başlıyoruz.Herkese iyi uçuşlar.

Pushback

Image

Image

TAxi
Image

Ready For Take off

Image

Departure

Image

Image

Image

BOGOTA YAKLAŞMA:

uzun süredir bu irtifada bir havaalanına yaklaşmamıştık. Havaalanı 8400 ft de Yaklaşma hattında 10000 ft de yükseklik var. 13R ILS yaklaşması yapacağız.GIR ıntersectiondan ABL NDB ye devam ederek alçalacak ve BOG VOR da FL120 da olacağız. FL110 da GS ve Localiser hattına girerek inişe başlayacağız.

Özellikle ABL NDB den BOG VOR arası alçalmada yapılacak bir hata BOG VOR civarındaki maniaların sıkıntı yaratmasına neden olabilir. Yine MISSED APPROACH prosedürü de iyi bilinmeli Sağdan Dönüşle ABL NDB FL140 a tırmanılmalı.

HEm yaklaşma chartı hem de VOR DME ILS chartını aşağıda paylaşıyorum.

Image

Image

Image

BOG VOR

Image

Yaklaşmada kokpitteydim genelde LOCALISER ve GS rahatça yakaladık ama irtifalar dolayısıyla pek dış görünüme geçmediğimden foto almadım.

En son iniş...

Image

Bogota Taxi

Image

Bogota Deboarding.

Image

Kolombiya topraklarına teker koyduk... Biraz yüksek bir şehir ve havada oksijen de az:)) Dünyanın 3. yüksek başkenti olma özelliği var.

Buradaki gezimiz bizi biraz yoracak gibi...

Kısa bir gezimiz var 5 saat sonra ayrılacağız çünkü....

GÖrüşmek üzere

BOGOTA NOTLARIM

Bogotá, Kolombiya'nın ve Kolombiya'daki Cundinamarca departmanının başkentidir. Şehir içinde 6,8 milyon kişi nüfusu ve aglomerasyonda 7,9 milyon kişi nüfusu[1] ile Bogotá, Kolombiya'nın en büyük şehri ve Güney Amerika'nın en hızlı büyüyen metropollarından biridir; 2008'den itibaren Bogotá dünyanın en büyük 36. şehridir. Ayrıca dünyanın en kalabalık 33. yeridir. Bogotá'nın rakımından dolayı La Paz ve Quito'dan sonra dünyanın en yüksek üçüncü başkentidir.

Bogotá metropolü, ülkenin "Başkent Bölgesi"'dir (İspanyolca: Distrito Capital, kısaca D.C.); böylece doğrudan merkez hükûmeti tarafından idare edilmektedir, ve Amerika Birleşik Devletleri'nin başkenti Washington, D.C.'ye benzeyen özel bir statüye sahiptir. Bogotá, ülkenin ana ulaşım noktasıdır ve bir sürü üniversitesi, lisesi, müzesi ve abidesi ile Kolombiya'nın en önemli iktisadi ve kültür merkezidir.


bir başka seyyahtan alıntı :

Güney Amerika'da gezerken zaman içerisinde insanların hangi ülkeden anlamanız kolaylaşıyor. Birbirine en çok benzeyen Bolivya ve Peruluları bile kısa süre sonunda birbirinden ayırabiliyorsunuz. Ancak Kolombiya halkı bu genellemelerin hiçbirine uymamakta. Sarışınından kızılına, esmerinden çekik gözlüsüne her türlü farklı insan fotoğrafına rastlamanız mümkün. Ülkedeki yerliler zamanında katledildikleri için dünyanın her yerinden göçmenler gelmiş ve bir nevi ABD benzeri bir halk oluşmuş. Sokaktan geçen bir insanın Kolombiyalı mı yoksa turist mi olup olmadığını ancak fotoğraf makinesinden anlıyorsunuz. Buraya gelmeden önce beklediğimden dahi fazla güzeller; Hızlı ve kolay para kazanıldığı için belli bölgeler inanılmaz zengin ve halk ta çok bakımlı. Avrupa'nın hiçbir şehrinde bu kadar iyi giyinen ve bakımlı dolaşan bir halk görmemiştim.

Image

Image

Image

Image
Last edited by Apollo on 25 Aug 2011, 19:32, edited 1 time in total.
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
User avatar
Apollo
Legend
 
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 21:49
Location: Turkey
Name: Erdal ELMACI
City: Ankara
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
Skype: erdal.elmaci

Re: WORLD TOUR 2011 (PART I)

Postby Apollo » 25 Aug 2011, 19:28


UÇUŞ NO : 19
Computed route from BOGOTA-ELDORADO INTL (SKBO, SK) to MAIQUETIA / INTL SIMON BOLIVARSV (SVMI, SV): 12 fixes, 570.4 nautical miles


Bogota'dan ayrılma zamanı geldi. HEr zamanki gibi yine havalimanında kokpitimizdeyiz.

Boarding bitiyor ve kapılar kapandıktan sonra geri itmeyle başlıyoruz.Herkese iyi uçuşlar.

Pushback

Image

TAxi

Image

TAke Off

Image


Enroute

Image


Image


SVMI APP

Simon Bolivar bizim Trabzon havalimanını andırıyor. Havalimanı ülkenin kuzeyinde denize paralel piste sahip. Dağları aşıp deniz üzerinde alçalan bir yaklaşma profiline sahip. Bulutların alçak olması ve meydanın kıyda bulunması pisti erken görmemizi engelliyor.

Image


Image


Image

Final Approach

Image

Pistlerin bulunduğu alandan önce daha alçak bir kotta depolar mevcut. Aslında 300ft yüksekte iken piste göre 200 ft de gibisiniz.

Image

Pisti terkederek taksiye başladık. Geniş bir apronu var meydanın.

Image

Image

Image

Kolombiya'dan sonra Venezüela topraklarına geldik.. Bu arada BAhamalar civarındaki kasırga ihbarlarını da dikkatle takip ediyoruz. Irene Kasırgası tam da bir sonraki rotalarımıza yakın Bahamalar civarında.

Şimdi Venezüela zamanı...

GÖrüşmek üzere

KARAKAS VENEZUELA NOTLARIM

Venezuela, Güney Amerika'da yer alan bir ülkedir. Resmi adı İspanyolca República Bolivariana de Venezuela olup; Bolivarcı Venezuela Cumhuriyeti anlamına gelir. Kuzeyinde Karayip Denizi, doğusunda Guyana, güneyinde Brezilya ve batısında Kolombiya ile çevrilidir. Venezuela açıklarında Küçük Antiller adaları olan Aruba, Kurasao, Bonaire (son ikisi Hollanda Antilleri'ne bağlı) ile Trinidad ve Tobago ada devletçikleri bulunur.

Tropikal iklime sahiptir. Kuzeybatıda And Dağları ve Maracaibo ovaları, orta kısımda ovalar, güneydoğuda Guyana dağlık arazisi yer alır.

Karakas (İspanyolca:Caracas), Venezuela'nın başkentidir.

Kent, ülkenin kuzeyinde, yakınındaki Karayip Denizi'nden yükseklikleri 2130 metreye dek çıkan dağlarla ayrılan ve iki yanındaki dağların arasında kıvrılarak ilerleyen dar bir ovada yeralır. Karakas'ın denizden yüksekliği 750 ile 900 metre arasında değişir.

Kent içinde ('Libertador Department' bölgesinde) 2004 sayımına göre 1.9 milyon kişi yaşasa da, bu sayı çevresindeki varoşlarla birlikte 5.1 milyonu bulur.

Karakas, 1567'de Santiago de León de Caracas adıyla İspanyol sömürgeci Diego de Losada tarafından kurulmuştur.

Image

Sol üst: Olimpik Stadyum; sağ üst: Kristal Park'ta ofisler; orta: Venezuella Fıskiye Meydanı ; alt sol: Los Próceres Monument; alt sağ: Libertador Caddesi.


KARAKAS Hakkında daha fazla detay arayanlar için INTERNETTE GEZİYORUMLARI SİTESİNE bakabilirsiniz.BİR GEZGİNİN NOTLARIYLA KARAKAS'ı okumanız mümkün.

Selamlarımla.
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
User avatar
Apollo
Legend
 
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 21:49
Location: Turkey
Name: Erdal ELMACI
City: Ankara
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
Skype: erdal.elmaci

PreviousNext

Return to Flight Simulator Screen Shots

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 45 guests